Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky
Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.
Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.
Latinská Amerika – dynamicky se rozvíjející trh s řadou obchodních příležitostí pro české firmy! V roce 2014 jim zahraniční zastoupení agentury CzechTourism nabízí řadu příležitostí na tento trh vstoupit nebo na něm upevnit své postavení.
Latinská Amerika
je trhem s více než půl miliardou obyvatel. V posledních letech patří
k hospodářsky nejrychleji se rozvíjejícím částem světa. V centru
pozornosti jsou především Brazílie a Mexiko. Ekonomický růst a politická
stabilita téměř všech latinskoamerických zemí se stále více promítá do
zvýšeného zájmu o cestování.
Od roku 2006,
kdy bylo otevřeno zastoupení agentury CzechTourism, do roku 2012 se počet
latinskoamerických turistů v České republice zvýšil o 124 %. V roce
2012 to bylo 144 930 lidí. Předběžné statistiky za rok 2013 naznačují
pokračování pozitivního růstu a rok 2014 je také očekáván se značným
optimismem.
Jedná se o poměrně homogenní trh,
a cestovní zvyklosti jeho obyvatel jsou si velmi podobné: vysoké výdaje
během pobytu, zájem o nákupy, gastronomii, památky a kulturu, preference
španělštiny a portugalštiny před angličtinou, ubytování v hotelech,
většinou kategorie 3–4 hvězdičky, ale existuje poměrně početná skupina
turistů, kteří vyžadují luxusní ubytování a individuální VIP
služby.
Mezi tradiční evropské destinace
patří Španělsko, Francie a Itálie, kam obvykle směřuje první cesta
turistů z jižní a střední Ameriky do Evropy. Při druhé návštěvě se
jejich zájem obrací i na střední Evropu, kde většinou kombinují několik
zemí. V případě České republiky je prvním cílem Praha se svým
v Latinské Americe proslulým Pražským jezulátkem. Kromě Prahy jsou dnes
v Latinské Americe známé především Karlovy Vary a Český Krumlov,
nejčastěji se však cesta sem spojuje s návštěvou okolních zemí.
Většina latinskoamerických turistů
rezervuje své zájezdy v cestovní kanceláři. Na síle stále víc nabývá
také internet. Klient se na webu informuje, méně již rezervuje a kupuje.
Sociální sítě jsou na vzestupu, jejich obliba roste. Jedná se především
o Facebook a Twitter.
Při jednání s partnery
v Latinské Americe platí dvě zásady: osobní kontakt a komunikace ve
španělštině. V Brazílii je to portugalština, poté španělština a
v krajním případě angličtina.
Českým subjektům doporučujeme,
vzhledem k poměrně vysoké konkurenci v segmentu evropských okruhů
s garantovanými odjezdy, zaměřit se na nabídku služeb pro individuální
klienty (včetně luxusní turistiky), skupiny a incentivní turistiku.
Přínosné je nabízet nejen Českou republiku, ale také okolní země,
případně země východní Evropy.
Zahraniční zastoupení CzechTourismu
v roce 2014 nabízí pro české subjekty následující příležitosti:
Více informací:
Petr Lutter
Ředitel zahraničního zastoupení Latinská Amerika
tel.: +52.5545.8000
e-mail: lutter@czechtourism.com