Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky
Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.
Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.
Firma Korál servis LTM s.r.o.
se sídlem v Litoměřicích byla založena v roce 2000. Navazuje na činnost
dodnes prosperujících firem Korál servis s.r.o. se sídlem v Liberci
(založena 1996), zabývající se chemickým čištěním oděvů a textilií,
a Korál servis RBK s.r.o. se sídlem v Rumburku (založena 1998), orientované
na průmyslové prádelenství a chemické čištění oděvů. Korál servis
LTM s.r.o. podniká v prádelenství, chemickém čištění oděvů a
textilií a ve speciálním čištění a doúpravách oděvů z kůží a
kožešin a sedacího nábytku z přírodních usní. V roce 2004 přebírá
firmu GOLDEN CLEAN a.s. včetně jejích výrobních a obchodních aktivit.
Všechny zmiňované společnosti spolu úzce kooperují. Výrobní kapacity a
infrastruktura tak společnosti Korál servis LTM umožňují pohotově reagovat
na aktuální potřeby zákazníků při striktním dodržování
technologických postupů a špičkové kvalitě. Realizovat svoz a rozvoz
zboží výměnným způsobem v klecích (kontejnerech) i okamžitou a
bezkonfliktní reakci na případné reklamace.
Prádelenství
Korál servis LTM pere a žehlí ložní, koupelnové a kuchyňské prádlo,
stolní textil, pracovní oděvy apod. na moderní kontinuální prádelenské
lince, v bubnových pračkách, sušičích, tříválcových žehličích a
tvarových lisech. Provádí jeho běžné krejčovské opravy. Používá
výhradně certifikované prací a pomocné prostředky renomovaných
dodavatelů: JohnsonDiversey Česká republika, L.C.E. Odry, Procter &
Gamble Czech Republic a dalších. K jeho klientům se řadí: Hradní stráž
Praha, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem, Česká
zemědělská univerzita v Praze, Armádní sportovní centrum DUKLA, pražské
hotely Moráň, Florenc a Vítkov; Bezděz, Bohemia a Sportcentrum Staré
splavy; hotely Maxičky a Česká koruna Děčín aj.
Čistírenství
Korál servis LTM provádí čištění a finální doúpravy všech typů
oděvů a textilií určených pro tento typ ošetření. Tzn. i oděvů a
uniforem zaměstnanců dopravních společností, hotelů apod. záclon,
závěsů, drapérií. Technických textilií včetně filtrů vzduchotechniky.
Pracovních oděvů v jakékoliv míře znečištění včetně běžných
krejčovských oprav atp. Realizuje je v moderních italských čistírenských
strojích SUPREMA za použití prostředků renomovaných dodavatelů, např.
Seitz a Kreussler (Německo), Chimika Sud (Itálie) aj. Provozuje síť
vlastních a agenturních sběren. K jeho zákazníkům se v této oblasti
řadí pražské hotely Kampa a Four Seasons; firmy Nord Logistic Praha a.s,
Dopravní podnik hl.m. Prahy, Bohušovická mlékárna, Lafarge cement a.s.,
Ryko a.s. Děčín, ČD depo Ústí nad Labem aj.
Čištění přírodních usní
Korál servis LTM provádí speciální čištění, ošetření a doúpravy
interiérového mobiliáře z přírodních usní (kůže a kožešin), jako
jsou křesla, židle, různé formy potahů nábytku atp. Čištění a
finalizační práce jsou prováděny speciálními postupy s následným
plněním struktury usně látkami, které mají pozitivní vliv na její
mechanické, estetické a užitné vlastnosti. Součástí údržby povrchu
usně je její preventivní ošetření proti špinivosti a zamezení penetrace
nečistot do hloubky povrchové struktury kůže. Tuto činnost provádí buď
přímo u zákazníka nebo ve své provozovně v Litoměřicích. Z již
realizovaných zakázek: Konferenční centrum vlády České republiky
v Karlových Varech, hotel Fenix Praha, Betlémská kaple, Francouzská
restaurace v Obecním domě v Praze, ČSOB Liberec a na dalších tři sta
zakázek, a to bez jediné reklamace.
Čištění kožených oděvů
Korál servis LTM čistí oděvy z kůží a kožešin, motocyklistické
kombinézy, speciální oděvy a výstrojní součásti atp. Čištění
provádí praním v čistícím médiu. Následují speciální úpravy,
jejichž smyslem je dodat kůži žádoucí kvalitu povrchu, probarvení a tvar.
Používá německou technologii BÖWE a italskou SUPREMA, stříkací boxy,
kartáčovací stroj na velurové usně, speciální žehlicí lisy a
napařovací zařízení. Aplikuje provozní roztoky a barvy od společností
STAHL (Holandsko), Chimika sud (Itálie), BASF, Saitz a Kreussler (Německo) a
další. Spolupracuje s téměř devadesáti sběrnami sítí GOLDEN CLEAN,
Eurobrevets Česká republika a PEZOS.
Čištění koberců
Korál servis LTM se zabývá i čištěním a ošetřováním celoplošných
kobercových krytin, volně pokládaných koberců, solitérů a kobercových
předložek v zónách vstupů do budov. U celoplošných koberců službu
provádí v místě jejich položení, u volně pokládaných koberců
ambulantně ve svých provozech v Litoměřicích. Časy a termíny provedení
služby jsou voleny individuálně podle potřeb zákazníků.
