Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky

Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.


Archiv vydání

2024 | 2023 | 2022 | 2021 | 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2006 | 2005 | 2004 | 2003 | 2002 | 2001










































Každý pracovník v cestovním ruchu musí být i dobrým psychologem

JUDr. Josef Šesták je významný odborník v oblasti cestovního ruchu s bohatou praxí. V minulosti pracoval 25 let ve společnosti ČSA, kde působil například jako zástupce společnosti v Řecku, na Kubě nebo v Německu. V roce 1992 nastoupil do cestovní společnosti Carlson Wagonlit Travel, kterou pomáhal uvést na český trh. Za tuto práci byl v roce 2006 oceněn titulem Manažer roku České republiky. V současnosti působí jako zástupce vedoucího Katedry letecké dopravy na Vysoké škole obchodní v Praze, kde vyučuje předměty Letecká doprava a Ekonomika cestovního ruchu.
Pane doktore jaké je zaměření Vysoké školy obchodní, a kde její studenti nachází uplatnění?
Vysoká škola obchodní vyučuje studenty v oboru Cestovní ruch a Služby letecké dopravy v cestovním ruchu. Z názvu vyplývá, že naši studenti najdou většinou uplatnění právě v těchto oborech, a to jak v podnicích cestovního ruchu, tak v orgánech státní správy, které cestovní ruch v České republice řídí.
Konkrétně Katedra letecké dopravy vychovává odborníky, kteří nejčastěji zakotví v managementu nebo v provozu leteckých společností. Mnoho našich absolventů i studentů pracuje u ČSA, ve státním podniku Řízení letového provozu ČR, v orgánech státní správy, které se zabývají řízením civilního letectví v ČR, a u mnoha zahraničních leteckých společností, ať již v kancelářích nebo jako stevardky či stevardi. Několik našich absolventů se taktéž stalo dopravními piloty aerolinií. Široká škála uplatnění absolventů školy by zabrala celou stranu, takže uvádím pouze ta hlavní.

Jaké zkušenosti z praxe předáváte svým studentům?
Studentům zdůrazňuji nutnost dodržování termínů, solidního jednání a profesionálního přístupu k jakékoliv problematice. Připomínám jim také, jak je důležité znát zásady asertivního chování. Každý, kdo pracuje ve službách, ať v letecké dopravě, či v cestovním ruchu, totiž musí dát klientovi najevo, že o něj má maximální zájem. To znamená, že musí být i dobrým psychologem.
Na VŠO se snažím využít svých kontaktů a přivést do školy ředitele zahraničních leteckých společností působících v České republice. Ti studentům velice zajímavě vysvětlují své poslání v naší zemi a svůj boj o každého klienta. Svoje nejnovější „know-how“ do naší školy přinášejí také moji známí z řad ředitelů cestovních kanceláří a někdy i hotelů. A pokud díky tomu pár šikovných studentů najde u jejich firem zajímavou práci, mám dobrý pocit, že je můj úmysl naplněn.
Co byste doporučil těm, kteří chtějí být stejně úspěšní jako vy?
Pro současnou dobu a lidi, kteří chtějí studovat a uplatnit se v životě, považuji za poučné toto motto spisovatele Nelsona DeMilleho: „Všichni jsme poutníky na jedné cestě. Někteří poutníci mají jen lepší mapy.“ Právě my bychom měli být těmi, kdo mladým lidem tyto mapy poskytnou.