Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky
Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.
Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.
Generální ředitel nového hotelu Park Inn Hotelu Ostrava pan
Philippe Clarinval je Švýcar. Vyrostl ve frankofonním a německy hovořícím
prostředí, a i jeho angličtina je perfektní.
Pane řediteli, primátor Ostravy Petr Kajnar v tomto vydání
Všudybylu říká: „To, co předvedla developerská společnost Red Group,
provozovatel komplexu Orchard, je unikátní. Pozemky koupili od soukromníka
již s inženýrskými sítěmi a na město Ostravu neměli žádné
požadavky. Postavili – a nás pozvali až na dnešní zahájení. Red Group
jako investor komplexu kancelářských prostor a hotelu je něčím, co je
možná v Praze samozřejmostí, ale pro Ostravu je přelomovou
záležitostí.“
Developerská společnost Red Group má několik dceřiných společností.
Jednou z nich je Orchard a.s., která je majitelem zdejšího byznys parku,
jehož součástí je náš hotel. Park Inn. Hotel provozuje Rezidor Hotel
Group. Otevřeli jsme jej před dvěma měsíci. Proto je tu všechno kolem
zcela nové, a jsme rádi, že i přelomové.
Co vás přivedlo právě do Česka?
Než jsem přijel do vaší země, pracoval jsem v Radisson SAS Hotel
v Basileji (rovněž provozovaném Rezidor Hotel Group) jako Director of
Operations. Jednoho dne jsem měl telefonát z ústředí z Bruselu, zda bych
prý nechtěl otevřít první hotel Park Inn v Česku a pracovat v něm jako
generální ředitel. Řekli mi, že bude prvotřídním ostravským hotelem,
nacházejícím se nedaleko Beskyd a Jeseníků, blízko hranic s Polskem. Že
bude v moderním administrativně obchodním parku a že developer je
seriózní společnost. Řetězec Park Inn jsem znal už ze Švýcarska a
v jednom z jeho hotelů pracoval jako generální ředitel. Pro
třiatřicetiletého mladíka to znělo jako lákavá nabídka a výzva.
Vždycky jsem toužil otevřít úplně nový hotel a dát dohromady jeho tým.
Teď jsem dostal příležitost. Hotel Park Inn Ostrava, v němž sedíme, byl
v té době staveništěm plným bláta. Začal jsem hledat asistenta, a měl
štěstí. Prvním úkolem pana Michaela Seiferta, který tu v současné době
pracuje na pozici F&B manažera, bylo projít na šestnáct set
životopisů. Na jejich základě jsme si na pohovor pozvali přes pět set
uchazečů. Pan Seifert i já máme obdobnou vizi, a tak se nám podařilo dát
dohromady skvělý tým. Rád bych i prostřednictvím Všudybylu panu
Seifertovi složil poklonu. Je skvělým vyjednavačem. Odvedl kvalitní práci.
A ke všemu musel velmi často tlumočit
Do jaké míry jste mohl ovlivnit finální podobu
hotelu?
Plány už byly dané. Ale co se týče interiéru, do něho jsem měl co
mluvit. Hlavní slovo ale samozřejmě měla Red Group. Byl jsem si však jistý
tím, jak hodně dbají na kvalitu, a věděl o tom, že plánují výstavbu
hotelů Park Inn v Praze a Radissonu v Brně. Byl jsem si jist, že
v Ostravě staví skvělý hotel. No, a sám vidíte, že všechno –
nábytek, příslušenství atd. je v nejvyšší kvalitě.
Z ostravského nádraží mne vezl taxík, který měl na dveřích
logo hotelu Park Inn.
To je hezké! S firmou Taxi Sprint, jež poskytuje služby v mezinárodním
standardu, máme domluvenu spolupráci. A to i při šíření povědomí
o značce Park Inn, o čemž jste se právě přesvědčil.
Co jazyková bariera?
V mém oboru je třeba být flexibilní a cestovat kamkoliv je právě
potřeba. Ať Japonsko nebo Česko, mám tu práci rád. Téměř všichni
v našem týmu hovoří anglicky. Ale už se učím česká slovíčka. Není
to zrovna nejlehčí jazyk. Zdá se, že vy jej docela dobře zvládáte.
