Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky
Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.
Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.
Kongresy roku 2016 a potvrzené chystané
2016
ECREA – European Communication Research and Education Association conference
(tisíc účastníků)
SRS 2016 51th Annual Meeting & Course of Scoliosis Research Society (šest
set účastníků)
12th European Congress on Epileptology / ECE (dva tisíce účastníků)
Symposium on Fusion Technology 2016 (tisíc účastníků)
Imaging Biology 2016 (tisíc účastníků)
ICCB – International Congress on Cell Biology (dva tisíce účastníků)
ISPRS 2016 – XXIIIrd Congress of International Society for Photogrammetry and
Remote Sensing (4 tisíce účastníků)
ESGAR 2016 – European Society of Gastrointestinal Radiologists (tři tisíce
účastníků)
Annual Conference of the Particle Therapy Co-Operative (dvanáct set
účastníků)
2017
ICCA 2017 – Congress of International Congress and Convention Association
(tisíc účastníků)
World Association of Sleep Medicine – WASM (dva tisíce účastníků)
MONTESSORI Education for Life 2017 (čtyři tisíce účastníků)
ISMB/ECCB joint meeting 2017 – International Society for Computational
Biology conference (dva tisíce účastníků)
WONCA Europe Conference – World Organisation of National Colleges Academies
& Academic Associations of General
Practitioners / Family Physicians (čtyři tisíce účastníků)
HLPC 2017 – 43rd International Symposium on High Performance Liquid Phase
Separations and Related Techniques (patnáct set účastníků)
RNA SOCIETY Meeting 2017 – Ribonucleic Acid Research Congress (dva tisíce
účastníků)
AED 2017 International Conference on Eating Disorders (devět set
účastníků)
ESPGHAN – Annual Meeting of The European Society for Paediatric
Gastroenterology, Hepatology and Nutrition (dva a půl tisíce
účastníků)
2018 a později
World Congress on Medical Physics and Biomedical Engineering IUPESM
(tři tisíce účastníků)
Congress of the International Neuropsychological Society – INS Mid-Year
Meeting (tisíc účastníků)
Congress of the International Association for Child and Adolescent Psychiatry
and Allied Professions’ IACAPAP (osmnáct set účastníků)
International Conference on Pharmacoepidemiology & Therapeutic Risk
Management 2018 (čtrnáct set účastníků)
ISPCAN International Congress on Child Abuse and Neglect (patnáct set
účastníků)
Konference MARY KAY (dva tisíce účastníků)
ESMAC – European scientific society for clinical gait and movement analysis
(patnáct set účastníků)
27. konference GIS Esri v ČR (osm set účastníků)
13th International Gastric Cancer Congress / IGCC 2019 (tři tisíce
účastníků)
15th International Congress on the Chemistry of Cement (tisíc účastníků)
ISFG – International Society for Forensic Genetics 2019 (šest set
účastníků)
Konference MARY KAY (dva tisíce účastníků)
28. konference GIS Esri v ČR (osm set účastníků)
Konference MARY KAY (dva tisíce účastníků)
17th World Congress of Anaesthesiologists (dvanáct tisíc účastníků)
29. konference GIS Esri v ČR (osm set účastníků)
Od 1. října 2016 je generálním ředitelem Kongresového
centra Praha, a. s., Roman Ray Straub. Před tímto angažmá pracoval
v Albánii, Belgii, Česku, ve Francii, v Karibiku, Německu, Portugalsku,
Rakousku a USA ve společnostech a řetězcích Marriott International, v EURO
Disneylandu, InterCity Hotels, Le Meridien, Dorint-Rogner, Vienna International
Hotels & Resorts a dalších.
Pane řediteli, bohatá profesní kariéra rodáka z Bonnu!
