Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky
Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.
Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.
Objevte svou krásu s kosmetikou BABOR
Zažijte účinek kosmetiky prvotřídní kvality, která kombinuje vědecké
poznatky a účinné přírodní složení. Unikátní přípravky z vysoce
aktivních látek jsou pokožkou dobře snášeny a dodávají pocit blaha.
Přípravky jsou k dostání exkluzivně ve značkových studiích, v nichž
ošetření poskytují atestovaní profesionálové.
BABOR skincare system
Zajistěte úspěch svému byznysu
Využijte výhody naší expertizy. S BABOR přípravky se můžete spolehnout
na:
Během setkání s majitelkou a ředitelkou společnosti TREND
Cosmetics paní Jaroslavou Nikoluk jsem se vrátil nazpět v čase, a to hned
ve dvou rovinách. První rovina devětadvacet let zpátky je díky mému
někdejšímu vážnému onemocnění osobní zkušeností s českým
lázeňstvím. Druhá z přelomu sedmdesátých a osmdesátých let minulého
století, skrze setkání s majitelem dodnes úspěšné incentivní agentury
FCT Agency panem Josefem Matouškem, je se světem báječně koncipovaných
programů, jako byly jeho „Škola dokonalých milenek“, „Oázy nezadaných
duší“, „Víkendy moderní ženy“ aj., na jejichž realizaci jsem měl tu
čest se coby instruktor podílet. Oblast, v níž paní Nikoluk podniká, tyto
dvě platformy kombinuje. Nicméně začátek rozhovoru jsem koncipoval ještě
o řadu let hlouběji. Do časů, kdy jezdit do lázní v Čechách, Slezsku a
na Moravě patřilo k dobrému společenskému tónu. Do dob, kdy si v našich
lázních díky jejich vynikajícím léčebným účinkům a pověsti dávala
dostaveníčko nejvybranější mezinárodní společnost. Kdy tam mocnáři
impérií tvořili světové dějiny a kdy lázeňské pobyty byly pravidelnou
širokospektrální součástí života středních a vyšších příjmových
vrstev. Mám dojem, že by nám trocha renesance v duchu někdejších
(i když určitě rovněž ne pouhopouze) idylických dob svědčila.
Bezesporu. Již od antiky jsou lázně o pečování o svou tělesnou
i duševní kondici a užívání jejich přínosů i ve věku mladém. Tzn.
nezačít do nich jezdit už pouze eliminovat poškození či amortizaci
organismu. V oněch idylických dobách byly o preventivní ozdravné péči.
Péči věnované vlastnímu zdraví a zdraví celé rodiny. Přírodní
léčivé zdroje tady máme od Boha a měly by sloužit všem. Programy naší
firmy jsou proto rovněž orientovány na široké věkové spektrum.
V souvislosti s lázeňstvím i na ty, kteří nejsou staří. Jsou o tom,
aby lidé byli ve skvělé psychické a fyzické kondici, aby se dobře cítili.
Těchto dimenzí se dotýkají disciplíny wellbeen, wellness, které už i na
našem území začínají obohacovat disciplíny světově proslulého
českého léčebného lázeňství. Cítit se dobře totiž neznamená
„jenom“ se léčit, ale aby o vás někdo pečoval. Už proto, že žijeme
ve společnosti, v níž technologický pokrok z našeho osobního života
vytěsňuje lidské dimenze. Ani já nehladím manžela každý den. Zpravidla
to sklouzne k rutinní komunikaci: „Koupils? Udělals?“ V lázních vás
takto nevyslýchají. Kosmetička, která o klienta pečuje, jej svým
způsobem pohladí a stres a agresivita, které klient v sobě střádá, pod
dotykem její ruky odplynou. Každý den bychom měli dělat nějaký dobrý
skutek, abychom jej, coby pomyslnou štafetu, předávali dál. Pokud mi někdo
udělá dobře, tak nebudu naštvaný, když přijdu domů, ale také budu
chtít dávat radost. To je řetězec impulsů. A jestliže se začneme starat
o mladé lidi, aby se cítili dobře, tzn. aby i oni uměli předávat to
„dobře“, pak se dostaneme do situace, že společnost nebude tak
agresivní, ubude zločinů apod. Vím, že na současné české poměry
hovořím jako naivní idealistka, ale ze svého dlouhého pobytu v Austrálii,
a i nyní, po návratu, doma v Česku už takové zkušenosti mám.
