Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky
Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.
Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.
Vinařství Petr Skoupil
působí na jižní Moravě ve velkopavlovické vinařské podoblasti v obci
Velké Bílovice. Vinařská tradice rodiny Skoupilových má počátky v roce
1852. Vinař Petr Skoupil využívá svých zkušeností z výroby vín
v Rakousku a Francii. Při pěstování vinné révy v maximální míře
respektuje nejnovější způsoby obhospodařování viničních ploch
s ohledem na ekologii a nutnost redukované sklizně. Menší hektarové
výnosy totiž dovolují vyrábět vína vysoké jakosti s výrazným a
čistým odrůdovým charakterem. Jeho přívlastková vína jsou samotoková
s použitím technologie řízeného kvašení a odkalením flotací, což
umožňuje vyrábět půvabná vína s velmi svěžím ovocným charakterem
buketních látek. U vybraných partií dochází po vykvašení v nerezových
tancích k dalšímu zrání v sudovině (dub a akát). Zejména pro červená
vína se pak používají francouzské sudy – barrique. Vinařství Petr
Skoupil také zabezpečuje dodávky dárkových setů vín, exkurze vinicemi a
vinařským provozem, řízené degustace atd.
Odrůdy vín, které najdete v naší skladbě
Cabernet Sauvignon, Merlot, Frankovka, Modrý Portugal, Svatovavřinecké,
Rulandské modré, Zweigeltrebe, Dornfelder, Tramín červený, Ryzlink
vlašský, Ryzlink rýnský, Veltlínské zelené, Sauvignon, Sylvánské
zelené, Neuburské, Müller Thurgau, Muškát moravský, Rulandské šedé,
Chardonnay,
Výrobní řady
Odrůdová vína jakostní
Odrůdová vína s přívlastkem
Odrůdová vína s přívlastkem a vyšším obsahem zbytkového cukru
Řada Exclusive
S panem Tomášem Čepkem z Vinařství Petr Skoupil se opakovaně
potkáváme ve vládním salonku pražské T-Mobile Arény, a to mj. proto, že
mi náramně chutná jejich červené víno. Pane Čepku, jak jste se se svými
víny dostali k VIP hostům hokejové Sparty?
Novodobá éra Vinařství Petr Skoupil začala v roce 1992, kdy jsme byli
jedním z prvních vinařství, které začalo používat technologii
řízeného kvašení na našem území. Během následujících patnácti let
jsme se při výrobě vín dostali na špičkovou úroveň ve zpracování
hroznů i služeb zákazníkům. V průběhu těchto let jsme se také začali
orientovat, kdo je kdo na českém trhu ve sféře velké gastronomie,
hotelnictví a incomingu vůbec. Jako jednu z velmi výrazných osobností
českého cestovního ruchu, a vůbec prvního držitele prestižní značky
Czech Made v tomto odvětví i řady dalších certifikátů jakosti a
několikanásobného držitele ocenění „Českých 100 nejlepších“
v kategorii cestovní ruch, jsme dlouhodobě registrovali předsedu
představenstva akciové společnosti EuroAgentur Hotels & Travel a.s. pana
Viliama Siveka. To, co všechny překvapilo, bylo, jakým způsobem se před
třemi roky, vzápětí po jeho nástupu do vedení hokejové Sparty, tento
všemi odepisovaný klub dostal z existenčních potíží do play off a
ještě tu samou sezonu a pak i následující vyhrál mistrovský titul. O to
více jsme byli potěšeni, když naše vína vedení hokejové Sparty
prochutnalo a vybralo nás jako dodavatele pro vinný catering právě do VIP
salonku Sparty, kde se naše vína nejenom podávají partnerům a klientům
hokejového klubu, ale kde je možno o vínu zajímavě diskutovat s VIP
hosty. Spolupráce jde skvěle, klubu se daří, partneři, klienti a hosté
jsou spokojeni a s mnohými jsme navázali zajímavé obchodní vztahy.
Věřím, že spolupráce bude zdárně pokračovat i v letošním roce.
Jste střední vinařství, které dělá vína pro velkou
gastronomii.