Asi ano. Nastartovalo ji to, že otec v roce 1967 odjel pracovat do Bruselu,
a tak jsme se celá rodina, maminka, já, sestra a dva bráškové,
přestěhovali za ním. Chodili jsme tam do Evropské školy pro děti
diplomatů. Sestra a bratři se vrátili do Německa, avšak já nastoupil na
střední školu v Bruselu. Kamarád mne totiž přemluvil: „Romane,
hotelnictví je fajn. Poznáš svět. Ve Švýcarsku je super hotelová
škola.“ Já však nebyl pro Švýcarsko, už kvůli astronomickému
školnému. Nastoupil jsem čtyřleté studium na hotelové škole CERIA
v Bruselu. Avšak ouvej, francouzský systém! Výuka ve francouzštině od
osmi ráno do sedmi večer. Nezbylo mi než buď šidit svá hobby – ragby a
házenou (byl jsem brankář) –, nebo školu. Mé sporty jsou hodně tvrdé,
ale škola byla ještě tvrdší. Třicet zkoušek, a když jediná
nezvládnutá, v září reparát. Nebyl jsem nějak zvlášť vynikající
student, ale procházel jsem.
V té
době už měl řetězec Inc. Marriott Hotels International po Evropě zhruba
sedm hotelů a hledali někoho na Management Trainee. To byla škola! Každý
týden sedmdesát hodin v práci. Pak jsem byl na pracovní vízum půldruhého
roku v USA v Connecticutu. To bylo rovněž super! F&B Training. Kuchař
sice nejsem nijak skvělý, ale zato dobrý číšník. Management Training byl
intenzivní. Každý týden pět deset hodin školení a sedmdesát osmdesát
hodin v práci. Všechno, co jsem se nenaučil ve škole, mě naučil Marriott.
Super, super, super! Ta štace pro mne byla završením jedné z mých
profesních etap. Ale pak ta kariéra! Marriott byl sice všude, já však
nastoupil k EURO Disneylandu Paříž, pro nějž jsem otevíral
pětitisícisedmisetpokojový hotel. V každém pokoji čtyři postele!
Nebylo to typicky francouzské prostředí, zato práce, práce, práce pro
pre-opening. Nastoupil jsem na pozici F&B a záhy přešel na Front Office,
které je mou srdeční záležitostí. Na Front Office hotelu Cheyenne nás
bylo sto zaměstnanců. Psychicky těžký byl duben 1992 už proto, že
Francouzi nemají moc rádi americké tradice. Avšak opět ohromná praxe!
Něco jako Las Vegas! Mám tak tři školy: CERIA, Marriott a Disney.
Pak se
mě jednou v hluboké mimosezoně zeptali: „Romane, mluvíte německy?
Vezmete si dvacet lidí a půjdete pracovat pro cestovní kancelář Colt Khol
v Německu.“ Ale tam nic moc. Protože jsme hodně rozvětvená rodina, jel
jsem navštívit bratrance do Freiburgu, kde je Steigenberger InterCityHotel.
Zrovna hledali obchodního manažera. Strávil jsem v něm půldruhého roku.
Jsem Němec, jenomže v Německu, jak ve Všudybylu konstatoval slavný
československý režisér „Básníků“ profesor Dušan Klein, je moc
Němců (viz www.e-Vsudybyl.cz,
článek: „Těžko může někdo učit režii hraného filmu, když za sebou
nemá ani jeden hraný film“). Pak mne oslovil Peter Fürnkranz, Sales
Manager hotelu Diplomat řetězce SRS (dnes World Hotels), že budou v Praze
otevírat hotel Don Giovanni a hledají člověka na pozici Sales &
Marketing Director. Tak jsem se ocitl v Praze. Dobrá zkušenost! V Don
Giovannim jsem pracoval dva roky a tři měsíce a má manželka, která je
Češka, v něm byla na Front Office. Chvilku jsem taky působil v Albánii
v Tiraně v hotelu Europa, ale to mi táta rozmluvil. Pak dva roky
v Portugalsku v Le Meridien (dnes Starwood, což je rovněž Marriott), kde
jsem byl obchodním a marketingovým manažerem pro čtyři hotely. Potom jsem
vzal angažmá coby Area Sales & Marketing Manager v Karibiku, kde jsem
během dvou let zažil tři hurikány. Z toho dvakrát jsem si „sáhl na
dno“. Dvakrát totální pohroma! Několik dní bez elektřiny, bez vody, bez
ničeho… Ale i v Karibiku to bylo super, jenže šílené práce. Dva
Samsonite kufry a pendlovat mezi Evropou a Amerikou a Karibikem – Martinic,
Guadeloupe, Saint Martin, Jamajka. Avšak úžasný tipový kontakt pro aktivity
MICE.
