Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky

Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.


Archiv vydání

2024 | 2023 | 2022 | 2021 | 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2006 | 2005 | 2004 | 2003 | 2002 | 2001










































Historie Grandhotelu Pupp začíná rokem 1701. Přes tři staletí slavné tradice, výjimečných hostů a prvotřídních služeb jej učinily jedinečným v celosvětovém měřítku. Ve špičkově vybaveném Pupp Royal Spa jsou podávány klasické karlovarské kúry i nejnovější balneoprocedury. Komfortní ubytování, gastronomické zážitky v několika restaurantech a barech, wellness centrum s bazénem a saunami, butiková zóna a Pupp Casino Club, to vše je přímo v hotelu.

V Puppu to tak je!

S generální ředitelkou Grandhotelu Pupp Ing. Andreou Pfeffer-Ferklovou se potkáváme 22. dubna 2014 kvůli vydání Všudybylu, jehož hlavní téma je MICE.
Paní ředitelko, generální ředitel CzechTourism Ing. Rostislav Vondruška v tomto vydání říká, jak je hrdý na vytvoření sítě regionálních convention bureau, a vy jste iniciátorkou jejího zrodu. Byla jste u vzniku první regionální kongresové kanceláře mimo hlavní město.
Ano, před pěti lety jsme přišli s tím, že by pro Karlovy Vary bylo dobré vedle lázeňského produktu vymyslet další nosnou oblast, která by pomohla zvýšit obsazenost hotelů v mimosezoně. V Puppu máme zkušenost, že v tomto období přijíždějí hlavně korporátní klienti. Řekli jsme si tedy, proč daleko víc nepropagovat Karlovy Vary jako kongresovou a incentivní destinaci. S tímto cílem jsme založili KAKT – Karlovarskou asociaci kongresové turistiky. V začátcích jsme spolupracovali pouze s karlovarským infocentrem. Pak přišla nabídka agentury Czech Convention Bureau České centrály cestovního ruchu, že má zájem o spolupráci s podobnými kongresovými kancelářemi i v dalších regionech. Požádali nás proto, jestli bychom našim následovníkům neukázali, jak by měli fungovat. Jediný rozdíl byl, že další regionální convention bureau byla zřizována pod destinačními agenturami, krajskými úřady apod., kdežto Carlsbad Convention Bureau, o. p. s., je samostatně fungující subjekt, který sám zajišťuje své financování. Platí si i vlastního pracovníka. Finančně nám na marketing, propagaci a na účast na veletrzích přispívá pouze Czech Convention Bureau, potažmo CzechTourism, obdobně jako ostatním regionálním kancelářím.

Není tajemstvím, že Karlovy Vary jsou druhou nejvyhledávanější kongresovou destinací Česka, a vy řídíte hotel, který je sám o sobě ve Varech dějištěm řady významných událostí MICE.
Kongresová turistika byla v Puppu vždycky silně zastoupena už proto, že jsme sice hotelem v lázních, ale dlouho jsme nebyli lázeňským domem. Na lázeňský produkt jsme se začali zaměřovat až od roku 2011 s vybudováním balneo zázemí. Do té doby jsme byli „pouze“ kongresovým a byznys hotelem a také zázemím pro VIP hosty a hosty, kteří do Varů jezdí na krátkodobé zážitkové pobyty. MICE je tedy oblast, v níž máme velké zkušenosti. Pupp má dvě stě třicet pokojů, a obsadit je výhradně lázeňskými hosty by bylo náročné. Navíc stále trváme na tom, že je třeba diverzifikovat rizika. Rozprostřít záběr tak, abychom dokázali uspokojovat co nejširší paletu hostů. Hlavními směry tak u nás teď jsou lázeňské pobyty a MICE eventy.

Už máte pro ten v České republice nejvýznamnější připravený červený koberec?
Už jsme připraveni! Jistě jste si všiml, že před hlavním vchodem do hotelu máme i nové náměstí. Začátkem července nám to tu všechno vypukne.