V počtu zaměstnanců jsme opravdu malým vinařstvím. Ale specializujeme se
na vybrané vinotéky, restaurace, hotely a na VIP klienty. Naše vína se
nedají koupit v žádném z hypermarketů a ani v jiných
nespecializovaných obchodech. Jsme soustředěni na kvalitu a služby pro
zákazníky, o které jde v první řadě. Vinařství Petr Skoupil produkuje
vína jakostní i přívlastková, jež zahrnují většinu odrůd
pěstovaných na Moravě. Máme i řadu vysoce kvalitních vín Mineral
Exclusive, která jsou z nejstarších vinic. Produkujeme i vína sladká,
jako jsou bobulové výběry, slámová a ledová vína. Co se týče vinic,
naše velkobílovické vinařství jich obhospodařuje 19 ha ve vlastnictví
vinaře Petra Skoupila a máme i několik stálých pronajímatelů a
dodavatelů, od nichž vykupujeme hrozny. Samozřejmě si vybíráme a hlídáme
jejich kvalitu. Od výsadby po ošetřování, stříhání a sklizeň – vše
pod naší kontrolou. Máme vína z vinic od padesátiletých až po
tříleté. Před vstupem do Evropské unie se nám totiž podařilo vysadit
nové vinice a obnovit původní. Proto teď máme několik úrod panenské
sklizně.
Používáte šetrnou technologii zpracování hroznů.
Ano. Technologii zpracování a bobulový selektor vyvinula a vyrobila německá
firma Scharfenberger, která jich zatím dodala v Evropě pět. Dva stroje jsou
v Itálii, dva v Německu a jeden je u nás. Technologií od této
špičkové firmy tedy zřejmě nedisponuje nikdo další v České republice.
Bobule z třapiny v podstatě trháme celé. Selektor hroznu zajišťuje, že
nedochází k rozemletí třapiny s bobulemi ani k narušení jadérek. Tím
pádem se z nich do moštu nedostává tříslovina, oleje a další látky,
které by ve víně mohly působit negativně. Celý proces je založen na
samospádu, nepoužíváme čerpadla, a tak ani při transportu moštu
nedochází k jeho poškozování. Ke školení a zrání bílých vín
používáme nerezovou technologii řízeného kvašení, stejně tak
u červených vín, kde navíc u vybraných partií používáme pravé
barikové sudy. U červených vín aplikujeme také metodu mikrooxidace.
Jak máte zajištěnu rozvážku svých vín? Občas se stává, že
VIP klient potřebuje konkrétní víno, a téměř obratem…
Máme to ošetřeno tak, že pokud mně nebo mým kolegům zavolá sommelier,
klient, vinotéka apod., dostává víno nejpozději do dvou dnů. Disponujeme
vlastní rozvážkovou službou. V Praze máme mezisklad. Pokud dá klient
požadavek, druhý den dopoledne může mít víno k dispozici. Jsou však
i případy, kdy je třeba jednat daleko operativněji. A i takovéto situace
jsme zatím zvládli. Zákazník dostává vína tak, jak si je objednává.
Nemusí držet žádné velké skladové zásoby, což mu snižuje nároky na
skladovací prostor a šetří mu náklady.
Láhev vína s firemní etiketou je velmi frekventovaným reklamním
předmětem.
To je, samozřejmě, výhoda pro všechny české a moravské vinaře. Firmám,
které nakupují víno za účelem své propagace, vycházíme vstříc i tím,
že jim je dodáváme ve speciálním balení ve firemních barvách,
v kazetách, nosičích apod. a s jejich firemní etiketou na lahvi. O tuto
službu je čím dál větší zájem. Tím, že jsme špičkou v oboru
produkce vína, máme tendenci dodávat špičkovým firmám. Na grafiku našich
i firemních log a operativnost dodávek dostáváme pouze výborné odezvy.
Nabízíme i programy v rámci vinařské turistiky. Zajišťujeme řízené
degustace buď u klientů, nebo je zveme k nám do vinařství, kde pro ně
(kromě odborného programu) zajišťujeme občerstvení a kulturní program.
Ukážeme jim vinice, kde se víno pěstuje, provedeme je sklepem a seznámíme
s technologií zpracování, prostě obeznámíme je s celým průběhem
výroby vína a i s příběhy a legendami, které se k tomuto nápoji
váží. Z takovýchto návštěvníků se stávají nejlepší klienti,
kteří dokáží ocenit práci s víny spojenou a stávají se příznivci
oblasti, kde vína vznikají. Přeji vám, ať se vám naše vína líbí.