Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky
Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.
Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.
V souvislosti s tématem tohoto vydání Všudybylu – před
hlavní turistickou sezonou – jsem 23. března 2017 o rozhovor požádal
Ing. Jiřího Krejču. První rozhovor s ním jsem dělal v květnu 1993 pro
časopis Světoběžník, jehož jsem byl vydavatelem. Jiří Krejča tehdy
působil jako generální ředitel českého zastoupení světoznámé cestovní
kanceláře Thomas Cook. Ptal jsem se na jeho pracovní aktivity, mj. na
Letišti Václava Havla Praha, které je z hlediska cestovního ruchu jednou
z nejvýznamnějších vstupních bran do České republiky.
Jaromíre, ty jsi byl jeden z prvních novinářů, se kterými jsem hovořil.
V roce 2001 jsi pak byl na párty, na níž jsem se s cestovním ruchem
loučil. Thomas Cook je známý především jako nejstarší cestovní
kancelář světa, ale měl i divizi finančních služeb – cestovní šeky,
směnárny. Tu pak koupila britská společnost Travelex a já se už věnoval
pouze finančním službám. Na nějakou dobu jsem si potom odskočil do
bezpečnostních služeb – do G4S – a od roku 2011 se věnuji projektům
v oblasti strategie obchodního rozvoje firem v různých oborech. Díky
osobním vazbám jsem zůstal v kontaktu s cestovním ruchem a to se týká
i mého současného působení, což je
spolupráce s mezinárodní skupinou Interchange, která je provozovatelem
směnáren, zajišťuje peněžní převody Western Union a řadu dalších
služeb. V České republice působí přes dvacet let. Víc než rok provozuje
směnárny a bankomaty na Letišti Václava Havla v Praze.
Současný management letiště realizuje ambici vytvořit
z Letiště Václava Havla Praha příjemný, moderní specifický prostor, aby
si přilétající pasažéři uvědomovali, že jsou v Praze a že tu jsou
vítanými hosty. Pro odlétající poskytuje služby přívětivé
i z hlediska cenové hladiny. Zejména u občerstvení a
parkování.
V tomto duchu Interchange v rámci smluvního vztahu s letištěm vytvořil
on-line rezervační systém, díky kterému si mohou zákazníci objednat
valuty za výhodných cenových podmínek s vyzvednutím na letišti před
odletem, čímž – jak pevně věřím – přispívá ke zdaru projektu
Letiště Václava Havla Praha www.menimeletiste.cz.
Komfort online systému Interchange tkví v tom, že si klient přes webové
stránky www.interchange.cz na den
odletu zarezervuje požadované množství valut, které pro svou cestu
potřebuje, a pak si je v ten den vyzvedne na Letišti Václava Havla v Praze
v jedné z jedenácti tamních směnáren Interchange. Také firmy
vysílající pracovníky služebně do zahraničí můžou online systém
využít k vybavení svých pracovníků stravným a kapesným v cizí měně
a přitom jim stačí jen korunová pokladna. Při online rezervaci je nákup
valut bez poplatku a za výhodný kurz.
Jirko, vidíš v této oblasti možnosti spolupráce
s cestovními kancelářemi?
Samozřejmě! Cílová skupina zákazníků, kteří nakupují katalogové
zájezdy a dovolené, ale i business travel zákazníci, ti všichni jsou
i naší cílovou skupinou pro prodej valut za pomoci online systému
Interchange. Rádi se budeme bavit s touroperátory a jejich prodejci
o možné spolupráci, která pro jejich klienty znamená přidanou hodnotu.
A pro mě to je vítaná příležitost oprášit staré a navázat nové
kontakty v mé nejoblíbenější branži.