Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky
Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.
Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.
Koncem loňského roku přebírala cestovní kancelář Exim Tours,
a.s. v kategorii turistický ruch na Pražském hradě diplom pro
nejoblíbenější firmy v České republice. Čím jste si podle vás tuto
nominaci od cestovních agentur a dalších subjektů nejvíce zasloužili?
Tady v Česku je takové rčení, že „když dva dělají totéž, nemusí to
být totéž“, takže i z tohoto důvodu ode mne nečekejte nějaké
převratné věci. Rád bych nejprve konstatoval, že už sama nominace nás
velmi překvapila. Nic takového jsme nečekali. Pochopitelně, že nás to
všechny v Eximu ohromně potěšilo, včetně mne, přesto, že si na
oficiální hodnocení nepotrpím. Každoročně si jej totiž dělám sám pro
sebe a nikdy jsem nebyl spokojený. Rok co rok si říkám, stále je co
zlepšovat. Takže i udělení diplomu je pro mne spíše signálem, že se
Exim Tours drží dobré cesty, obchodní politiky, kterou praktikujeme od
svého prvopočátku, a to, být spolehlivým partner klientům, prodejcům
i partnerům v destinacích, jimž z pěti evropských zemí přivážíme
klienty. Z výsledků tak lze usuzovat, že serióznost je i v českém
konkurenčním prostředí účinným nástrojem k dosažení úspěchu.
Na jiném místě tohoto vydání Všudybylu předseda představenstva
jiné české úspěšné firmy Sněžka Náchod Ing. Miloslav Čermák říká:
„V Bruselu mě učili, že musím permanentně myslet na tři věci: jak
vytvořit zisk, jak zabezpečit, aby firma rostla, jak přežít
v konkurenci.“ Cestovní kancelář Exim Tours neustále roste, ale český
trh je značně limitovaný…
Ano, český trh je omezený. Každým rokem na něm v oblasti outgoingové
turistiky zaznamenávám výkyvy zhruba plus minus pět procent. Nárůsty Eximu
z těchto mantinelů vybočují. Dlužno podotknout, že v náš prospěch.
Výsledky Eximu jsou mj. dány poměrem ceny a kvality zájezdů, společně
s trvale dobrou obchodní pověstí akciové společnosti Exim Tours. Navíc
jsou momentálně pro nás, pro všechny organizátory zahraničních zájezdů
v České republice, příznivé podmínky dané silnou korunou, levnější
leteckou dopravou a velkým tlakem na poskytovatele služeb v pobytových
místech. Napomáhá tomu i zvyšující se životní úroveň obyvatel Česka.
Zájezd za deset tisíc korun si dnes již dovolí daleko víc lidí než před
pár lety.
Žít na úkor příštích generací může stát, na dluh třeba jím
nebo věřiteli subvencovaná firma. V obou případech pak jak stát, tak
taková firma rozdávají z cizího. V živé přírodě se tomu říká
parazitování a v byznysu prodávat za dumpingové ceny.
Žít na dluh či kýmsi nebo čímsi dotovat podnikatelskou činnost není
během na dlouhou trať. S touto soutěžní taktikou bychom rozhodně v tak
dobrém zdraví nepřežili dosavadních jedenáct let, co Exim Tours existuje.
Vždy jsme se snažili dosahovat nejvyšších možných cen tak, abychom
úspěšně konkurovali nejen kvalitou, ale i cenou produktů, abychom
dosahovali velkých objemů prodaných zájezdů. Od samého počátku jsme
měli slušné ceny, které s dumpingovými nemají nic společného. Možná,
že je to neskromné konstatování, že se řada cestovních kanceláří
snaží jít ve stopách Exim Toursu a pokouší se venku tlačit na
poskytovatele služeb: „Dejte nám ceny Eximu,“ ale těžko na ně mohou
dosáhnout už proto, že Exim Tours má řadu filiálek v dalších
evropských zemích a ubytovací kapacity, transfery, pojištění apod.
nakupuje ve velkém. Exim Tours spolupracuje s řadou firem, s nimiž jsme si
navzájem velkými a stabilními partnery již celé desetiletí,.
Pohybuji se nejen ve sféře outgoingových cestovních kanceláří, ale
i incomignu do Česka. Vím, že řada hoteliérů, i velmi renomovaných
pětihvězdičkových hotelů, má zájem spolupracovat právě s vámi,
s Exim Toursem…
Co se týče incomingu? Jsem známý jako člověk, který je zvyklý postupovat
spíše pomalu. Na incoming se systematicky zaměřujeme teprve třetím rokem.
I v něm zaznamenáváme výrazné nárůsty oproti stejným obdobím
předchozích let. Zdali se dostaneme na takovou pozici jako v outgoingu, je
především otázkou času. V současné době nemá cenu „tlačit na
pilu“, už proto, že Česká republika pro posilování své pověsti coby
turistické destinace nedělá skoro nic, pokud čas od času dokonce nečiní
kontraproduktivní kroky. Vzdor tomu věřím, že i v incomingu budeme
stejně úspěšní jako v outgoingu.
Na závěr mi dovolte otázku, jak by se podle vás mohl vyvíjet
průběh letošního roku?
Věřím, že nebude hůř než v roce 2002, který byl docela úspěšným
rokem. Pro rok 2003, pokud se nic nestane, vše nasvědčuje tomu, že
bude lepší.