Bral jsem si gramatiku každý den do hospody a tam si vybral lidi,
od nichž jsem se zrovna chtěl učit. Skvělý způsob. Rád se učím místní
jazyk, kamkoliv jedu. Takže pokud jsem na cestách, můžete mne najít
v hospodě s gramatikou. Ale když se vrátím domu do Brooklynu, lidé se mne
ptají, co to mám za divný přízvuk. Ale to můžeme probrat
jindy.
V hospodě?
Jasně. Ale zpátky, k práci. Řekněte mi, co první musí top
manažer hotelu udělat, když se ocitne v cizí zemi, na staveništi plném
bláta nad plány nového hotelu?
Poté, co si koupí dobré boty, musí dát dohromady nejlepší možný tým.
Nejsem kuchařem, barmanem, pokojskou, ani servisním technikem. Ale musím
poznat, kdo a na jaké úrovni je v tom kterém oboru profesionálem. Jsem
rád, že mám dobrou intuici. Vlastně jsem na to i pyšný. Jako na naši
personální ředitelku. Přestože nikdy nepracovala v hotelnictví, má
spoustu užitečných zkušeností z dalších oborů a velkou motivaci.
Ukázala, že je nejen skvělou vůdčí osobností, ale i nakolik
u zaměstnanců preferuje to, co je pro každý slušný hotel základem,
proklientský přístup a vstřícnost. Obdobně tomu je i s naším
finančním ředitelem, který předtím pracoval pro Ernst and Young. Možná
bylo trochu riskantní angažovat všechny tyhle lidi, avšak intuice mne
nezklamala. Co se týče ostatního managementu, řada z jeho členů už
pracovala pro renomované mezinárodní hotelové řetězce.
Jak vidíte budoucnost hotelového průmyslu
v Česku?
Hotelový development v Praze byl obrovský. Prakticky do přesycení trhu.
V Ostravě však je prostor – deficit kvalitních hotelů. A Red Group si
vytýčil přinést 21. století i do Ostravy. Naši budoucnost tady vidím
jako velmi slibnou a The Orchard Ostrava –administrativní komplex to už
ukazuje. První budova je plná, druhá ze sedmdesáti procent obsazená a
stavba třetí je téměř dokončena.. Do Ostravy přijdou nové společnosti,
spolu s nimi další byznys a klientela i další poptávka po kvalitních
hotelových službách,
Jak se vám líbí v Ostravě?
Hodně. Z Ostravy je blízko do Beskyd. Máme tu divadla, muzea, ZOO,
nádhernou řeku Ostravici atd. Je tu obrovský prostor v oblasti využití
volného času a pro seberealizaci. Ostrava sice nemá nejlepší reputaci mezi
mnohými Pražany a Brňany, neboť nás vnímají pouze jako průmyslové
město, avšak kromě průmyslu má i řadu dalších dimenzí, a já se tu
cítím moc dobře. Strávil jsem tu už i uplynulé léto, a bylo hezké.
Ostravané jsou vstřícní. Máme tu vynikající vysoké školství a jsme
ekonomicky nejdynamičtěji se rozvíjející metropolí Česka. Ceny
nemovitostí stoupají. A další byznysy? Ty přijdou. Ostravu všem opravdu
doporučuji.
S Philippe Clarinvalem hovořil Howard Rokofsky.
Philippe Clarinval, General Manager of the new hotel Park Inn
Ostrava, is Swiss. He grew up speaking French and German, however his English is
perfect as well.
The mayor of Ostrava, Petr Kajnar, has said in this very issue of
Všudybyl: “It’s quite a breakthrough what the real estate developer Red
Group has done. They bought this land privately, complete with engineering
infrastructure and, without any requests of the city of Ostrava, created this
Orchard office complex. Then they invited us to the Grand Opening. Red Group,
the investor of this complex of office buildings and a hotel, has really created
something unique in Ostrava.
Red Group is a renowned developer with several subsidiaries, one of which is
Orchard a.s., owner of this business park and our hotel. The Rezidor Hotel Group
operates the Park Inn; we opened two months ago. So, as you see, everything
around you is new.
What brought you to the Czech Republic?