Lázeňská místa a sídla by neměla být pouze pro ty, kteří už toho mají
hodně za sebou nebo si do nich jezdí léčit neduhy. Tohoto daru od Boha by
měli užívat všichni. K tomu napomáhá i oblast, v níž podnikám. Naše
kosmetika BABOR je programem pro rozmanité typy pletí, těl i duší.
Nepracujeme jen s kosmetikou, ale i s kameny. Růženín je např. kamenem
srdce. S jeho pomocí masírujeme a pracujeme na uvolnění, uklidnění, na
znovunabytí energie atd. K nabíjení energie celého těla pracujeme
i s teplými lávovými kameny. Na klienta tak pozitivně působí kosmetika
společně s přírodními produkty a energií člověka – pečovatele.
Neděláme to, že klienta napatláme nějakým krémem a hurá, není
celulitida, nebo hurá, není cosi jiného, rovněž nepříjemného. BABOR je
konceptem, jež uplatňuje lidskou dimenzi člověka, který náš program
pochopil a má schopnost předávat dál. Terapeut, který prohlásí: „No,
já tomu nevěřím,“ těžko může někomu co předávat. Proto realizujeme
vlastní program trénování terapeutů, kde je učíme jak s kosmetikou BABOR
pracovat, jak ji nabízet, jak s klienty jednat a jak dělat druhým dobře.
Pochopitelně, že to nelze naučit někoho, kdo nemá dispozice, ale i tak to
naučíme hodně lidí.
Kvůli svým ledvinám jsem rok co rok na čtyři týdny (od svých
dvaceti do pětatřiceti let) jezdíval do Mariánských Lázní a naprosto
s vámi souhlasím, že užívat si v tomto věku lázní je příjemné. Je
fakt, že v sedmdesátých a osmdesátých letech minulého století
v Mariánských Lázních nedominovala dnešní seniorská klientela, ale
ilustrovaly, že svět může Československu závidět nejen přírodní
léčivé zdroje, systém a úroveň léčebného lázeňství, ale
i reprezentativní ženskou lázeňskou klientelu.
Možná je to i tím, že lázně stále nabízejí hubnoucí programy,
relaxační programy atd. Pořád poslouchat, že bych měla hubnout nebo se
starat o svoji celulitidu? Mě to nezajímá. Pro ženu, která každý den
funguje, stará se o děti a nakonec se dozví, že má celulitidu nebo že je
tlustá, je to strašně deprimující. Proč by nemohla být taková, jaká je?
A jít si jen odpočinout. Někdo má velký zadek, někdo menší. Ne všem
chlapům se líbí hubené ženské. Kdyby po světě běhaly jenom vyvinuté
blondýny a vysocí černovlasí chlapi, asi bychom se z toho stereotypu
zbláznili. Mezi ženami i muži má být výběr, a mánie, že by všichni
měli být hubení, je stresující. My své klientky nenutíme do žádných
programů. Navíc, beauty a wellness není záležitostí pouze žen.
Například ošetření s teplými lávovými kameny: v cizině sedmdesát
procent těch, kteří na toto ošetření chodí, jsou muži. Je to i o tom
pohlazení. České ženy toho svého chlapa hladí pouze v etapě, kdy ho
dostávají. Když už máme jedno dítě, druhé, tak na manžela není kdy. On
je ale živý, a stejně jako my potřebuje pohlazení. Řada chlapů se
domnívá, že chodit na kosmetiku je pro „gaye“, a masáže si vysvětlují
jako kondice v nevěstinci. Nic mezi tím. Avšak já ženám doporučuji,
např. když chtějí na nový kostým nebo na něco hezkého na sebe, aby
svého muže poslali do kosmetického studia. Máme polygraficky hezky
zpracované poukázky, které je možné koupit jako dárek pro přítele nebo
manžela. Uvidíte, jak snadno jde patnáctitisícový kostýmek koupit,
protože váš muž je v pohodě. Problém českého muže je neinformovanost.
