Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky
Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.
Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.
Více než desetinásobek délky zemského rovníku najely již spoje SC
Pendolino, jednotky řady 680, mezi Prahou a Ostravou od zahájení provozu
11. prosince 2005. Jedná se o více než 430 tisíc kilometrů. Každá
souprava na této trase denně najede cca 1430 kilometrů. Dvakrát se obrátí
na trase Praha – Ostrava a zpět. Jedná se o nejintenzivnější nasazení
vlakových souprav v České republice – rovnající se například
vytížení dopravních letadel. Spoj SC Pendolino přijede do obratové stanice
a během necelé půl hodiny nezbytné pro úklid, výstup a nástup
cestujících pokračuje v cestě zpět. SC Pendolino se těší oblibě
zákazníků. Těch spoje SC Pendolino přepravily od zahájení provozu víc
než 150 tisíc s tím, že ranní spoje z Ostravy, odpolední z Prahy a
v neděli bývají často vyprodány několik dní předem. Typově se často
jedná o zcela nové cestující, kteří začali služeb Českých drah
využívat právě díky zavedení produktu SC Pendolino. Jenom na trase
Praha – Ostrava se díky tomu přepravní frekvence zvedla přibližně
o 30 %. Tito cestující navíc platí většinou plný tarif SC Pendolino bez
běžných slevových modelů ČD nebo využívají speciální slevy z tarifu
SC Pendolino pro specifické cílové skupiny, např. studenty. Nejvíce tak
jsou mezi pasažéry zastoupeni manažeři a podnikatelé včetně ředitelů a
majitelů nejvýznamnějších firem, zástupci zahraničních investorů,
zahraniční turisté a studenti dojíždějící do vysokých škol v Praze,
Ostravě, Opavě, Pardubicích a Olomouci. Studenti zákazníci mají na spoje
SC Pendolino 50% slevu. Jízdenka Praha – Ostrava je vyjde na 250 Kč a
mohou si ji koupit i přes internet. České dráhy jsou s komerční
úspěšnosti produktu SC Pendolino velmi spokojeny a připravují rozsáhlý
marketingový průzkum, který by měl pomoci nastínit další priority rozvoje
zákaznicky úspěšné služby SC Pendolino. Stejně jako při přípravách
produktu bude i nyní hrát hlavní roli poptávka zákazníků. Výhledově
hodlají České dráhy zkrátit spojení vlaky SC Pendolino mezi Prahou a
Ostravou až na 2 hodiny 59 minut.
Aleš Ondrůj