Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky

Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.


Archiv vydání

2024 | 2023 | 2022 | 2021 | 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2006 | 2005 | 2004 | 2003 | 2002 | 2001










































Jak rozhýbat incoming

Lednový Klubový den Asociace cestovních kanceláří ČR její předseda Viliam Sivek zahájil informací, že ACK oslovila premiéra Topolánka a nabídla mu součinnost s Národní ekonomickou radou vlády s tím, že cestovní ruch je odvětvím, které je schopno přinášet byznys ostatním. Každá koruna vložená do incomingu pomůže s odbytem nejen ostatním službám, ale i výrobnímu a spotřebnímu sektoru. ACK chce vyvíjet tlak, aby to národohospodáři nejen pochopili, ale podle toho konali. Na krajských úřadech zasedli noví hejtmani. I ti byli ACK osloveni s nabídkou spolupráce.

U stravování chce ACK prosadit, aby na stejné služby byla stejná sazba HDP bez ohledu na to, jestli je prodává hoteliér, cestovní kancelář nebo lázně, tedy aby cestovní kanceláře nebyly znevýhodňovány.

ACK poukazuje, že akviziční úsilí incomingových agentur bývá mařeno přístupem některých konzulátů k udělování víz v Rusku, Číně a v jihovýchodní Asii. Bude na tyto závady upozorňovat a o každém konkrétním konzulátu jednat na Ministerstvu zahraničí ČR.
Bylo konstatováno, že na celostátní úrovni chybí kvalitní koncepce cestovního ruchu. Ministerstvo pro místní rozvoj ČR sice zpracovalo materiál, ale ten nikdy nebyl dotažen do konkrétních záměrů.

Diskuze se zaměřila na náměty, jejichž realizace by přinesla užitek co nejdřív. Kdekterý stát přijímá razantní podpůrná opatření pro přilákání turistů (např. příspěvky na tisk katalogů s nabídkou dotyčné destinace). V takové konkurenci je třeba využít všech možností. Počínaje předsednictvím EU, vytvářením lepší image Česka, organizováním akcí, které přitáhnou pozornost, a propagací České republiky na letištích, v materiálech leteckých společností, na internetu a v televizi.
-ack-