Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky
Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.
Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.
Na
velvyslanectví České republiky v Mexiku byla 8. května 2006 zahájena
činnost zahraničního zastoupení agentury CzechTourism pro Latinskou Ameriku.
O deset let později se na stejném místě sešli zástupci mexických
touroperátorů, cestovních kanceláří, médií a partnerských centrál
cestovního ruchu, aby si připomněli vzájemnou spolupráci. Akce
u příležitosti desátého výročí agentury CzechTourism v Latinské
Americe proběhly v Sao Paulu (1. dubna), Buenos Aires (5. dubna) a Mexico
City (19. května). Kromě poděkování partnerům za spolupráci se během
slavnostních večerů natáčela videa – krátké rozhovory
s touroperátory a novináři, kteří navštívili Českou republiku v rámci
press a fam tripů. Jejich cestovatelské tipy a zážitky budou postupně
publikovány na sociálních sítích, které jsou v případě propagace
České republiky v Latinské Americe jedním z hlavních informačních
kanálů (Facebook 250 tisíc fanoušků, Twitter 11 tisíc fanoušků).
„Od otevření zastoupení agentury CzechTourism Latinská Amerika se
řada věcí změnila a nabrala nový směr. Česká republika se zde
z exotické země, o které všichni mluvili jako o Československu, stala
jednou z nejatraktivnějších středoevropských turistických destinací a
také bránou do východní Evropy. Turisté z Latinské Ameriky si Česko
spojují s jedinečnou historií a architekturou, hrady a zámky, světovým
dědictvím UNESCO, hudbou, uměním, ale také pivem, dobrým jídlem a
v posledních letech i s příjemnými a přátelskými lidmi. Je
považováno za bezpečnou a snadno dostupnou destinaci, kde se nabízejí
kvalitní služby za dobrou cenu. Praha se stala jedním z nejznámějších a
nejobdivovanějších evropských měst. Postupně se dostávají do povědomí
turistů také města jako Karlovy Vary, Český Krumlov, Plzeň a Kutná
Hora,“ popisuje ředitel zahraničního zastoupení Petr Lutter.
Agentura CzechTourism zvolila před otevřením zastoupení strategii propagace
celého regionu místo jednotlivých destinací vzhledem k nestabilitě
latinskoamerických států. V průběhu posledních deseti let proběhla
v Mexiku velká krize, během níž zažívaly ostatní země regionu,
především Brazílie a Argentina, období ekonomické prosperity. Nyní je
v krizi Brazílie, ale počty turistů z ostatních zemí, především
z Mexika, Kolumbie a Peru, rostou. V případě posledních dvou jmenovaných
zemí došlo navíc letos ke zrušení schengenských víz. Tato skutečnost se
odráží na statistikách příjezdů z Latinské Ameriky – v roce
2005 to bylo 51 760 turistů, v roce 2015 již 179 229, což znamená
nárůst o 245 %.
Cílem zahraničního zastoupení CzechTourism Latinská Amerika je i do
budoucna propagací České republiky podporovat příznivý trend příjezdů
turistů z tohoto regionu.