Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky
Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.
Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.
Vienna International Hotelmanagement AG, největší rakouská hotelová skupina, se 1. února 2016 změnila na Vienna House. Reformovala svou strategii a identitu. Zastřešující značka Vienna House převzala vůdčí roli a propojila všech 38 hotelů řetězce: designové, konceptové, lázeňské a easy, jež má v Česku, ve Francii, v Chorvatsku, Německu, Polsku, Rakousku, Rumunsku, Rusku a na Slovensku. Změnila jejich firemní kulturu, strukturu útvarů a využívání moderních technologií. Zavedla nové koncepce všech oblastí a standardů služeb a odstartovala rekonstrukce, rozšiřování a renovaci hotelů. V Česku jich spravuje šest: andel’s, angelo, Diplomat a Chopin v Praze, angelo v Plzni a Dvořák v Karlových Varech. Slovo „Vienna“ v názvu řetězce odkazuje na původ společnosti, na kvalitu života a radost z něj, ale i na proslulou vídeňskou pohostinnost. „House“ je místo, které lidi spojuje, kde je možné být sám sebou, schází se rodina, kam se zvou přátelé, zkrátka kde se všichni cítí dobře. Vienna House jsou elegantní, pohodové hotely jak ve městech, tak v resortech. Hotely andel?s by Vienna House se pyšní individuálním designem, zatímco v hotelech angelo by Vienna House dominuje barevné pojetí a atmosféra pulzujícího města. V hotelech Vienna House Easy, s jednoduchým konceptem pohodlného přespání se snídaní, se snoubí místní pohostinnost s moderní přímočarostí. Vienna House zavedla mimo jiné ve všech svých hotelích bezplatný vysokorychlostní internet a chystá i další technické vymoženosti, jako mobilní check-in či check-out. Koncepty restaurací, barů a snídaní jsou laděny regionálně. Důraz na mobilitu podtrhují parkoviště jízdních kol či připravované nabíjecí stanice pro elektromobily a stanice pro sdílení aut.
S generálním ředitelem hotelového řetězce Vienna House
v České republice Klausem Pilzem se potkáváme v Praze 1. února 2016, kdy
došlo k rebrandingu řetězce Vienna International právě na Vienna
House.
Pane Pilzi, v roce 2003 při vyhlašování svých výročních cen
Národní federace hotelů a restaurací ČR ocenila váš přínos pro české
hotelnictví mimořádnou cenou. NFHR ČR už není. Transformovala se na
Asociaci hotelů a restaurací ČR, zato vídeňský Pražan je
zpátky!
Ano, jak ten čas letí… Poprvé jsem do Prahy přišel v březnu 1993 a
musím konstatovat, že Praha je každým dnem hezčí. Česká republika má
obrovský potenciál. Elegance se vrací do všech regionů. Například
Karlovarsko je podle mého názoru jedním z nejhezčích míst. A nejen
proto, že tam máme nádherný lázeňský hotel Dvořák. Malebné jsou
i spousty dalších regionů. Vrátit se do Prahy pro mne bylo jako přijít
domů. Praha je moje město!
V prosinci loňského roku jsme se potkali ve Varech na
slavnostní večeři k 25. výročí Spa Hotelu Dvořák. Nicméně hlavním
tématem našeho interview je dnešní rebranding vašeho hotelového
řetězce.
Dnes, tedy 1. února 2016, se z Vienna International stala Vienna House.
Původní hotely Vienna International příliš spojujících znaků nenesly.
Rebrandingem jsme je dali všechny pod společnou střechu, takže nyní tvoří
jednu mezinárodní rodinu. To, co děláme, děláme s ještě větší
chutí. Tento krok odstartoval i změnu v přístupu k hostům. Chceme, aby
si pobyt užili. Děláme věci v moderním pojetí, přirozeně,
nekomplikovaně. Vytváříme hostům prostor objevovat nové zážitky.
Dokonalost je v dotahování věcí do detailů. Ostatně mým profesním
heslem je, že svět se skládá z maličkostí. Toto motto razím i mezi
svými kolegy a myslím, že ji ctí i strategie našeho rebrandingu.
Samozřejmě jako v každé rodině i v rodině Vienna House je každý
z jejích členů jedinečnou entitou. V Česku do ní patří designový
hotel andel?s by Vienna House, u něhož je kladen důraz na design, kulturu
a invenční gastronomii v oscar’s baru. Momentálně v něm realizujeme
kalifornský gastronomický koncept – vše čerstvé, lehké, včetně
vegetariánských pokrmů. Avšak děláme tu i proslulé typicky americké
hovězí steaky. Všechno „fresh“, bez konzervantů a „éček“, a za
rozumné ceny. Hotel angelo by Vienna House úspěšně plní roli zázemí pro
hosty, kteří vyrážejí do Prahy třeba na party, jsou aktivní a vydávají
se objevovat. Jedná se o dynamický, pulsující, barevný hotel, kde to
v recepci a přilehlém Jazz Baru vypadá jako v obývacím pokoji.
Pořádáme zde živé koncerty a relaxovat tu můžete u plápolajícího
ohně v krbu. Dalším členem naší rodiny je Vienna House Diplomat Prague,
který je naším největším konferenčním hotelem v Česku. Tam, co se
gastronomie týče, má veliký úspěch burger koncept v Café Klimt a
troufám si říci, že nejlepší burgery ve městě naleznete právě zde.
Navíc náš šéfkuchař každý měsíc přichází s novými nápady.
