Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky
Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.
Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.
Mateřská centrála OBI je v Německu v městě Gerneskürchen. Hlavní aktivity prodejního řetězce OBI, který již 32 let nabízí své služby (od roku 1970), se odvíjejí v Německu. Své pobočky a sítě má v Itálii, Rakousku, Maďarsku, Polsku, ve Švýcarsku, v České republice a ve Slovinsku, v Číně a pravděpodobně bude expandovat do pobaltských republik a do Ruska.
10. května se v Praze Roztylech za přítomnosti předsedy
Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky prof. Václava Klause
otevíral další z řetězce OBImarketů. V interview zveřejněném
v říjnovém Všudybylu v roce 1999 generální ředitel společnosti OBI
Systémová centrála v České republice Ing. Aleš Tulpa mj. uvedl:
„Společnost OBI si pro služby business travel vybrala jako strategického
partnera v České republice právě Čedok. Jsme přesvědčeni o tom, že
úroveň, kvalita a servis Čedoku jsou na světové úrovni. Celý obchod je
o vztazích. Nutno přiznat, že naše vzájemné vztahy vznikly ze sympatií
vedoucích pracovníků. Jak Čedoku – jeho majoritního vlastníka firmy
Unimex Group, tak managementu naší centrály v Německu. OBI v Německu
vyrostlo na tzv. franchisingu. Když jsme nastoupili do České republiky,
pánové z Unimexu Dr. Šimáně a Ing. Šmejkal byli jedni z prvních,
kteří se o franchising zajímali. Po téměř ročním jednání jsme pak
s Unimex Group podepsali první franchisingovou smlouvu na postavení a
provozování OBI v Českých Budějovicích.“
Jednatele společnosti Unimex Group Dr. Jiřího Šimáně jsem proto
při příležitosti otevření jejich čtvrtého franchisingového hypermarketu
OBI požádal o vyjádření.
Jedná se pro nás o strategickou investici. Před zhruba 5 lety jsme se
rozhodli ještě více diverzifikovat činnost firmy a toto je pokračování.
Jsme rádi, že se nám to podařilo. Počítáme s tím, že v letošním
roce zahájíme výstavbu dalších dvou, takže do zhruba poloviny příštího
roku budeme vlastnit a provozovat šest OBI hypermarketů.
Vaše společnost je majoritním vlastníkem akciové společnosti
Čedok. Mají vaše podnikatelské aktivity v cestovním ruchu něco
společného s hypermarkety pro kutily?
Ne, nemají.
Na obdobné téma jsem o vyjádření požádal i druhého
jednatele společnosti Ing. Jaromíra Šmejkala. Před chvílí jsem společně
s předsedou Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR prof. Václavem Klausem
absolvoval prohlídku nového OBImarketu. Tak nějak mi utkvělo, že se pan
předseda pozastavil nad tím, že zde nabízíte i záclony a
závěsy.
Závěsy a obdobný sortiment zboží vyjadřují posun v konceptu OBI. OBI
původně tak, jak jeho zakladatel pan Maus systém vybudoval, bylo založeno na
prodeji stavebnin. V průběhu vývoje, jak konkurence zdokonalovala svůj
systém, zdokonalovalo jej i OBI. Dnes je naprosto zřejmý posun v tom, co
OBI nabízí směrem k zpříjemnění si bydlení – od šicího centra,
obrazů a jejich rámování a mnoha maličkostí, které bydlení dělají
příjemným. Více jak polovina zákazníků OBI jsou totiž ženy.