Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky

Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.


Archiv vydání

2024 | 2023 | 2022 | 2021 | 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2006 | 2005 | 2004 | 2003 | 2002 | 2001










































Největší hračkářskou firmou v České republice

Který rodič by se neradoval,

když jeho dítě s rozzářenýma očima

a novou hračkou v náručí prožívá firemní fun & fit day.

Jiří Krejča

Moravská ústředna Brno, družstvo umělecké výroby, vznikla v roce 1909. Po celou dobu své existence, a to i v časech první a druhé světové války a politickoekono­mických změn, nepřestala nikdy fungovat. Od sedmdesátých let minulého století je známa širokou škálou výrobního sortimentu. Po roce 1992 nosnými zůstaly výroba textilních a plyšových hraček, lehká dámská konfekce a výroba reklamních kostýmů. K tomu přistoupila výroba dárkových a reklamních předmětů z oblasti hračkářské výroby, ale i z oblasti filmtisku, výšivky atd. Disponuje kvalitním vývojovým pracovištěm, které je schopno takřka ze dne na den připravit vzor tak, aby mohl být obratem předveden zákazníkovi a vyráběn. 

Předsedkyně družstva, paní Jany Malé, jsem se zeptal, kdo tvoří cílovou skupinu zákazníků Moravské ústředny?
V první řadě to jsou děti. Jsou to ale i společnosti a instituce, zejména ty, které prostřednictvím dětí chtějí oslovovat své klienty. V takových případech je hračka určena dětem s tím, že sympatie dětí ovlivňují pohled klientů na firmu, která na sebe prostřednictvím dětských hraček poutá pozornost.
Neopomenutelnou cílovou skupinou je i dospívající mládež až po generace prarodičů, kteří nakupují naše výrobky pro potěšení a vzpomínku jednak sami sobě nebo pro své příbuzné či přátele. Pěkná hračka je dárek, který určitě nikoho nezarmoutí, ale spíše potěší.
U reklamních kostýmů, jejichž jsme (pokud ne jedinými, pak) dominantními výrobci v České republice, jsou zpravidla našimi klienty přímo firmy a reklamní agentury.
Hlavními obory činnosti Moravské ústředny jsou výroba textilních a plyšových hraček, maňásků a maňásků v kornoutu, lehké dámské konfekce, reklamních a dárkových předmětů. V oboru reklamních a propagačních výrobků jsme schopni připravit návrh a zajistit výrobu nejen maskotů, ale i reklamních kostýmů. Charakteristickým znakem převážné části našich výrobků je použití přírodních materiálů. Všechny výrobky splňují platné normy a předpisy jak české, tak i mezinárodní.

Ano, dětské hračky musí splňovat velmi přísná kritéria.
Kvalita a zejména zdravotní nezávadnost jsou prioritou. Tím víc, že značkové zboží vyrábíme přímo na území České republiky. České normy jsou velmi přísné, a na rozdíl od dovozců, nezřídka i nelegálního zboží, kterým čas od času teprve až na tržištích obchodní inspekce kontroluje zboží, disponujeme permanentní dohledatelností atestů a evidencí výrobních vstupů a výstupů.
Naší prioritou je klasická česká hračka. Během spolupráce s řadou zahraničích firem jsme byli inspirováni tamním trendem licenčních výrob populárních postav animovaného filmu a komiksu. Také proto jsme šli do licencí zahraničních, a zejména pak českých autorů, které zapracováváme do české hračky. Již v roce 1985 jsme začali spolupráci s panem Zdeňkem Milerem, autorem populárního Krtečka. V prvním období tří čtyř roků, kdy Moravská ústředna přicházela nejen s Krtečkem, ale i s Králíky v klobouku, Maxipsem Fíkem atd., to trh bral velmi pomalu. Mj. proto, že právě tou dobou se sem nahrnulo ohromné množství laciných plyšů z Východu. V současné době je ale možné konstatovat, že jsme volili správně. Český trh se nasytil dovozů a stále častěji sahá po kvalitě a našich populárních figurkách. Stali jsme se tak největší hračkářskou firmou (výrobců) v České republice. Jsme téměř ve všech sítích obchodních domů v Česku a na Slovensku.





Moravská ústředna Brno

Bohunická 52

657 44 Brno

tel.: 547 212 474

fax: 547 212 243

e-mail:

info@mubrno.cz




www.mubrno.cz