Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky

Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.


Archiv vydání

2024 | 2023 | 2022 | 2021 | 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2006 | 2005 | 2004 | 2003 | 2002 | 2001










































Air Europa provozuje mezi Prahou a Madridem šest spojení týdně. Založena byla roku 1986 a od roku 1991 směřuje k tomu, být jednou z nejmodernějších leteckých společností v Evropě. Síť letů Air Europa pokrývá velkou část španělského teritoria, silně jsou zastoupeny i další evropské destinace, např. Paříž, Praha, Milán, Řím, Londýn, Budapešť; africký sever, např. Tunis, Marakeš; ale i dálkové, např. Brazílie, Kuba, Mexico, Dominikánská republika, Venezuela, Spojené státy americké, Peking aj.

Zvažujeme být zde zastoupeni i na charterovém trhu

Zhruba po roce jsem navštívil sídlo firem – agentury Air Consulting a českého zastoupení letecké společnosti Air Europa, abych si popovídal s ředitelkou obou institucí Andreou Stránskou. Andreo, dům v Týnské ulici, v němž sídlíte, zvenku vypadá stejně jako před rokem. To, co je naprosto jiné a elegantně reprezentativní, je interiér vaší kanceláře. Dýchla na mne nebeská modř…
Ano, od té doby, co jsi tu byl naposledy, jsme ji zrekonstruovali, aby se u nás klienti cítili lépe. Modrá je převládající barvou log Air Europy i Air Consultingu. Proto je zde vše laděno do jasné modře, připomínající nebe a létání.

Z původních tří frekvencí týdně dnes Air Europa létá Prahu šestkrát.
Spolupráce s Letištěm Praha je konstruktivní. Šest letů týdně mezi Prahou a Madridem našim klientům umožňuje hladší přestupy na navazující lety, a to zpravidla bez přenocování v Madridu. Každopádně stále platí, pokud je mezi návaznými lety přenocování, hradí je společnost Air Europa. Nicméně konexe při odletu z Prahy i v rámci návratu do Prahy je přímá. Linky na sebe navazují tentýž den, a to např. i do destinací, jako je Havana apod. Navíc za celý rok 2005 jsme měli na letech mezi Prahou a Madridem pouze dvě zpoždění. Je tedy možné konstatovat, že jsme více než na 99 % létali načas.

Jaký byl pro Air Europu první rok působení na českém trhu?
Rok 2005 byl v každém ohledu dobrý. Podařilo se nám doladit spoustu věcí. Především to, že již létáme 6× týdně, neboť jsme podepsali cod shareovou dohodu se Smart Wings. Spojení do Střední a Jižní Ameriky jsou proto již zcela návazná. Co se týče přízně klientů a prodejů vůbec, rozhodně si nemůžeme stěžovat. Speciálně destinace jako mexický Cancún, Havana či Dominikánská republika se prodávají velmi dobře. Doufáme, že vzestupný trend bude pokračovat i v roce 2006, že se na nás klienti a obchodní partneři budou obracet stále víc. Splnili jsme to, co jsme před rokem slíbili. Na všech linkách, na nichž cestují čeští pasažéři, je vždy někdo z palubní posádky, kdo hovoří česky. Čeští klienti Air Europy tedy na těchto spojích mají servis skutečně v češtině. Z Prahy až do cílové destinace, jako je např. Cacún. To je jeden s aspektů, který rádi zdůrazňujeme a jsme na něj pyšní. Čeština je pro naše zákazníky důležitá.

Jak moc Air Europu na její lince mezi Madridem a Prahou využívají cestující tranzitující přes Prahu a incomingoví návštěvníci Česka?
Sedmdesátiprocentní vytížení naší linky mezi Prahou a Madridem zajišťují právě Španělé. Praha a Česká republika vůbec je pro ně velmi oblíbenou destinací. Ve vrcholné sezoně jsme proto mnohokrát přidávali další lety.

Zřejmě každý pamatuje, že Mexický záliv, a tedy i vaši destinaci Cancún, postihl ničivý hurikán.
Ano, do Cancúnu tehdy přestaly létat všechny letecké společnosti. Air Europa se se situací vypořádala tak, že jsme tam začali létat mezi prvními z Meridy. Klientům jsme pak za této těžké situace poskytovali nadstandardní služby. Např. těm, kteří měli pocit, že do Cancúnu nechtějí, jsme přebukovávali lety, směrovali je na jiné destinace nebo jim vraceli peníze. Ačkoliv letecká společnost za takovéto záležitosti nezodpovídá, chápali jsme, že pro naše klienty by bylo více než složité, letět na dovolenou do tehdy polozničené země.

Air Europa vznikla jako charterová letecká společnost a řada českých touroperátorů perspektivně zvažuje, s kým létat své pobytové šňůry…
Ano, Air Europa skutečně vznikla jako charterová letecká společnost, a tak jí není proti mysli uvažovat i na téma vstupu na český charterový trh. Je si vědoma závažné situace, k níž zřejmě na českém charterovém trhu dojde letos v létě. Jsme připraveni nabídnout destinace v rámci Španělska, jako jsou Palma Mallorca, Kanárské ostrovy atd., a nevylučujeme ani možnost létat charterové šňůry z mezinárodních letišť v České republice do mimošpanělských destinací. S tímto záměrem české touroperátory seznámíme co nejdříve. Chtěli bychom zde být zastoupeni i na charterovém trhu. Tedy operovat v Česku nejen na pravidelných linkách, ale i v nepravidelné dopravě. Další příjemnou zprávou pro cestující i pro českou síť našich agenturních prodejců je, že budeme zlevňovat tarify u linek do dálných destinací směřujících do Karibiku, Střední a Jižní Ameriky.

www.air-europa.com