Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky
Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.
Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.
• myslící tvorové vnímají v souvislostech •
nehygiena, vybydlené a opotřebované sociální zázemí ve většině lidí
vyvolávají nepříznivé asociace • jaká toaleta, taková kuchyně
• značkové sanitární zboží firem Jofel, Bradley, Rossignol a
Expokro – světová třída za rozumné ceny • Jofel je držitelem
ISO 9001 a jeho výrobky mají atest i podle nejpřísnějších německých
norem TÜW •
Čas od času navštívím nějaký hotel nebo absolvuji poznávací
zájezd do zahraničí pro prodejce některé z cestovních kanceláří.
S notnou dávkou nadsázky těmto famtripům říkám: „exkurze po
hotelových hajzlících“. Možná jsem se teď dotkl jemnocitu některých
prudérních čtenářů Všudybylu, ale je to tak nebo by to tak být mělo!
Každý prodejce by se měl pečlivě seznámit se sociálním
příslušenstvím nabízených hotelů či penzionů, neboť od úrovně
kvality a kulturnosti tohoto zázemí se velmi často odvíjí další postoje,
spokojenost nebo rozčarování až rozhořčení klientů. Snad z každého
seriózního obchodníka, který se pohybuje v oblasti přeprodeje
stravovacích a ubytovacích služeb, nemluvě o hoteliérech a
restauratérech, se totiž rychle stává expert přes sanitární vybavení.
Zřejmě každý (aniž bych musel připomínat strašáka tzv.
„Frankfurtských tabulek“), kdo se pohybuje v oblasti stravovacích či
ubytovacích služeb ví, jak fatální následky, včetně pokaženého jména
jeho firmy a osoby, může mít podcenění sanitárky – špína až
nehygiena, vybydlené koupelny, otřískané odpadkové nádoby, zdevastované
vybavení záchodů apod. Naopak, host je ochoten i ledacos odpustit,
zaplesá-li jeho srdce při vstupu do hotelové koupelny a o vchod vedle. Firma
zapsaná v obchodním rejstříku jako „Ing. Alan Pfauser – Alfa“ je na
českém trhu od roku 1992. Je výhradním zástupcem španělské společnosti
Jofel pro Českou republiku. Značka Jofel je synonymem vysoce kvalitního
značkového sanitárního mobiliáře. Produkce firmy Jofel se však
v Československu uplatňovala již dříve. Za všechny realizace před
revolucí z oblasti cestovního ruchu bych připomněl stavbu hotelu Atrium
Praha – dnešní Hilton Prague.
Pane Pfausere, možná jsem se trochu provokativně otřel o základní lidské
potřeby…
Jistě. Ale život je o základních věcech. Máme-li v nich jisto,
s radostí se pak můžeme oddávat všem ostatním. Pochopitelně,
i v Česku žijí skupiny lidí, u nichž je tomu obráceně. Obráceně to
ale u kulturních lidí nefunguje. Většina z nás, kteří tu kterou
restauraci navštívíme poprvé, ji hodnotíme nejen podle toho, zdali a jak
dobře vaří, disponuje-li příjemným interiérem a obsluhou, ale
v neposlední řadě podle sociálního zázemí. Živí myslící tvorové
vnímají v souvislostech, v asociačních řetězcích. Nehygiena, vybydlené
a opotřebované sociální zázemí ve většině lidí vyvolávají
nepříznivé asociace i vůči ostatním vlastnostem a činnostem daného
zařízení. V devadesáti procentech funguje: jaká toaleta, taková kuchyně.
Proto i v České republice ve slušných podnicích odzvonilo tomu, že by na
WC chyběla schránka s toaletním papírem, visel mokrý ručník či se tam
povalovalo rozblemtané mýdlo. Většina majitelů či provozovatelů hotelů a
restaurací to již pochopila. Zvyšující se poptávka po značkovém
sanitárním vybavení se stává standardem. Přinesly ji s sebou zahraniční
společnosti, ale řekl bych, že nejenom. Již začátkem devadesátých let,
kdy tu ještě nebyl až takový tlak hygieniků, to pochopilo mnoho lidí a
řada z nich se stala našimi zákazníky. V oblasti cestovního ruchu tak
naše firma participovala při výstavbách a rekonstrukcích hotelů. Neméně
velkou odezvu jsme měli ve sféře výstavby business center,
administrativních sídel firem apod.
Jak jste se dostali k výhradnímu zastoupení společnosti Jofel a
k zastupování řady francouzských firem?
Kromě notné dávky štěstí a příznivých shod okolností to mají na
svědomí moji rodiče. V době, kdy se u nás z cizích jazyků (kromě
oficiální ruštiny) preferovala němčina a angličtina, dali mne také na
francouzštinu. Dodnes jsem jim za to velice vděčný. Právě díky
francouzštině byly mé podnikatelské začátky vesměs úspěšné.
V oblasti již zmiňovaného sanitárního zboží zde v Česku nevýhradně
zastupujeme francouzskou firmu Rossignol. V tomhle případě se nejedná
o lyže, ale o hygienické pedálové koše.
A španělská společnost Jofel? Ta nás oslovila, zdali bychom zde na
vlastní účet nevytvořili její obchodní zastoupení. Společně s bratrem
jsme tak začali zajišťovat distribuci jejího vysoce kvalitního značkového
sanitárního zboží. Osoušečů rukou, nástěnných fénů, osvěžovačů
vzduchu, řady dávkovačů tekutého mýdla, různých schránek na WC na
papírové ručníky, kvant nejrůznějších košů a popelníků, odpadkových
nádob, pomůcek pro handicapované apod., včetně velké sanitární
techniky.
Kromě výhradního zastoupení firmy Jofel zde máme v oblasti sanitárního
zboží ještě další nevýhradní zastoupení španělské firmy Expokro,
která vyrábí koupelnové doplňky zejména pro hotely a dále spolupracujeme
s americkou firmou Bradley.
Právě kvalita značkového sortimentu a malá konkurence přispěla
k rychlému zavedení firmy. Na druhou stranu, poptávka trhu po tomto druhu
zboží začátkem devadesátých let nebyla velká. Tehdy ještě nebylo
samozřejmostí věnovat sanitárnímu vybavení úroveň pozornosti
srovnatelnou s úrovní v západoevropských zemích či USA. Pro tradiční
tuzemské investory to zpravidla byla podružná nebo dodatečná záležitost.
Orientovali jsme se proto především na zahraniční investory, kteří na
sanitární vybavení pamatovali.
Proč by se čtenáři Všudybylu v případě zájmu o sanitární
zboží, kromě toho, že možná budou sympatizovat s vašimi názory, měli
obracet právě na vás?
Těch důvodů je více. Společnost Jofel je držitelem ISO 9001. Její
výrobky splňují i nejpřísnější německé normy, mají tzv. TÜW. To se
pozitivně odráží v tom, že máme mizivé procento reklamací. Jofel
dodává do celého světa. Vyrábí v ohromných sériích. To umožňuje
realizovat zisk i při vysoce konkurenčních prodejních cenách. Měl-li bych
to shrnout, zákazníci nás vyhledávají především proto, že dodáváme
značkové zboží za rozumné ceny. Je to banální odpověď, ale je
pravdivá.