Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky
Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.
Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.
Předsedkyně Komise pro cestovní ruch Asociace krajů ČR Ing. Lidie Vajnerová, prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR Ing. Zdeněk Juračka, majitelka interiérového studia Amber Interier Ing. Andrea Dufková, ředitelka Kartografie Praha, a.s. Ing. Milada Svobodová, obchodní ředitelka Parkhotelu Praha paní Lucie Baranová, nakladatel Všudybylu PhDr. Jaromír Kainc a partneři 28. března 2011 vítali v Parkhotelu Praha na dvě stě účastníků setkání Ligy pro cestovní ruch při příležitosti 419. výročí narození Jana Amose Komenského. Akci také podpořily: Aquita Group, Atelier Layout, Alois Dallmayr Automaten – Service, Elite Dental, Fleret Trade, Gama Holding, Interbus Praha, KMB Partners, Lesy Hluboká, Pivovar Rakovník, Templářské sklepy Čejkovice, Vinařství Oldřich Drápal a Vinařství Petr Skoupil.
Je velmi důležité, aby se lidé, kteří v cestovním ruchu nepracují a
nepodnikají, angažovali při prosazování racionálního vnímání tohoto
prospěšného hospodářského odvětví v české společnosti. Žiji
v Libereckém kraji. Tady, „na pětníku“, máme všechno, za čím se ve
světě jezdí strašně daleko, ale to se vztahuje na celou Českou republiku.
Věřím, že jak pro náš kraj, ale i další regiony, zejména takové,
které trpí vysokou mírou nezaměstnanosti, by rozvoj cestovního ruchu (tedy
vyšší návštěvnost a delší pobyty turistů) znamenal značný
hospodářský přínos, nejen ve formě zahraničního inkasa, ale také
vznikem nových pracovních a podnikatelských příležitostí. Rozvoji
cestovního ruchu se u nás nevěnuje patřičná pozornost. Jediné pozitivní
na tomto stavu snad je, že tyto nečerpané rezervy českému národnímu
hospodářství skýtají obrovský růstový potenciál. Cestovnímu ruchu,
resp. sféře orientované na poskytování služeb turistům, je
v současnosti oficiálními místy přiznáván podíl na HDP přes
3,5 procenta. Jsem přesvědčena, že by nejen vláda, ale i nejširší
veřejnost měla ve vlastním zájmu cestovní ruch víc podporovat a fandit mu.
Rozvoj cestovního ruchu je i jedním z cílů Komise pro cestovní ruch
Asociace krajů ČR, které předsedám. Na svá zasedání zveme členy vlády,
zejména pak ministra pro místní rozvoj, do jehož kompetence cestovní ruch
spadá, jeho spolupracovníky, ministra kultury a další významné osobnosti a
lobujeme za ekonomický přístup k tomuto hospodářskému odvětví.
V Poslanecké sněmovně při Výboru pro veřejnou správu a regionální
rozvoj byl zřízen Podvýbor pro cestovní ruch,vedený poslankyní Mgr.
Zdeňkou Horníkovou. Je to známka, že by se v přístupu k průmyslu
cestovního ruchu mohlo něco pozitivního začít dít. Připravuje se zákon
o cestovním ruchu, který naše komise připomínkuje, a my doufáme, že až
bude přijat, bude cestovní ruch vnímán jako hospodářsky významná oblast
pro celou Českou republiku.
Předsedkyně Komise pro cestovní ruch Asociace krajů ČR Ing. Lidie
Vajnerová
Tím krásným večerem jsem byl velmi příjemně překvapen a potěšen
společností, která se narozeninové party zúčastnila. O to víc, že plní
účel, aby lidé víc přemýšleli o cestovním ruchu jako o významném
zdroji příjmů (včetně zahraničního inkasa), který ovlivňuje i jejich
hospodářskou situaci, díky němuž mohou rozvíjet své vlastní obchodní a
další podnikatelské aktivity, byť v něm přímo nepracují. Patron
časopisu pro podporu průmyslu cestovního ruchu Všudybyl a hlavní oslavenec
Jan Amos Komenský byl velmi osvícený a svým dílem dodnes dělá České
republice dobrou službu. Na rozdíl od některých představitelů tohoto
státu, kteří jakoby zapomněli, „kde domov můj“ a svými opatřeními ze
zemského ráje to napohled vyhánějí české podnikatele do cizích
(daňových) rájů. Následný den po narozeninové party Ligy pro cestovní
ruch jsem byl u pana ministra průmyslu a obchodu Martina Kocourka. Diskutovali
jsme o možnostech výběru daní. Konstatoval jsem, že tento stát, když
potřebuje peníze, tak si šíleně zjednodušuje život. Nejbližší peníze
jsou nepřímé daně, takže zvedne DPH, a je to! Vůbec nepřemýšlí o tom,
jak moc tady kvete, ale ona jen nekvete, ale přináší plody!, šedá
ekonomika. A že by s ní začali bojovat? Že by zlepšili výběr daní?
Nemluvě o tom, že když se vypracovává RIA, Hodnocení dopadů regulace
(Regulatory Impact Assesment), týkající se návrhu věcného záměru zákona
o podpoře a řízení cestovního ruchu, k němuž někdejší pravicová
opozice kritizovala přístupy předchozích levicových vlád, teď coby
pravicová vláda k RIA přistupuje stejně zmateně. Nediskutuje s delegacemi
podnikatelů apod.
Prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR Ing. Zdeněk
Juračka
Také na této networkingové události Ligy pro cestovní ruch bylo hlavním
tématem postavení cestovního ruchu a jeho vnímání českou společností.
Z hlediska kupní síly, kterou cestovní ruch prostřednictvím hostujících
spotřebitelů (turistů) na vnitřní místní trhy vnáší, se totiž není
co divit, proč je největším zaměstnavatelem v Evropské unii. Kupní síla
má totiž v tržním hospodářství stěžejní roli. Není-li práci a její
výsledky komu prodávat, dochází k hospodářské stagnaci a zadlužování.
Přesto, že ne každý podnikatel je exportér a ne každé zboží se dá
vyvážet, zahraničním kupujícím jej lze prodávat právě díky obchodní
platformě cestovního ruchu. Vzdor tomu, jak významným je zaměstnavatelem, a
jeho dalším přínosům, nemá v Česku téměř žádnou politickou podporu.
Na posilování kupní síly vnitřního trhu cestovním ruchem nemají české
vlády pro samé vymýšlení komu sebrat peníze NERVy, a zřejmě ani kdy.
A že mnohá území České republiky trpí hospodářskou stagnací a
deficitem pracovních příležitostí? To mj. proto, že úspěšným zemím, a
to nejen v rámci platformy cestovního ruchu, úspěšně prodává jejich
státní identita. Ta česká, pokud kdo ve světě vůbec registruje existenci
Česka, spíš naopak. Bylo by radno se zamyslet, jak někdy až úžasně
dokážeme prezentovat naši vlast a jak ještě úžasněji tyto investice
zabíjet. Osvěta, že průmysl cestovního ruchu může být pro stát
strategicky významným zdrojem finančních příjmů a pracovních míst, je
opravdu potřeba. Bohužel i na české poměry výjimečně osvícení lidé,
kteří si cestovní ruch nepletou s cestováním, mají tuto syntézu
předností vnitřního obchodu a exportu za věc hospodských a hoteliérů.
A veřejnost? Té povětšinou nedochází, že odvody z desítek, ba stovek
miliard korun, které se i díky její lhostejnosti nedostanou
prostřednictvím turistů do českého geografického prostoru, schází na
financování jejich důchodů a dalších sociálních jistot.
Prezident Ligy pro cestovní ruch PhDr. Jaromír Kainc
Mapa Moravy, jejímž zručným tvůrcem byl Jan Amos Komenský,
ilustrovala pozvánku na akci Ligy pro cestovní ruch. Jeho …náctiny
(čtyřistadevatenáctiny) jsme slavili nejen proto, že se narodil
28. března, stejně jako já, ale že stejně jako já a naše firma tvořil
mapy. Posláním Ligy pro cestovní ruch a jejích setkání je vysvětlovat,
že cestovní ruch je cestou jak posilovat kupní sílu a místní rozvoj díky
pobytům a útratám turistů. Kvalitní mapy jsou bezesporu důležitou
součástí sféry turismu. Už proto, že patří k cestování a propagují
cílové země a destinace. Jsem tedy ráda, že jsem se na party setkala
s řadou obchodních partnerů a přátel a poznala spoustu zajímavých
lidí.
Ředitelka Kartografie PRAHA, a.s. Ing. Milada Svobodová
Jan Amos Komenský, co se týče mé oblasti podnikání, tj. interiérového
designu, i díky své převratné učebnici s množstvím ilustrací z roku
1658 Orbis pictus poodkrývá, jak vypadaly tehdejší interiéry. Cestovní
ruch, kvůli jehož popularizaci byla narozeninová party pořádána, se
bytostně dotýká mých podnikatelských aktivit. Kromě bytových interiérů
a domácích (jak jsem při zahájení party řekla) „pelíšků“
zabezpečujeme „pelíšky“ i pro zahraniční a domácí hosty, kteří
navštěvují Českou republiku. A nejen „pelíšky“. Kompletně vybavujeme
hotely, jejich lobby, restauranty a vše, co souvisí s hotelovými interiéry.
Nejen hotely, ale i penziony a apartmány a rezidence, využívané hlavně
k dlouhodobým pobytům zahraničních pracovníků nadnárodních firem, a
kanceláře. To, co děláme pro domácí „pelíšky“, je nejlépe popsáno
na našich webových stránkách, kde jsou i realizace.
Majitelka interiérového studia Amber Interier Ing. Andrea
Dufková
Ráda bych ještě jednou popřála všem oslavencům hodně zdraví a
štěstí a poděkovala za příjemný večer a příležitost potkat se
s mnoha zajímavými a milými lidmi. Jak prokázala narozeninová party při
příležitosti 419. výročí narození Jana Amose Komenského, je
čtyřhvězdičkový Parkhotel Praha svým umístěním i dispozicemi dobrou
volbou pro pořádání firemních a společenských setkání, ale i pro
návštěvníky Prahy, přijíždějící sem za obchodem či turistikou.
Disponujeme dvě stě třiceti sedmi komfortně zařízenými pokoji. Všechny
jsou vybaveny trezorem, minibarem, TV, telefonem, klimatizací a připojením
k vysokorychlostnímu internetu. Máme i dva bezbariérové pokoje a osm
apartmá s prostornými ložnicemi, obývákem a koupelnou, a v 9. a
10. patře také vířivou vanou. Samozřejmě disponujeme také
konferenčními sály, v jejichž prostorech se narozeninová party konala.
Těšíme se na brzkou shledanou se všemi účastníky party.
Obchodní ředitelka Parkhotelu Praha Lucie Baranová