Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky

Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.


Archiv vydání

2024 | 2023 | 2022 | 2021 | 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2006 | 2005 | 2004 | 2003 | 2002 | 2001










































Koleje Českou Kanadou

Duben – měsíc výluk, říká se na jindřichohradeckých úzkokolejkách. Koleje, do nichž se desetiletí neinvestovalo – vhodný důvod se vždycky našel, třeba že bude trať stejně brzy zrušena – vyžadují rozsáhlé opravy. A jaká by to byla dráha bez kolejí? I úzkokolejka potřebuje pro bezpečnou jízdu svých vlaků dobře udržovanou trať, po které se její lokomotivy motorové i parní mohou bez obav „rozběhnout“. Stavební činnost na trati je však omezena na krátké období na jaře, kdy v hlubokých lesích konečně zmizí sníh, a na podzim, než sníh znovu ovládne pole. Ne nadarmo se zdejšímu kraji říká Česká Kanada… Přes léto, kdy je jízdní řád posílen a stoletá lokálka musí zvládnout nápor desítek a stovek tisíc cestujících, není na opravy tratě prostor.

Nově položené koleje lokálky za sebou skrývají scény, které zůstávají cestujícím zpravidla utajeny. Je to trošku jako z románu: uprostřed zeleného ticha parta chlapů klade cestu pro železného oře. Ruku na srdce, nechtělo by se vám občas zahodit notebook, vzít krumpáč nebo perlík a pěkně na čerstvém vzduchu, daleko od všedního shonu do toho praštit?







www.jhmd.cz