Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky
Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.
Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.
Technický blok ŘLP ČR, s.p. slouží jako základní prvek pro poskytování letištních služeb řízení letového provozu na pražském letišti. 10. února 2011 se Všudybyl zúčastnil inaugurace tohoto strategického objektu po bezproblémové kolaudaci, jíž byla završena jeho rekonstrukce. V 10 hodin dopoledne ji zahájili generální ředitel Řízení letového provozu ČR, s.p. Ing. Jan Klas společně s vedoucím projektu TB 2007 + Ing. Janem Sedlákem, ředitelem divize plánování a rozvoje LNS Mgr. Petrem Fajtlem a vedoucím kanceláře generálního ředitele JUDr. Richardem Klímou. Od roku 1972, kdy byl uveden do provozu, se jedná o první a úplnou rekonstrukci tohoto objektu. Ta, s ohledem na stále rostoucí objem leteckého provozu, významně přispěla ke zvýšení bezpečnosti a kvality služeb řízení letového provozu a zajistila vhodné zázemí pro řídící letového provozu i používané technologie.
Historie Technického bloku
„Technický blok“ (původní název „Objekt řízení letů“) byl do
provozu předán v roce 1972. Projekční a stavební práce na něm však
byly zahájeny už v roce 1965. Představoval světovou špičku tehdejších
technologií s velkým množstvím slaboproudých kabeláží a silnoproudých
rozvodů napájených z více zdrojů. Od roku 1972 až do roku 2007 byl
nepřetržitě využíván jako provozní centrum ŘLP ČR, s.p. V pátém
patře bylo „Oblastní středisko řízení letového provozu“, ve třetím
„Pražské přibližovací středisko řízení letového provozu“. Vrchol
budovy tvořila řídící letištní věž, na kterou byla v roce
1997 přistavěna nová konstrukce, která lépe splňovala podmínky pro
přehled řídících po letištní ploše a dráhovém systému. V objektu
byly umístěny veškeré potřebné technologie pro služby řízení letového
provozu a zázemí provozní divize podniku. Dramaticky se zvyšující objem
letového provozu v České republice vedl k rozhodnutí vybudovat nové
„Národní středisko řízení letového provozu“ v Jenči u Prahy
(IATCC), které bylo uvedeno do provozu 17. února 2007. Od tohoto data
z něho začaly být poskytovány oblastní a přibližovací služby řízení
letového provozu. V „Technickém bloku“ bylo zachováno pouze stanoviště
řídící letištní věže s nezbytným technologickým zázemím.
Rekonstrukce Technického bloku
Zastaralé nevyhovující prostorové, elektroinstalační, protipožární a
hygienické podmínky a potřeba vytvořit moderní zázemí pro řídící
letištní věž byly v roce 2007 hlavními důvody pro zásadní
rekonstrukci. Jejím cílem mj. bylo:
Základní údaje o rekonstrukci
Projekční práce: Ateliér STOPRO říjen 2007 – duben 2008.
Rekonstrukce: „Sdružení TB 2007“ (Hochtief CZ, a.s. – Stavby a.s.)
srpen 2008 – prosinec 2010.
Celkové náklady ŘLP ČR, s.p.: 299 mil. Kč.
Využití objektu
13. patro – letištní řídící věž (TWR Praha)
12. patro – odpočinková místnost řídících letového provozu
11. patro – záložní stanoviště řídící letištní věže
10. patro – technické mezipatro
9. patro – technické mezipatro
8. patro – prostory divize provozní
7. patro – technický sál
6. patro – vývojová a testovací platforma, služba pátrání a záchrany
(RCC)
5. patro – komerční pronájem
4. patro – komerční pronájem
3. patro – komerční pronájem
2. patro – Armáda ČR
1. patro – Český hydrometeorologický ústav, ohlašovna letových
provozních služeb (ARO)
Suterén – Energetické centrum