Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky
Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.
Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.
„Nu, tutoť již aspoň lidi nacházím, kteříž hodnou věc pokolení svého činí.“ Mezitím uhlédám já, že ti milí napominatelé nic více sami k pěkným těm kontrfektům1 než k druhým nelnuli, ani se těchto co víc než oněch ostýchali: nýbrž nejedni velmi chutně okolo nich se omětali2; a jiní to vidouc také se tam obraceli a s těmi potvorami laškování a kratochvíle sobě strojili. I řekl sem s hněvem: „Tutoť já vidím, že lidé (jakž Ezopů vlk řekl) jiné mluví a jiné činí: co usty chválí, od toho jim mysl letí, a co sobě jazykem oškliví, k tomu jim srdce lne.“ „A ty tuším anjelů mezi lidmi hledáš?“ řekl ofukna3 se tlumočník.
Kongresová a veletržní
turistika jsou velkým byznysem přesto, že se jen těžko dají sumarizovat
či satelitními účty vyjádřit všechny jejich přímé, natož
související přínosy pro vytváření pracovních míst, podnikatelských
příležitostí, ekonomiku a platební bilanci státu. Cestovní ruch je
odvětvím natolik průřezovým a multioborovým, že se v něm jen v menší
míře uplatňují tahy, které po „sametové revoluci“ vyeliminovaly mnoho
českých firem z jejich tradičních odbytišť. Na druhou stranu, je velmi
citlivým na signály o nás od nás samotných. Sotva kdo jiný by mohl
způsobit to, co jsme si vykoledovali jednostranným popovodňovým světu
hlásáním. Jedinečnost, ale i zranitelnost cestovního ruchu tkví v tom,
že spotřebitelé přijíždí za zbožím, a ne zboží za nimi. Cestovní
ruch je velkým byznysem i pro současnou Českou republiku. Mohl by být
neskonale větším, leč není. Tento stav zřejmě bude trvat tak dlouho,
dokud se mu nedostane většího očekávání. Např. od romských aktivistů,
odborářských funkcionářů, ale i od komunálních úředníků, státních
zaměstnanců, důchodců, lékařů, učitelů atd., zkrátka všech, kterým
by zahraniční inkaso generované navíc díky důraznější orientaci Česka
na cestovní ruch umožnilo vylepšení jejich hmotné situace. Nebo že by
šíření objektivních a vyvážených informací o vlastní zemi bylo věcí
pouze osvícených médií a politiků? Ale kdože by mezi nimi anjelů
hledal?