Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky

Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.


Archiv vydání

2024 | 2023 | 2022 | 2021 | 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2006 | 2005 | 2004 | 2003 | 2002 | 2001










































Naše vína se nedají koupit v žádném z hypermarketů

Vinařství Petr Skoupil
působí na jižní Moravě ve velkopavlovické vinařské podoblasti v obci Velké Bílovice. Vinařská tradice rodiny Skoupilových má počátky v roce 1852. Vinař Petr Skoupil využívá svých zkušeností z výroby vín v Rakousku a Francii. Při pěstování vinné révy v maximální míře respektuje nejnovější způsoby obhospodařování viničních ploch s ohledem na ekologii a nutnost redukované sklizně. Menší hektarové výnosy totiž dovolují vyrábět vína vysoké jakosti s výrazným a čistým odrůdovým charakterem. Jeho přívlastková vína jsou samotoková s použitím technologie řízeného kvašení a odkalením flotací, což umožňuje vyrábět půvabná vína s velmi svěžím ovocným charakterem buketních látek. U vybraných partií dochází po vykvašení v nerezových tancích k dalšímu zrání v sudovině (dub a akát). Zejména pro červená vína se pak používají francouzské sudy – barrique. Vinařství Petr Skoupil také zabezpečuje dodávky dárkových setů vín, exkurze vinicemi a vinařským provozem, řízené degustace atd.

Odrůdy vín, které najdete v naší skladbě
Cabernet Sauvignon, Merlot, Frankovka, Modrý Portugal, Svatovavřinecké, Rulandské modré, Zweigeltrebe, Dornfelder, Tramín červený, Ryzlink vlašský, Ryzlink rýnský, Veltlínské zelené, Sauvignon, Sylvánské zelené, Neuburské, Müller Thurgau, Muškát moravský, Rulandské šedé, Chardonnay,

Výrobní řady
Odrůdová vína jakostní
Odrůdová vína s přívlastkem
Odrůdová vína s přívlastkem a vyšším obsahem zbytkového cukru
Řada Exclusive

S panem Tomášem Čepkem z Vinařství Petr Skoupil se opakovaně potkáváme ve vládním salonku pražské T-Mobile Arény, a to mj. proto, že mi náramně chutná jejich červené víno. Pane Čepku, jak jste se se svými víny dostali k VIP hostům hokejové Sparty?
Novodobá éra Vinařství Petr Skoupil začala v roce 1992, kdy jsme byli jedním z prvních vinařství, které začalo používat technologii řízeného kvašení na našem území. Během následujících patnácti let jsme se při výrobě vín dostali na špičkovou úroveň ve zpracování hroznů i služeb zákazníkům. V průběhu těchto let jsme se také začali orientovat, kdo je kdo na českém trhu ve sféře velké gastronomie, hotelnictví a incomingu vůbec. Jako jednu z velmi výrazných osobností českého cestovního ruchu, a vůbec prvního držitele prestižní značky Czech Made v tomto odvětví i řady dalších certifikátů jakosti a několikanásobného držitele ocenění „Českých 100 nejlepších“ v kategorii cestovní ruch, jsme dlouhodobě registrovali předsedu představenstva akciové společnosti EuroAgentur Hotels & Travel a.s. pana Viliama Siveka. To, co všechny překvapilo, bylo, jakým způsobem se před třemi roky, vzápětí po jeho nástupu do vedení hokejové Sparty, tento všemi odepisovaný klub dostal z existenčních potíží do play off a ještě tu samou sezonu a pak i následující vyhrál mistrovský titul. O to více jsme byli potěšeni, když naše vína vedení hokejové Sparty prochutnalo a vybralo nás jako dodavatele pro vinný catering právě do VIP salonku Sparty, kde se naše vína nejenom podávají partnerům a klientům hokejového klubu, ale kde je možno o vínu zajímavě diskutovat s VIP hosty. Spolupráce jde skvěle, klubu se daří, partneři, klienti a hosté jsou spokojeni a s mnohými jsme navázali zajímavé obchodní vztahy. Věřím, že spolupráce bude zdárně pokračovat i v letošním roce.

