Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky
Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.
Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.
Obchodní společnost GAMA HOLDING Praha, a. s.,
dodává na český a slovenský trh široký sortiment moderního
gastronomického a interiérového vybavení a technologií. Zajišťuje
komplexní rekonstrukce a dodávky do velkokapacitních kuchyní,
gastronomických provozů, prodejen lahůdek, potravin, rychlých občerstvení,
pekáren a jiných. Poskytuje poradenskou činnost, montáže, servis
a odborná zaškolení obsluhy provozů včetně kuchařského servisu.
K velkým přednostem patří její přímé napojení na špičkové
výrobce a rozsah služeb, mezi něž spadá zpracování komplexních
projektů, vizualizace a 3D studie.
V oblasti dodávek a velkoobchodního prodeje zastupuje značky:
S předsedou představenstva akciové společnosti GAMA HOLDING
Praha panem Vlastimilem Válkem se potkáváme nad konceptem
SnackMaster.
Pane Válku, co vás vedlo k jeho uvedení na český a slovenský
trh?
SnackMaster reflektuje nový trend v oblasti přípravy a podávání malých
a snackových jídel. Koncept SnackMaster vytvořila GAMA HOLDING Praha
ve spolupráci s německým výrobcem pomazánek Delicant, jenž si zakládá
na tom, že nepoužívá umělé konzervanty ani barviva. Pro segment malých
a snackových jídel Delicant vyrábí na šedesát druhů pomazánek
a náplní. Důležitou záležitostí v dnešní době jsou (na což
v Česku nejsme ještě úplně zvyklí) teplé sendviče a snacky, které se
dají připravit ve vteřinových či minutových intervalech. Základem
konceptu SnackMaster jsou čerstvé suroviny. SnackMaster je zajímavý
i šíří záběru. Je vhodný pro všechny typy stravovacích provozů,
včetně škol.
Koncept SnackMaster je vhodný i pro provozovny, kde se lidé jen
krátce staví na čerstvě připravené teplé jídlo.
V Česku po listopadu 1989 dlouho koncept snacků a sendvičů neexistoval.
Byla tu klasická česká kuchyně, kterou samozřejmě nezavrhuji. Po určité
době se ale začaly vyrábět jakési balené housky s šunkou a se sýrem.
Pak na našem trhu vznikla společnost, která obrovským způsobem zaujala
svou nabídkou. Hlavně segment čerpacích stanic, jejichž chlazené vitríny
naplnila studenými sendviči plněnými šunkou, sýry a saláty. V dalších
letech svůj sortiment postupně rozšířila o nové produkty. Dalším
významným krokem bylo otevření řetězce rychlého stravování, v nichž
si lze vybrat mezi studeným nebo teplým sendvičem. Dnes je možná
nadpoloviční část sendvičů poptávána v teplém stavu. GAMA HOLDING
Praha tento trend zachytila díky poptávce přejít na rychlejší přípravu
teplých snacků, a do celého řetězce dodala rychlovarné dokončovací
pece, kterými byly nahrazeny klasické zapékací grily. Tím se zhruba o 70?%
zrychlil výdej teplých sendvičů a snacků. Předtím jejich tepelná
úprava trvala minutu a čtyřicet vteřin. Tento interval jsme zredukovali
na třiadvacet vteřin. V sousedních zemích, hlavně v Německu, je
obrovský nárůst poptávky po tomto občerstvení. Snacky a sendviče tam
dělají z téměř všech druhů pečiva. A konzumenti jimi v mnoha
případech nahrazují obědové menu, případně večeře.
Českým vynálezem jsou obložené chlebíčky.
Chlebíčky jsou „převálcovány“ a asi budou ještě víc právě tímto
snackovým konceptem. Hlavně mladá generace má totiž problém s klasickou
majonézou. Opomenu-li moderní trendy, které se ve výrobě obložených
chlebíčků rovněž odrážejí, tedy víc zeleniny a dalších čerstvých
surovin, což není pro český chlebíček typické. Obložené chlebíčky ale
budou mít vždy své místo na trhu. Vím, že jedna z renomovaných
společností nedávno od firmy Paukert koupila značku a receptury
a pokračuje v její tradici. Určitě budou úspěšní. Nicméně obložené
chlebíčky nevidím jako natolik univerzální koncept, aby se dal využívat
pro snídaně, dopolední a odpolední svačiny, obědy a večeře. V tom má
SnackMaster několikanásobně širší záběr.
Co vedlo vaši společnost k zaměření se na technologickou
podporu tohoto segmentu rychlého občerstvení?
GAMA HOLDING Praha měla vždycky snahu přicházet se zajímavými novinkami.
Ať to byly ve Všudybylu už prezentované chlazené obrazy Qudro Vino
italské firmy EXPO’ SRL, nebo americké horkovzdušné rychlovarné pece
Turbochef, které jsou dnes základním výrobním prostředkem pro řetězce
Subway a Starbucks. Každopádně i úspěšná expanze těchto amerických
řetězců má určité meze, jež by šly překonat přechodem varných
technologií z dosavadních čtyř set voltů na dvě stě třicet, aby jejich
snacky a sendviče mohli připravovat a prodávat i menší franšízanti,
kteří nemají silový elektrický proud. Vzhledem k tomu, že GAMA HOLDING
Praha začala zhruba před dvěma lety spolupracovat s rakousko-švýcarskou
firmou ATOLL SPEED, dodáváme jejich varné technologie i v provedení
na jednu dvě porce a také do provozů, které mají problém s místem,
například do čerpacích stanic. Mají příkon 4 až 5 kW a dají se
použít téměř všude. Dnes tak jsme provozovatelům schopni umožnit
nabízet komplexní sortiment teplých snacků a sendvičů v téměř
veškerých gastroprovozech.
Do vaší firmy se po delším působení v USA vrátila
někdejší ředitelka úspěšného odštěpného závodu GAMA HOLDING Praha
v Českých Budějovicích paní Dana Škáchová Kopecká.
Jsem rád, že se rozhodla navázat na své úspěchy v barvách naší firmy.
V této nové etapě máme opět velké cíle ohledně uplatnění
multifunkčních kuchyňských technologií pro velkou i malou gastronomii.
Nejen konvektomatů, ale i kotlů a pánví. Příští rok tak na český
trh přijdeme s několika výraznými novinkami. Paní Dana Škáchová
Kopecká na trh vždy úspěšně uváděla nové koncepty pro segment HoReCa.
Zatím naší poslední společnou výzvou je SnackMaster.
S paní Škáchovou Kopeckou jsem se potkal v Lednici
na konferenci Sdružení lázeňských míst České republiky.
Oblast lázeňství má v Česku obrovskou tradici. Nejen hosté, kteří se
do lázní přijíždějí léčit, ale i účastníci wellness, beauty
a regeneračních pobytů oceňují kvalitní gastronomii opakovanými pobyty
spojenými s vynikajícími gastronomickými zážitky. Proto už řada
lázeňských společností a domů v oblasti vybavování svých
gastroprovozů světovými kuchyňskými technologiemi spolupracuje se
společností GAMA HOLDING Praha.