Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky
Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.
Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.
Cestovní kancelář Swiss Service podniká od roku 1991. Coby
touroperátor se zaměřuje na Švýcarsko. V současné době působí
i v Nizozemsku, Německu, Polsku a v pobaltských zemích. Zastupuje v nich
zájmy švýcarských hoteliérů a švýcarského dopravního systému. Tedy
pozemní, letecké, železniční, lodní jezerní dopravy a lanových drah.
S jejím ředitelem JUDr. Josefem Gerykem, Ph.D., se potkáváme 27. února
2015 v ústředí Swiss Service v moravském Vyškově.
Pane doktore, jaké jsou tendence v návštěvnosti švýcarských
kantonů?
Jemně vzestupné. Samozřejmě, mezinárodní situace a události mají vliv
i na „prodejnost“ této destinace, včetně politických a hospodářských
turbulencí na zdrojových trzích švýcarského incomingu.
Proč Švýcarsko? Čím učarovalo vám?
Tato země je pro mne křišťálově průzračná a jasná od navázání mých
prvních obchodních vztahů po vše, co umí nabídnout. Na druhou stranu,
Švýcarsko má nálepku drahé země, které by se rádo zbavilo. Vzhledem
k tomu, co všechno a v jak vysoké kvalitě nabízí, není drahé. Široká
škála základních služeb je finančně stejně dobře dostupná jako
kdekoliv jinde a příjemné je i to, že vše v této zemi funguje.
A jak funguje český Swiss Service?
Tím, že jsme na trhu od roku 1991, jsme mezi českými turisty, podnikatelskou
a MICE klientelou, která Švýcarsko navštěvuje služebně, velice známí.
Pokud někdo potřebuje ve Švýcarsku zabezpečit cestovní službu, jsme s to
mu zajistit jak dílčí, tak plnohodnotný servis. I v době jednotného
schengenského prostoru je Švýcarsko velice specifickým státem. Poznáte to
už při příjezdu na hranice Švýcarské konfederace, která má společnou
hranici s Lichtenštejnskem. Schengenský prostor se týká volného pohybu
osob, ale nikoliv zboží. To je novum pro mnohé cestovatele, kteří jsou
zvyklí na to, že projíždějí unijní Evropou a neregistrují přejezd
z jedné členské země do druhé… U Švýcarska je to jinak. Býváme
stavěni švýcarskou celní službou a kontrolováni. Tím, že je tato alpská
země specifickým členem schengenského prostoru, avšak není plnohodnotným
členem Evropské unie, zahrnuje rozdíly, kterými si zachovává svůj ráz,
ať už z turistického, nebo obchodního hlediska.
Překročení švýcarských státních hranic okamžitě poznáme i na
kvalitě dálničního systému, veškerých služeb a špičkové turistické
infrastruktury. Do Švýcarska můžeme cestovat, což naše společnost Swiss
Service zabezpečuje, několika způsoby. Autem, autobusem, vlakem a letadlem
(zajišťujeme i prodej letenek). Všechny způsoby jsou velice sofistikované.
Švýcarsko na svém území netoleruje kabotáž, přepravní výkony cizích
autobusových přepravců. Samozřejmě, pokud tam zahraniční přepravce veze
turisty, o kabotáž se nejedná.
Při mé první návštěvě Švýcarska mi učarovala restaurace,
v níž se natáčel jeden z prvních dílů o agentovi 007 – Zlaté
oko.
Schilthorn je jednou z perel Švýcarska. Nachází se v Bernském
středohoří. Po přestupu na mezistanici vás lanovka vyveze až do úrovně
2 970 m n. m. Je tam otáčivá restaurace a spousta zajímavostí
vztahujících se k natáčení filmu s Jamesem Bondem včetně vyhlídkové
terasy. Určitě je to jeden z velmi výrazných cílů, které je radno při
cestě do Švýcarska zahrnout do cestovního plánu. Zcela jiná kapitola je
Jungfraujoch, sedlo mezi horami Mönch, Jungfrau a Eiger v Bernských Alpách
mezi kantony Bern a Valais, další z pokladů Švýcarska. Je to nejvyšší
místo v Evropě, kde je vlakové nádraží. Stanice Jungfraujoch leží ve
výšce 3 471 m n. m. Vrcholový úsek trati z nádraží Kleine Scheidegg je
veden uvnitř hory Eiger. Slavnostně ho otevřeli 1. srpna 1912 na základě
projektu švýcarského průmyslníka Adolaf Guyear-Zellera, Cesta
z výchozího nádraží Interlaken Ost trvá zhruba dvě hodiny. Železniční
společnost Jungfraubahnen vypravuje spousty vlaků po okolních drahách,
například do Mürren, Schynige Platte a na další zajímavá místa.
U návštěvy Jungfraujoch doporučuji cestovatelům spojit se s naší
cestovní kanceláří, kde se jim dostane řada užitečných informací,
které se týkají i přípravy výjezdu do vrcholové stanice. Pobývat ve
výšce tři a půl kilometru totiž není pro Středoevropany obvyklé.
Poradíme i s cenami jízdného, protože se tam dá cestovat i ranním
vlakem, který je výrazně levnější než pozdější spoje. Lze využít
i systému výrazných slev pro děti, kdy s rodiči mohou cestovat zcela
zdarma.
Jezera a hory – bratr a sestra Švýcarska…
Jezera jsou dalším drahokamem, který Švýcarsko nabízí. U každého
významnějšího je město. U téměř každého jezera jsou veřejné
pláže. Přes jezera vede řada lodních linek. Dá se přes ně cestovat
nedrahou lodní dopravou. Většinu jezer lze objet na kole po
cyklostezkách.
Naše společnost Swiss Service nabízí – ať už pro jednotlivce, firemní
klienty, či cestovní kanceláře – zajištění ubytování v kompletním
spektru ubytovacích kapacit. Od jednodušších hostelů po špičkové čtyř-
nebo pětihvězdičkové hotely. Tím, že jsme ve Švýcarsku etablovaní přes
dvacet let, jsme schopni nabídnout požadované ubytování za vysoce
akceptovatelnou cenu. Nezřídka jsme i pod cenami globálních hotelových
rezervačních a distribučních serverů.