Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky
Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.
Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.
Exim Tours,
váš spolehlivý partner.
• letos opravdu mimořádný zájem • Exim Tours má koncesi již od února • provizní prodejci nám zůstávají věrni a my jim • každá úspěšná obchodní politika je postavena na možnostech odbytu • zásadním omylem mnohých – začít rovnou ve velkém stylu bez silného kapitálového zázemí • Exim Tours bude dělat vše pro to, aby pokračoval s dobrými známkami • maximální péče o všechny a individuální přístup k V.I.P. klientům •
Pana Ferida Nasra jsem navštívil začátkem května, abych
s ním udělal interview pro červnový Všudybyl. Pane řediteli, všechny
cestovní kanceláře si pochvalují, že letošní sezóna jde nad
očekávání dobře.
Mohu to jen potvrdit. Toto je devátá sezona Exim Toursu, ale něco takového
jsem dosud nezažil. Zájem je mimořádný. Nedomnívám se sice, že bychom
byli výjimeční, ale již v březnu byly naše kapacity ze 70 % vyprodány.
Kontrahujeme proto další, které jdou rovněž rychle na odbyt.
Na rozdíl od skupiny nešťastníků a tzv. chytráků na jejich
opačném pólu, kterým bude koncese vyřizována tak dlouho, až nebudou moci
hradit pojištění za letošní letní sezónu, je Exim Tours jednou z vůbec
prvních koncesovaných cestovních kanceláří podle zákona č. 159/1999 Sb.
Nedomnívám se ale, že by tento krok nějak výrazněji ovlivnil již
zavedenou image Exim Tours coby spolehlivého partnera na cestách.
Koncese nám byla udělena v únoru, ale prodej byl velmi intenzivní již
začátkem ledna.
Jste cestovní kanceláří – touroperátorem – která téměř
stoprocentně sází na agenturní síť smluvních prodejců, jimž
nekonkurujete vlastními pobočkami. Bohužel v našich tržních podmínkách
(„trhni, co trhni“) není neobvyklým jevem, že prodejce pošle svého
klienta s nějakým touroperátorem a on se mu za to „odvděčí“ tím, že
na další sezonu již obešle jeho klienta sám.
Společnost Exim Tours funguje jako velkoobchod. Stále budeme podporovat
provizní prodejce tak, aby svým klientům mohli ve vybraných cenových
relacích nabízet ty nejkvalitnější zájezdy. Zůstávají nám věrni a
my jim.
Historie Exim Toursu je důkazem, jak se tato obchodní politika
vyplácí. Z cestovní kanceláře, kterou jsem v roce 1993 poprvé
navštívil a která nabízela jediný hotel v jedné destinaci, se za devět
let stala jedna z dominantních univerzálních cestovních kanceláří.
Univerzální i v tom smyslu, že začala podnikat v oblasti incomingu do
České republiky a do dalších středoevropských zemí.
Každá úspěšná obchodní politika je postavena na možnostech a
perspektivách odbytu. V případě cestovní kanceláře na poptávce klientů
našich prodejců. Právě jejich zájem jezdit s Exim Toursem do dalších a
dalších zemí způsobil to, že dnes, kromě „Exotiky“ (cest za létem po
celý rok), nabízíme zájezdy ze svých sedmi dalších katalogů: Egypt,
Chorvatsko, Itálie, Řecko, Turecko, Mallorca a Tunisko. V našem případě
však rozhodně nelze hovořit o raketovém nástupu. Naopak, nabídku
zájezdů a destinací jsme rozšiřovali velmi pozvolna.
Problém mezi malou a velkou touroperátorskou firmou není pouze
v objemech odbavených klientů. Je nabíledni, že velkých cestovních
kanceláří (na rozdíl od mnoha malých) snese sebevětší trh jen několik.
Daleko větší úskalí však musí firma, která se z malé přerozuje ve
velkou, zvládnout v oblasti řízení a organizace práce. Musí se odhodlat
vynakládat mnohonásobně více energie v oblasti administrativy a zejména
pak kontrolních mechanismů. Jak je toto úskalí nebezpečné, dokládá řada
firem po celém světě, které tuto transformaci neustály.
Co se týče někdejší konkurence, domnívám se, že zásadním omylem
mnohých z nich bylo to, že bez silného kapitálového zázemí začaly
rovnou ve velkém stylu. Exim Tours nikoliv. Zahájil s malým kolektivem ve
třech lidech. Postupně jsme prošli dílčími etapami, než jsme dosáhli
současné dimenze. Mnozí se však narodili a hned chtěli chodit na vysokou
školu. Exim Tours musel několik let čekat, než k tomu dorostl. Nakonec se
tam dostal. Ale ani tady nemá nikdo vyhráno. Uděláte-li přijímací
zkoušky a vezmou-li vás na vysokou školu, můžete tam dosahovat buď
dobrých výsledků (učení vám půjde) nebo to hrát „při zdi“ nebo tak
špatně, že vás vyhodí. Věřím, že se Exim Tours bude stále dobře
učit, a to i z chyb konkurence. Že bude dělat vše pro to, aby pokračoval
s dobrými známkami, a to nejen v České republice, ale i v Maďarsku,
Polsku, Rumunsku a na Slovensku.
Klientela, která s vámi jezdí, je stabilní a přitom
různorodá.
Ano, jsou to velmi dobře situovaní klienti, ale i takoví, kteří šetří
celý rok, aby opět mohli v létě s Eximem k moři. 80 % našich pobytů
je směrováno do letovisek kolem Středozemního moře. Vše je o důvěře.
Pochopitelně i v případě klientů prodejců Exim Toursu platí to, co ve
všech ostatních odvětvích a oborech obchodu – maximální péče
o všechny a individuální přístup k V.I.P. klientům.
Dovolte mi otázku na závěr. Kam byste jel na organizovanou
dovolenou?
Teď to vůbec nepřipadá v úvahu. Ale kdybych jako klient cestovní
kanceláře někam mohl jet, stoprocentně bych si vybral Řecko. Samozřejmě
k Tunisku, protože jsem se tam narodil, mám osobní citový vztah. Ale na
dovolené musím být v cizině.