Karlovy Vary nejsou Praha a vy nejste Libuše. Nicméně kdybyste měla věštit, jaká budoucnost lázeňskou a MICE destinaci Karlovy Vary čeká, bude se jejich sláva stále ještě dotýkat hvězd, minimálně těch filmových?
Filmové hvězdy Varům určitě zůstanou. Mezinárodní filmový festival Karlovy Vary tu bude dalších deset let, a určitě i potom. O to se už pan Bartoška a jeho tým postará. Co se týče dotýkání se ostatních hvězd, z toho bych měla trošičku obavy. Jako město bychom se měli daleko víc soustředit na budoucnost. Dokolečka se říká, že ruský klient je pro Vary tradiční, a my jsme tak si zvykli, že sem samo sebou jezdí, že se o něj co do marketingu a hledání dalších způsobů, jak jej zaujmout, nestaráme. Nehlásáme do světa, přijeďte, vybudovali jsme tu pro vás to a to… Prostě máme pocit, že ruský klient sem jezdil a bude jezdit věčně. Ale ono to tak nemusí být, protože ruská klientela může jezdit kamkoli si zamane, a všude je vysoce žádaná, protože ji tvoří velkoryse utrácející hosté. Rakousko, Švýcarsko, Německo a další jsou pro destinaci Česko ohromnou konkurencí. V rámci schengenského prostoru se ruští hosté dostanou kamkoli. Je tedy důležité zaměřit se na to, aby mezi těmi všemi „borci“ volbou Česka a Karlových Varů vybírali toho nejlepšího. Takže tady bych se trošku bála. Myslím, že ruských klientů bude ubývat, pokud se o ně nezačneme víc starat a v jejich oslovování víc podnikat.

Karlovy Vary ale nenavštěvují jen Rusové. Za tu kratičkou dobu, co jsem dnes v Puppu, jsem tu potkal německé hosty, Číňany, Japonce, Italy…
V Puppu to tak je! Máme velkou segmentaci. Nezaměřujeme se jen jeden zdrojový trh či na jeden typ hostů. Kromě lázeňských hostů na dlouhodobých léčebných pobytech, což velmi často jsou právě Rusové a arabská klientela, poskytujeme zázemí krátkodobým a víkendovým hostům. Např. na velikonoční svátky k nám pravidelně každý rok přijíždějí hosté z Německa. Pak jsou to hosté na jednu noc, což je zejména asijská klientela „konzumující Evropu“ ve stylu „Jestliže je úterý, musíme být v Belgii“. I takovou klientelu tu máme rádi, a díky své velké ubytovací kapacitě si ji Pupp může dovolit.

Spokojenost hotelových hostů, obzvlášť v tak renomovaném lázeňském městě a tak renomovaném hotelu, stojí na komplexní péči. Jak se osvědčuje vaše spa?
Pupp Royal Spa běží na plné obrátky. Výsledky prvního roku provozu jsou povzbudivé v tom, že ačkoli jsme s obsazeností šli o osm procent níž, díky novému spa dosahujeme o dvacet procent vyšších cen za pokoj. A to je směr, kterým chceme pokračovat. Nemít za nižší ceny kriticky vysokou obsazenost, ale snažit se dát hostům, kteří do Puppu přijedou, prostor vychutnat si luxus proslulého karlovarského pětihvězdičkového hotelu. S Pupp Royal Spa jsme rozjeli i manažerské pobyty. Jsme rádi, že se k nám tito vesměs extrémně vytížení lidé naučili jezdit odpočívat.

A co vaše osobní relaxace, popř. sportovní aktivity – co třeba golf, když k Puppu patří nejproslulejší karlovarský golfový resort?
V životě si musíte stanovit priority. Platí to i pro sport a relaxaci. Golf hraji sporadicky. Zabere totiž strašně času, který nemám, a ještě z něho nejsem unavená, takže mám pocit, že jsem vlastně ani nic moc nedělala, jen jsem se procházela. Golf tedy pouze občas. Častěji se věnuji jízdě na kole nebo běhám.

Dálkově?
No, chystám se na půlmaraton. Na maratony ještě ne. Takže jestli je jedenadvacet kilometrů dálkový běh, tak běhám dálkově. A co mě hodně baví a těší, je plavání. Díky tomu, že v Puppu máme nové wellness, mohu si každé ráno užít bazénu a zaplavat si. Tím se nabudím, aby to pak mohlo „hezky lítat“, až si jako ředitelka hotelu začnu „užívat“ manažerských starostí.

Co vzkážete lidem, do jejichž kompetence spadá cestovní ruch, a zákonodárcům?
Aby dělali co nejméně omezení a cestovní ruch oprostili od stávajících limitujících faktorů, a aby zaměřili se i na sazbu DPH, protože ve službách jde především o přidanou hodnotu lidské práce.