V Diplomatu máme ještě krásný a cenově lákavý CD Restaurant se
středomořskou kuchyní, který navštěvují hoteloví i mimohoteloví
hosté.
Pozadu nezůstává ani Vienna House Dvořák Karlovy Vary – lázeňský
hotel v pravém slova smyslu se spa a wellness centrem a vlastními lékaři.
I zde připravujeme pokrmy z čerstvých surovin. Oceňovanou službou jsou
různé dietní koncepty na míru včetně detoxikační kúry F. X. Mayr. Naše
lázeňská lékařka je v Česku jediná, která má oficiální certifikát
k poskytování této terapie. F. X. Mayr je zatím proslulá a oblíbená
spíše v zahraničí, a to navzdory skutečnosti, že ji doktor Mayr vymyslel
v Karlových Varech, kde jako lékař působil.
Vienna House je největší rakouská hotelová
společnost.
Náš řetězec momentálně čítá osmatřicet hotelů v devíti zemích
Evropy. Současným trendem mezi ubytovacími zařízeními ve světě je
vytvořit si oproti ostatním lepší pozici na trhu coby konkurenční výhodu.
Velké mezinárodní hotelové skupiny proto „skupují“ jeden brand za
druhým a vytvářejí si širokospektrální portfolia, od top top luxusních
až po tříhvězdičkové jednoduché městské hotely či low budget hotely.
Vienna House se ale vydala cestou maximálně konvenovat hostům. Díváme se na
nás a naše služby jejich očima. Klademe důraz na vstřícnost a pozorný
servis. V tomto směru dáváme hodně prostoru kreativitě zaměstnanců.
Zkrátka aby se ve své práci, jak se říká, našli a těšilo je poskytovat
své služby hostům. Také tím nastolujeme pozitivní vztah hostů k Vienna
House. Jsme jedním z nejlepších zaměstnavatelů v hotelnictví na českém
trhu. Hledáme osobnosti a vychováváme si lidi, kteří jsou schopní, umějí
jazyky a dokážou se samostatně rozhodovat. Vienna House hodně investuje do
profesních tréninků, a to od učňů až po generální ředitele. Víme, že
se nám to v budoucnu vyplatí. S každým z našich kolegů vypracováváme
individuální kariérní plán a snažíme se maximálně využít jejich
dispoziční potenciál. Pokud má někdo zájem pracovat v některém
z našich hotelů v Německu, Francii, Rakousku atd., možnosti jsou a my
víme, kde, kdy a jaké pozice bude třeba obsadit. V pražském hotelu
andel?s by Vienna House teď například pracuje front office manažerka,
která nastoupí na dvouletý trénink s možností získat titul MBA. Po jeho
absolvování bude připravena na pozici operation manager nebo resident
manager.
Pane Pilzi, hlavní téma tohoto vydání je školství. Jaké
příští profesionály vychovává pro hotelnictví?
Odborné školy a vůbec český systém odborného školství, to je velké
téma. Máme trochu problém se studenty a s tím, co umějí, respektive
neumějí, když opouštějí brány škol. České školství by se mělo
zlepšit. Klást větší důraz na to, co praxe potřebuje, a hlavně na
jazyky. Z Prahy jsem odešel v roce 2005. Od té doby se v odborném
školství moc nezměnilo. Na hotelových školách například pracují
s učebnicemi z roku 1970. Jenomže teď je rok 2016! Nemusím připomínat,
že vývoj našich oborů se neustále zrychluje. Věřím, že mezi hoteliéry,
řediteli hotelů a ve vedení Asociace hotelů a restaurací ČR najdu kolegy,
kteří spolu s námi budou lobbovat za lepší systém vzdělávání
budoucích profesionálů. Jak už jsem zmínil, úroveň většiny absolventů
opouštějících odborná učiliště a hotelové školy neodpovídá tomu, co
praxe potřebuje. Získat kvalifikovaný personál je tak stále obrovská
výzva. Lidské zdroje jsou největší problém českého hotelnictví a
gastronomie. Hotelové školy, které budou ruku v ruce s manažery hotelů
vytvářet výukové plány, co učit a jak to učit, s důrazem na cizí
jazyky, jsou alfou i omegou budoucnosti českého hotelnictví a
gastronomie.
Jak Praha, tak Karlovy Vary jsou spjaty s Karlem IV., jehož
700. výročí narození si letos připomínáme. Budou z toho hotely
v Česku profitovat?
V prvé řadě přeji Karlovi dalších 700 let světového věhlasu. Byl
osobností, která nejen pro země Koruny české, ale i řadu dalších
evropských států hodně znamená. Založil první univerzitu na sever od Alp,
a tak se opět vracím ke školství. Karel IV. věděl, že vzdělaný,
profesně zdatný národ je i hospodářsky úspěšným národem.
700. výročí narození tohoto panovníka by Praze, Varům a obecně
i celému Česku mohlo pomoci v propagaci naší destinace v zahraničí, kde
si Karla IV. rovněž vysoko cení (povětšinou to jsou hlavní zdrojové trhy
českého incomingu). Přípravy na oslavy výročí však zatím vypadají
nesměle, chybí systematické plánování v předstihu a včasná nápaditá
kampaň, což je škoda. Kromě Karla IV. je pro Prahu velkým tahákem také
současná mezinárodní situace. Česko totiž i nadále zůstává bezpečnou
zemí a Praha bezpečnou metropolí. Zdůrazňovat ve světě tuto předost
vytváří velký potenciál pro budoucnost českého cestovního ruchu.