Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky

Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.


Archiv vydání

2024 | 2023 | 2022 | 2021 | 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2006 | 2005 | 2004 | 2003 | 2002 | 2001










































Vše nasvědčuje tomu,
že bude lepší, pokud se nic nestane

Koncem loňského roku přebírala cestovní kancelář Exim Tours, a.s. v kategorii turistický ruch na Pražském hradě diplom pro nejoblíbenější firmy v České republice. Čím jste si podle vás tuto nominaci od cestovních agentur a dalších subjektů nejvíce zasloužili?
Tady v Česku je takové rčení, že „když dva dělají totéž, nemusí to být totéž“, takže i z tohoto důvodu ode mne nečekejte nějaké převratné věci. Rád bych nejprve konstatoval, že už sama nominace nás velmi překvapila. Nic takového jsme nečekali. Pochopitelně, že nás to všechny v Eximu ohromně potěšilo, včetně mne, přesto, že si na oficiální hodnocení nepotrpím. Každoročně si jej totiž dělám sám pro sebe a nikdy jsem nebyl spokojený. Rok co rok si říkám, stále je co zlepšovat. Takže i udělení diplomu je pro mne spíše signálem, že se Exim Tours drží dobré cesty, obchodní politiky, kterou praktikujeme od svého prvopočátku, a to, být spolehlivým partner klientům, prodejcům i partnerům v destinacích, jimž z pěti evropských zemí přivážíme klienty. Z výsledků tak lze usuzovat, že serióznost je i v českém konkurenčním prostředí účinným nástrojem k dosažení úspěchu.

Na jiném místě tohoto vydání Všudybylu předseda představenstva jiné české úspěšné firmy Sněžka Náchod Ing. Miloslav Čermák říká: „V Bruselu mě učili, že musím permanentně myslet na tři věci: jak vytvořit zisk, jak zabezpečit, aby firma rostla, jak přežít v konkurenci.“ Cestovní kancelář Exim Tours neustále roste, ale český trh je značně limitovaný…
Ano, český trh je omezený. Každým rokem na něm v oblasti outgoingové turistiky zaznamenávám výkyvy zhruba plus minus pět procent. Nárůsty Eximu z těchto mantinelů vybočují. Dlužno podotknout, že v náš prospěch. Výsledky Eximu jsou mj. dány poměrem ceny a kvality zájezdů, společně s trvale dobrou obchodní pověstí akciové společnosti Exim Tours. Navíc jsou momentálně pro nás, pro všechny organizátory zahraničních zájezdů v České republice, příznivé podmínky dané silnou korunou, levnější leteckou dopravou a velkým tlakem na poskytovatele služeb v pobytových místech. Napomáhá tomu i zvyšující se životní úroveň obyvatel Česka. Zájezd za deset tisíc korun si dnes již dovolí daleko víc lidí než před pár lety.

Žít na úkor příštích generací může stát, na dluh třeba jím nebo věřiteli subvencovaná firma. V obou případech pak jak stát, tak taková firma rozdávají z cizího. V živé přírodě se tomu říká parazitování a v byznysu prodávat za dumpingové ceny.
Žít na dluh či kýmsi nebo čímsi dotovat podnikatelskou činnost není během na dlouhou trať. S touto soutěžní taktikou bychom rozhodně v tak dobrém zdraví nepřežili dosavadních jedenáct let, co Exim Tours existuje. Vždy jsme se snažili dosahovat nejvyšších možných cen tak, abychom úspěšně konkurovali nejen kvalitou, ale i cenou produktů, abychom dosahovali velkých objemů prodaných zájezdů. Od samého počátku jsme měli slušné ceny, které s dumpingovými nemají nic společného. Možná, že je to neskromné konstatování, že se řada cestovních kanceláří snaží jít ve stopách Exim Toursu a pokouší se venku tlačit na poskytovatele služeb: „Dejte nám ceny Eximu,“ ale těžko na ně mohou dosáhnout už proto, že Exim Tours má řadu filiálek v dalších evropských zemích a ubytovací kapacity, transfery, pojištění apod. nakupuje ve velkém. Exim Tours spolupracuje s řadou firem, s nimiž jsme si navzájem velkými a stabilními partnery již celé desetiletí,.

Pohybuji se nejen ve sféře outgoingových cestovních kanceláří, ale i incomignu do Česka. Vím, že řada hoteliérů, i velmi renomovaných pětihvězdičkových hotelů, má zájem spolupracovat právě s vámi, s Exim Toursem…
Co se týče incomingu? Jsem známý jako člověk, který je zvyklý postupovat spíše pomalu. Na incoming se systematicky zaměřujeme teprve třetím rokem. I v něm zaznamenáváme výrazné nárůsty oproti stejným obdobím předchozích let. Zdali se dostaneme na takovou pozici jako v outgoingu, je především otázkou času. V současné době nemá cenu „tlačit na pilu“, už proto, že Česká republika pro posilování své pověsti coby turistické destinace nedělá skoro nic, pokud čas od času dokonce nečiní kontraproduktivní kroky. Vzdor tomu věřím, že i v incomingu budeme stejně úspěšní jako v outgoingu.

Na závěr mi dovolte otázku, jak by se podle vás mohl vyvíjet průběh letošního roku?
Věřím, že nebude hůř než v roce 2002, který byl docela úspěšným rokem. Pro rok 2003, pokud se nic nestane, vše nasvědčuje tomu, že bude lepší.





www.eximtours.cz