Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky
Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.
Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.
Který rodič by se neradoval,
když jeho dítě s rozzářenýma očima
a novou hračkou v náručí prožívá firemní fun & fit day.
Jiří Krejča
Moravská ústředna Brno, družstvo umělecké výroby, vznikla v roce
1909. Po celou dobu své existence, a to i v časech první a druhé
světové války a politickoekonomických změn, nepřestala nikdy fungovat.
Od sedmdesátých let minulého století je známa širokou škálou výrobního
sortimentu. Po roce 1992 nosnými zůstaly výroba textilních a plyšových
hraček, lehká dámská konfekce a výroba reklamních kostýmů. K tomu
přistoupila výroba dárkových a reklamních předmětů z oblasti
hračkářské výroby, ale i z oblasti filmtisku, výšivky atd. Disponuje
kvalitním vývojovým pracovištěm, které je schopno takřka ze dne na den
připravit vzor tak, aby mohl být obratem předveden zákazníkovi a
vyráběn.
Předsedkyně družstva, paní Jany Malé, jsem se zeptal, kdo tvoří
cílovou skupinu zákazníků Moravské ústředny?
V první řadě to jsou děti. Jsou to ale i společnosti a instituce,
zejména ty, které prostřednictvím dětí chtějí oslovovat své klienty.
V takových případech je hračka určena dětem s tím, že sympatie dětí
ovlivňují pohled klientů na firmu, která na sebe prostřednictvím
dětských hraček poutá pozornost.
Neopomenutelnou cílovou skupinou je i dospívající mládež až po generace
prarodičů, kteří nakupují naše výrobky pro potěšení a vzpomínku
jednak sami sobě nebo pro své příbuzné či přátele. Pěkná hračka je
dárek, který určitě nikoho nezarmoutí, ale spíše potěší.
U reklamních kostýmů, jejichž jsme (pokud ne jedinými, pak) dominantními
výrobci v České republice, jsou zpravidla našimi klienty přímo firmy a
reklamní agentury.
Hlavními obory činnosti Moravské ústředny jsou výroba textilních a
plyšových hraček, maňásků a maňásků v kornoutu, lehké dámské
konfekce, reklamních a dárkových předmětů. V oboru reklamních a
propagačních výrobků jsme schopni připravit návrh a zajistit výrobu nejen
maskotů, ale i reklamních kostýmů. Charakteristickým znakem převážné
části našich výrobků je použití přírodních materiálů. Všechny
výrobky splňují platné normy a předpisy jak české, tak
i mezinárodní.
Ano, dětské hračky musí splňovat velmi přísná kritéria.
Kvalita a zejména zdravotní nezávadnost jsou prioritou. Tím víc, že
značkové zboží vyrábíme přímo na území České republiky. České
normy jsou velmi přísné, a na rozdíl od dovozců, nezřídka
i nelegálního zboží, kterým čas od času teprve až na tržištích
obchodní inspekce kontroluje zboží, disponujeme permanentní dohledatelností
atestů a evidencí výrobních vstupů a výstupů.
Naší prioritou je klasická česká hračka. Během spolupráce s řadou
zahraničích firem jsme byli inspirováni tamním trendem licenčních výrob
populárních postav animovaného filmu a komiksu. Také proto jsme šli do
licencí zahraničních, a zejména pak českých autorů, které
zapracováváme do české hračky. Již v roce 1985 jsme začali spolupráci
s panem Zdeňkem Milerem, autorem populárního Krtečka. V prvním období
tří čtyř roků, kdy Moravská ústředna přicházela nejen s Krtečkem,
ale i s Králíky v klobouku, Maxipsem Fíkem atd., to trh bral velmi pomalu.
Mj. proto, že právě tou dobou se sem nahrnulo ohromné množství laciných
plyšů z Východu. V současné době je ale možné konstatovat, že jsme
volili správně. Český trh se nasytil dovozů a stále častěji sahá po
kvalitě a našich populárních figurkách. Stali jsme se tak největší
hračkářskou firmou (výrobců) v České republice. Jsme téměř ve všech
sítích obchodních domů v Česku a na Slovensku.
Moravská ústředna Brno
Bohunická 52
657 44 Brno
tel.: 547 212 474
fax: 547 212 243
e-mail:
info@mubrno.cz