Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky
Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.
Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.
Ale opět sem nepohodlí spatřil, že, když kdo na to, co se okolo píská,
pozoru nedal, od ledakuds mu lecos na krk připadlo. Naposledy však i to sem
tu viděl, že s těmi píšťalami zacházeti ne všelijak bezpečno bylo.
Nebo poněvadž hlaholové ti rozdílným uším rozdílní byli, různice
i rvačky nejednou odtud povstávaly: jakž sem se i sám s příhodou
potkal. Dopadna já jedné bystře znějící píšťalky, podal sem příteli
svému: ale jiní přejmouc ji, o zem dali a pošlapali, na mne se, že takové
věci roztrušuji, potrhujíc: takže vida je vztekle rozpálené, prchati sem
musel.
Jan Amos Komenský, Labyrint světa a ráj srdce L.P. 1623
Vydat se na české silnice a dálnice je cosi podobného jako se pustit do hraní „ruské rulety“. Stav pozemních komunikací se zdá bezvýchodným snad i proto, že jsme zvyklí jezdit ve vyježděných kolejích. Nejen těch vytlačených přetíženými kamiony nikým za to nepostihovaných speditérů. To není jen nadsázka, ale národní charakter. Zřejmě i díky němu není v Česku možné, ač je to běžné v sociálně, kulturně a hospodářsky vyspělejších zemích Evropské unie, zkvalitnit stav dopravní infrastruktury a urychlit její výstavbu vstupem soukromých investorů a větší spoluúčastí těch, kdo ji užívají, tj. vybíráním mýta na investičně náročných úsecích komunikací. A že se v Česku dálnice staví možná nejdráž v Evropě? Komupak to tak nelibě zní pojem: „soukromý investor“?
Jaromír Kainc
nakladatel Všudybylu