Na úvod bych konstatoval, že mezi přáteli mám řadu těch, pro
něž s jarem nadchází doba jejich drahých burácejících miláčků a
neméně drahých kožených motorkářských kombinéz. Ty musí být ve
stejně perfektním stavu jako jejich silné motocykly. V byznysu v tržním
prostředí je zákonité, že poměr kvality zboží (služby nevyjímaje),
jeho množství a ceny je v rámci soutěžitelů obdobný. Kvalita je
samozřejmostí. To, co rozhoduje, je komunikace – míra sympatií. Nejen ke
značce daného zboží, ale i ke konkrétnímu obchodnímu partnerovi.
Významnou roli proto sehrávají iniciace – doporučení směrodatných
lidí. A tak se stalo, že jsme se právě díky jednomu takovému potkali
s Ing. Jiřím Marešem, prokuristou firmy Korál servis LTM s.r.o., jež
reprezentuje špičku v oblasti prádelenství a čistírenství včetně
čištění a ošetřování kožených motocyklistických kombinéz. Pane
Mareši, jak jste se dostal k této oblasti podnikání?
Jako ekonom náhodou. Jsem z Liberce a v roce 1994, v době, kdy jsem se
rozhodoval, v čem budu podnikat, jsem si tu dal vyčistit šaty. Dopadlo to
nedobře a reklamační proces ještě hůř. A ačkoliv jsem do té doby
v oblasti čistírenství a prádelenství nepůsobil, inicioval jsem vznik
firmy Korál servis s.r.o. a v někdejším obchodním domě Ještěd
v Liberci (dnes TESCO) otevřel klasickou rychločistírnu se čtyřmi
zaměstnanci. Prostor pro podnikání, respektive pro to uspět v daném oboru,
je totiž všude tam, kde obor přešlapuje na místě, převládá nekvalita a
neochota. Je to věc filozofie. Pokud se chci zabývat službami, je třeba tak
činit se vší důsledností. Služby musí být odváděny perfektně. Tak,
že o nich management klientské firmy v podstatně ani neví. Pokud by se
měl neustále dohadovat o kvalitě a reklamacích, je to špatně. Kolegům
zaměstnancům proto říkám, že potřebujeme především dvě věci: umět
svoji práci a mít chuť uspět, protože pokud člověk něco zná nebo je
schopen se naučit a dělá to s chutí, pak je vyhráno. A stane-li se chyba
(chybování se neubrání nikdo), je třeba ji promptně napravit. Směrem ke
klientovi, řekl bych, v dokonalém předklonu.
Poté, co se liberecká rychločistírna rozběhla, jsme společně s kolegou
v roce 1998 založili druhou společnost Korál servis RBK s.r.o. V Rumburku
jsme z konkurzní podstaty převzali prádelenský a čistírenský provoz. Byl
v dezolátním stavu a bez zakázek. Dnešní spádová oblast Korál servis
RBK se rozprostírá od Prahy až po Berlín, Frankfurt nad Odrou a další
místa v Německu. V srpnu 2000 se naskytla možnost převzít od města
Litoměřice městskou prádelnu a čistírnu. A tak vznikla firma Korál
servis LTM s.r.o. Pro Litoměřice jsme se rozhodli kvůli zdejší tradici
v čištění a doúpravách oděvů z kůží a kožešin a pro špičkovou
technologii. V Litoměřicích jsme tak udrželi nebo nově vytvořili na
pětapadesát pracovních míst. Ostatně, dodnes naše aktivity spolu
s posilováním technologického vybavení provozů směřují především do
oblasti lidských zdrojů.
V roce 2001 Korál servis LTM s.r.o. v oboru čištění kůží a kožešin
navázal spolupráci se společností GOLDEN CLEAN. V roce 2004 se akcionáři
GOLDEN CLEAN a.s. rozhodli odprodat nám své aktivity v České republice
včetně provozů a obchodní sítě osmdesáti vlastních a partnerských
sběren. S GOLDEN CLEAN jsme převzali i další aktivitu – čištění
celoplošných a jednokusových volně pokládaných koberců.
Začal jsem motocyklovými kombinézami. To proto, že jste v Česku
v této oblasti čistírenství zřejmě nejlepší. Korál servis LTM ale
čistí a ošetřuje i kožený sedací nábytek, tapety z přírodních usní
atd.
K čištění a ošetřování kožených interiérových prvků, tedy zejména
čalounění, se chystáme od pololetí t.r. přibrat i čištění textilních
potahů. Právě komplexnost nabídky v oblasti prádelenství a
čistírenství je pro naše partnery zajímavá. Co se týče rychlosti a
operativnosti spolupráce, disponujeme vlastním dopravním parkem. Dvakrát
denně operujeme mezi Litoměřicemi a Prahou a mezi Litoměřicemi a ostatními
místy podle potřeby. V Praze jsme tak schopni reagovat téměř okamžitě.
Pro hotely, respektive jejich hosty, zajišťujeme i čištění oděvů.
V kooperaci s pražským partnerem jsme schopni během čtyř až pěti hodin
převzít zakázku, nechat ji vyčistit a odvézt nazpátek do daného hotelu.
To, co ale děláme převážně, je, že jeden den oděvy či prádlo
převezmeme a druhý den je vyčištěné či vyprané přivezeme.
A co životní prostředí?
Legislativa odpadového hospodářství v Česku je velmi přísná.
Chemikálie, díky kterým jsme schopni čistit, jsou v uzavřeném cyklu. Kaly
a destilační zbytky se likvidují jednoznačně ekologicky prostřednictvím
certifikovaných firem. Zní-li otázka, co naše společnost a životní
prostředí? Pak to, co vypouštíme do kanalizace, je takového charakteru, že
to vypustit smíme a to ostatní likvidují autorizované firmy.