To, co nabízíme, je o zklidnění, o antistresu. A české lázně k tomu
mají obrovský potenciál. Krásné parky, renovované nádherné historické
budovy, příjemnou atmosféru, ochotný proklientsky laděný personál na
vysoké odborné úrovni. A jestliže tento potenciál nevyužíváme (a
i podnikání v lázeňství je o vytváření zisku), šlapeme si (a to
celá česká ekonomika) po penězích. A to je špatně.
Proč pro své klienty pořádáte exkurze do Německa?
Našimi klienty jsou zpravidla vlastníci nebo provozovatelé lázní, lepších
hotelů či resortů orientovaných na kongresovou a byznys klientelu.
Předvádíme jim v praxi, jak taková zařízení, popř. střediska
poskytování procedur fungují. Do Německa jezdíme do lázní, které byly
původně zcela tradiční. Postupem času z nich vznikly beauty farmy nebo
wellness střediska. To proto, že je po službách v nich poskytovaných velmi
silná koupěschopná poptávka. Řada klientů, zejména v manažerských
pozicích, si chce odpočinout, načerpat sil a přitom být s rodinou.
Využívají jak tradičních přírodních léčivých zdrojů, minerálních
či lehce radioaktivních pramenů, slatiny apod., ale i onoho pomyslného
pohlazení po duši. Pracují v nich špičkoví odborníci, kteří při
vstupní prohlídce posoudí stav a případné problémy klienta a postaví mu
osobní program. Má-li např. problémy s páteří, je program zaměřen na
rehabilitaci, na odblokování páteře a doplněn beauty procedurou, která
program dotvoří a potlačí v klientovi pocit, že jde „jenom“
k doktorovi. V komplexech jsou místa poskytování procedur pod jednou
střechou propojena arkádami a koridory. Klient si obleče župan a v poklidu
se přemísťuje od jednoho střediska ke druhému. Může zajít do baru či si
zaplavat, do sauny, na oběd, stále v županu jako všichni ostatní. Jedno,
jste-li generální ředitelkou, předsedou představenstva význačné
společnosti nebo „jen“ drobnou podnikatelkou. Ani podle šperků se to
nepozná. Ty se tam nenosí. Vynikajícím způsobem si odpočinete a popř.
navážete kontakty se (zpravidla) zajímavými lidmi. Je to v podstatě
návrat k filozofii antických lázní. V řadě českých lázní to,
bohužel, funguje tak, že jdete na jednu proceduru, pak se obléknete a
přejdete na další a kmitáte. Na rozdíl od těch jsou tamti v pohodě.
No a když se se svými klienty vrátíte do české reality?
Mají-li k dispozici využitelný objekt, mohou nám zadat studii. Zpravidla
k tomu potřebujeme projektovou dokumentaci objektu. Za pomoci renomovaného
evropského architekta jim připravíme studii, co všechno by v daných
prostorách mohlo být. V podstatě koncept pro architekta, který zpracuje
projekt. Pokud nemá zkušenosti s balneo a beauty provozy, bude asi těžko
takovéto zařízení optimálně koncipovat. Architekti sice vědí, že
kabinka má mít rozměr 3 × 4 m, že tam má být odvětrání… Ale aby
provoz navazoval jeden na druhý, byl ekonomický, aby se do jedné místnosti
vešlo x služeb, daný prostor vydělával a byl pro klienty příjemný,
v tom je know-how, které jsme schopni poskytnout. Spolu s ním i konzultace,
kolik zaměstnanců je třeba, jak navazovat procedury atd.
BABOR je když…
BABOR je značka německé kosmetiky. Vznikla v roce 1956 a příští rok
bude slavit 50. výročí. Je určena pouze pro profesionální použití.
Nenajdete na ni reklamu v televizi, v komerčních časopisech. Můžete ji
koupit výhradně v lázních nebo ve značkových kosmetických salonech.
Nenajdete ji v drogerii, parfumerii, v obchodech atd. Ve značkovém salonu
vám sestaví program (40 % našich klientů jsou muži) a produkt BABOR
prodají teprve na základě odborného posouzení, co byste měl se svou pletí
nebo s tělem provádět.