Jste střední vinařství, které dělá vína pro velkou gastronomii.
V počtu zaměstnanců jsme opravdu malým vinařstvím. Ale specializujeme se na vybrané vinotéky, restaurace, hotely a na VIP klienty. Naše vína se nedají koupit v žádném z hypermarketů a ani v jiných nespecializovaných obchodech. Jsme soustředěni na kvalitu a služby pro zákazníky, o které jde v první řadě. Vinařství Petr Skoupil produkuje vína jakostní i přívlastková, jež zahrnují většinu odrůd pěstovaných na Moravě. Máme i řadu vysoce kvalitních vín Mineral Exclusive, která jsou z nejstarších vinic. Produkujeme i vína sladká, jako jsou bobulové výběry, slámová a ledová vína. Co se týče vinic, naše velkobílovické vinařství jich obhospodařuje 19 ha ve vlastnictví vinaře Petra Skoupila a máme i několik stálých pronajímatelů a dodavatelů, od nichž vykupujeme hrozny. Samozřejmě si vybíráme a hlídáme jejich kvalitu. Od výsadby po ošetřování, stříhání a sklizeň – vše pod naší kontrolou. Máme vína z vinic od padesátiletých až po tříleté. Před vstupem do Evropské unie se nám totiž podařilo vysadit nové vinice a obnovit původní. Proto teď máme několik úrod panenské sklizně.

Používáte šetrnou technologii zpracování hroznů.
Ano. Technologii zpracování a bobulový selektor vyvinula a vyrobila německá firma Scharfenberger, která jich zatím dodala v Evropě pět. Dva stroje jsou v Itálii, dva v Německu a jeden je u nás. Technologií od této špičkové firmy tedy zřejmě nedisponuje nikdo další v České republice. Bobule z třapiny v podstatě trháme celé. Selektor hroznu zajišťuje, že nedochází k rozemletí třapiny s bobulemi ani k narušení jadérek. Tím pádem se z nich do moštu nedostává tříslovina, oleje a další látky, které by ve víně mohly působit negativně. Celý proces je založen na samospádu, nepoužíváme čerpadla, a tak ani při transportu moštu nedochází k jeho poškozování. Ke školení a zrání bílých vín používáme nerezovou technologii řízeného kvašení, stejně tak u červených vín, kde navíc u vybraných partií používáme pravé barikové sudy. U červených vín aplikujeme také metodu mikrooxidace.

Jak máte zajištěnu rozvážku svých vín? Občas se stává, že VIP klient potřebuje konkrétní víno, a téměř obratem…
Máme to ošetřeno tak, že pokud mně nebo mým kolegům zavolá sommelier, klient, vinotéka apod., dostává víno nejpozději do dvou dnů. Disponujeme vlastní rozvážkovou službou. V Praze máme mezisklad. Pokud dá klient požadavek, druhý den dopoledne může mít víno k dispozici. Jsou však i případy, kdy je třeba jednat daleko operativněji. A i takovéto situace jsme zatím zvládli. Zákazník dostává vína tak, jak si je objednává. Nemusí držet žádné velké skladové zásoby, což mu snižuje nároky na skladovací prostor a šetří mu náklady.

Láhev vína s firemní etiketou je velmi frekventovaným reklamním předmětem.
To je, samozřejmě, výhoda pro všechny české a moravské vinaře. Firmám, které nakupují víno za účelem své propagace, vycházíme vstříc i tím, že jim je dodáváme ve speciálním balení ve firemních barvách, v kazetách, nosičích apod. a s jejich firemní etiketou na lahvi. O tuto službu je čím dál větší zájem. Tím, že jsme špičkou v oboru produkce vína, máme tendenci dodávat špičkovým firmám. Na grafiku našich i firemních log a operativnost dodávek dostáváme pouze výborné odezvy. Nabízíme i programy v rámci vinařské turistiky. Zajišťujeme řízené degustace buď u klientů, nebo je zveme k nám do vinařství, kde pro ně (kromě odborného programu) zajišťujeme občerstvení a kulturní program. Ukážeme jim vinice, kde se víno pěstuje, provedeme je sklepem a seznámíme s technologií zpracování, prostě obeznámíme je s celým průběhem výroby vína a i s příběhy a legendami, které se k tomuto nápoji váží. Z takovýchto návštěvníků se stávají nejlepší klienti, kteří dokáží ocenit práci s víny spojenou a stávají se příznivci oblasti, kde vína vznikají. Přeji vám, ať se vám naše vína líbí.



www.skoupil.com