Pak jsem pracoval v USA ve vyhlášeném kongresovém hotelu Venetian s pěti
sty pokoji. Školen jsem byl ale na generálního ředitele. Po dvou letech,
což je můj interval, jsem nastoupil na ústředí Le Meridien, kde jsem měl
na starosti reorganizace, leisure a MICE segmenty. Posléze mne oslovili,
chci-li pracovat v USA. Odpověděl jsem: „Yes, I?m ready.“ Následovalo:
„Beverly Hills?“ „OK,“ odpověděl jsem: „We will go!“ Sbalili jsme
se ženou kufry a byli v Americe. Na hotelu Le Meridien Beverly Hills každý
den nějaká celebrita: Sean Connery, Jody Foster, kalifornský guvernér Arnold
Schwarzenegger… Po půldruhém roce mi 11. září 2001 volá táta:
„Synku, rychle, sbal kufry, máme katastrofu.“ Avšak kalifornské Beverly
Hills je od New Yorku pět hodin letu. V té době můj šéf a Area Manager
v něm měli mítink. Naštěstí u Central Parku.
Nicméně 11. září bylo pro náš hotel pohromou. Beverly Hills je totiž
postaveno na zábavě a zase na zábavě. Všechno to padlo. Z pěti set
zaměstnanců jich odešlo na tři sta. Po tři měsíce byl v USA hlavním
tématem terorismus. Na Vánoce jsme byli se ženou doma v Praze. Já šel
shánět dárky a nedaleko Jindřišské věže mne uviděl pan Martin Lachout
z Rakouska: „Vy nejste v Beverly Hills?“ „Ne, jsem doma na Vánoce,“
řekl jsem. „Zuper!“ vykřikl, „otvíráme hotel na Novém Smíchově.
Máte čas?“ „Nemám,“ odtušil jsem, „sháním dárek pro tchýni.“
„O. K., za deset minut v hotelu Palace.“ Ten rozhovor tam trval šest
hodin. Praha sice není Beverly Hills, ale Vienna International Hotels &
Resorts (dnes Vienna House) je skvělá společnost! Po čtrnácti dnech
zpráva: „Máte nový kontrakt. Jste Opening Manager pro andel?s hotel.“
Potom přibyl andel?s Suites a k tomu jsem byl ředitelem hotelu Diplomat. Po
Diplomatu přibyl hotel Angelo. V roce 2010 jsem u Vienny skončil. Odešel
jsem do Innsbrucku na pozici generálního ředitele Grand Hotelu Europa,
patřícího pod Palenca Luxury Hotels. Mám rád velehory a Rakušany, byť
majitelé hotelu byli Italové.
Jenomže manželka s dětmi (Mia Valentina se narodila 2003 a Matteo 2006)
zůstali v Praze a já se s nimi viděl jednou za měsíc. Proto jsem se
vrátil domů do Česka.
Pane Straube, jaké jsou vaše cíle na pozici generálního
ředitele Kongresového centra Praha (KCP)? Uvažujete o renovaci a dostavbě
KCP, kterému citelně chybí výstavní plochy, díky čemuž hospodářství
České republiky přichází o nejlukrativnější kongresy a ruku v ruce
s tím o stamiliony korun zahraničního inkasa a odvody z nich do
veřejných rozpočtů? Obchodně nejzajímavější mnohatisícové kongresy
jsou totiž zpravidla provázeny velkými výstavami.
Mám rád výzvy, a navíc doba českému kongresovému byznysu přeje. KCP má
obrovský potenciál, pracovité lidi a prozíravé akcionáře. Naším
dlouhodobým cílem je pomoci Praze dostat se do roku 2020 do top pět
evropských kongresových destinací. Coby KCP jako takové máme dva rozvojové
cíle k dosažení této mety a znásobení zisku. Jedním je upgrade objektu
KCP a druhým dostavba vámi zmiňovaných výstavních prostor. Co se týče
kongresů pořádaných v KCP, jejich vyvrcholením bude „kongres
kongresů“ ICCA 2017. Jeho získání byl džob naší současné obchodní
ředitelky Lenky Žlebkové, když ještě zastávala funkci ředitelky Prague
Convention Bureau.