Before coming here, I was working as Director of Operations at the Radisson SAS
Hotel in Basel (also operated by the Rezidor Hotel Group). One day I got a call
from the headquarters in Brussels, with the offer to open the first hotel Park
Inn in the Czech Republic as its General Manager. They assured me it would be a
first-class hotel and explained that it would be built by a serious developer in
a new business park in Ostrava, close to the Beskydy and Jeseníky Mountains and
the Polish border. I was familiar with the Park Inn Hotel chain: I had already
been the General Manager of one in Switzerland. For this 33-year old, it
represented a fantastic challenge. I had always wanted to open my own hotel and
form my own team and now was the chance. When I arrived, all this was a muddy
construction site and I knew I had my work cut out for me. I started looking
for an assistant and was lucky to have found Mr. Michael Seifert, our current
F&B Manager. Our first task was to go through 1600 job applications, from
which we selected over 500 for interviews. It wasn’t easy but we conducted
all those interviews and put together the perfect team. Mr. Seifert and I have
a very similar vision and I’d like to add here in Všudybyl that it has been a
privilege to work with someone so professional. Not only has he been an
indefatigable translator but also a great negotiator.
To what extent were you free to influence the design of the
hotel?
Well, not a whole lot; the plans were already approved. I was comfortable in
knowing that Red Group is a quality developer and that they would build me a
great hotel; moreover they have plans to build a Park Inn in Prague and a
Radisson in Brno. As you see, the furniture, fixtures, televisions, etc. are all
of the highest quality.
By chance, I took a taxi from the train station that had the Park
Inn logo on its doors.
That’s nice! We have an agreement with Taxi Sprint: they provide us with
their services of our highest standards. And brand awareness of Park Inn, as you
just so tastefully mentioned.
What about the language barrier?
In my line of work it’s necessary to be flexible and travel wherever needed.
Be it Japan or Czech, I love the work. For the most part the staff all speak
English. But I’m learning a bunch of words; it’s not the easiest language
here. You’re pretty good at it, it seems.
I took my grammar book to the pub every day and found people to
teach me on the spot. A great way to learn a language. I like to learn the
language wherever I go, so when I’m travelling you can find me in the pub.
But when I go home to Brooklyn, people ask me what is that strange accent
I have now. But we can talk about that a different time.
In the pub?
Right. So, back to work. Tell me, what is the first thing a hotelier
has to do when he arrives in a new country with a muddy construction site and
blueprints for a new hotel?
After getting a good pair of boots, you have to immediately put together the
best team possible. In my case, I’m not a chef or a bartender or a housekeeper
or a service technician. But I have to recognize one when I meet one. I’m
lucky to have a been intuition for this, indeed proud of it. Take our HR
Director for example. She had fine experience in other sectors but she’d never
worked in a hotel. She’s proven to be a great motivator, leader, and a
passion for hospitality. Our Financial Controller, who had previously worked for
Ernst and Young, also had no hotel work experience. Maybe it was a bit of a risk
to fill these management positions with people from other industries. I don’t
think so. These people were often clients and guests at nice hotels, they know
what the customer wants. I’m more than satisfied with our choices for
personnel.
How do you view the future of the hotel business in the Czech
Republic?
In Prague, the hotel boom was enormous, nearly to the point of saturation. In
Ostrava, however, there is a marked shortage of quality hotels. Red Group wanted
to bring the 21st century to this city. The Orchard Ostrava office complex
we’re situated in has proven this. The first office building is fully
occupied, the second building is at 70% and construction of the third is nearing
completion.. More and more businesses are coming to Ostrava and with it the need
for quality hotel service.
How do you like it here in Ostrava?
Really very much. We’re near the mountains; we have theatres, museums, a zoo,
the lovely Ostravice, and more. There is so much to do here. We’ve got a fine
university and economically we’re the fastest-growing city in the Czech
Republic. Real estate values have risen. Businesses are moving here. Ostrava may
not have the best reputation among Praguers and Brnoites: they see us as a dark,
industrial city, but I feel very good here. The people are nice. I spent the
summer here and it was great. I truly recommend Ostrava to anyone.
The interview with Philippe Clarinval was conducted by Howard
Rokofsky.