Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky
Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.
Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.
Některé sem viděl, že nic nedělali, než převlékali se, jiný a jiný kroj na sebe berouce; jiní vymýšleli nový způsob stavení1, a po chvíli bořili to zase; v pracech toho i jiného se chytali, a všeho nechávali, vše s jakousi neustalostí. Nebo jestliže kdo od svého břemene, s kterýmž se natáhal, umřel neb je opustil, hned se jiných několik našlo, kteříž se o ně táhali, vadili, rvali až ku podivu. Mezitím žádný ze všech nebyl, kterýž by něco promluvil, učinil, postavil, aby mu toho jiní nevysmáli, nezopálali2, nezbořili. Někdo něco s znamenitou prací a nákladem vzdělal, znamenitě sobě se v tom zalibuje, anť mu to přijda jiný skácel, zbořil, zkazil: takže sem neviděl, aby kde kdo co v tom světě udělal, čehož by zase někdo nezkazil. Někteří ani na jiné nečekali, bořili hned po sobě sami: až sem se té bláznivé vrtkavosti a daremnímu kvaltování divil.
1držení těla, 2nepomluvili
Místní, regionální,
zemské i národní ekonomiky těží z toho, že umocňují (často za cenu
mystifikací) obecně i globálně akceptovatelné asociace, aby s jejich
pomocí propagovaly sami sebe na domácích i světových odbytištích. Ale
abychom v Česku (řádově tisíců) podložených spojení, např.
Česko – zemí vynálezce kontaktní oční čočky Josefa Vichterleho
(stamiliony uživatelů) nebo Sigmunda Freuda, využívali k prosazování
hospodářských zájmů Česka? To spíš obráceně. Ale ani světoznámý
rodák z Nového Jičína nemůže za to, že se některé námi volené
orgány chovají tak, jak se chovají, tedy jako orgány. Všude po světě
znají plzeňské a platí dolary. Ale že v Česku existuje Plzeň, jejíž
jméno po celém světě propagují stovky pivovarů produkující pivo
plzeňského typu a znají miliony spotřebitelů či Jáchymov, jehož zde
ražené stříbrné tolary iniciovaly nejmocnější měnu světa (miliardy
uživatelů), to úspěšně tutláme. Kdy kdo přijde s heslem: „Umožněme
Česku – krajině, pamětihodnostem, kulturnímu odkazu atd. na nás
vydělávat.“ V Česku je posledních dvanáct let ekonomická podstata
cestovního ruchu notoricky ignorována. Místo toho, aby České republice
vytvářel hrubý domácí produkt v objemu celého jejího současného, je
coby hospodářská disciplína většině lidí volný. Už jenom uvažovat nad
tím, jak prostřednictvím cestovního ruchu každoročně získat desítky
miliard dolarů do ekonomiky pak, zdá se, evidentně obtěžuje ty, kteří
mají diametrálně jiné „důležitější záležitosti“, jež musí
během svých volebních mandátů stihnout.