Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky
Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.
Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.
držitel certifikátu managementu jakosti ISO 9001:2001, zahájil činnost
letní sezonou 1993. Dnes je největší českou cestovní kanceláří. Jeho
obchodními partnery nebo klienty je řada významných firem a institucí
v tuzemsku i v zahraničí. Jeho realizační tým čítá na dvě stě
zaměstnanců a přibližně stejný počet delegátů v destinacích. Kromě
vlastních provozoven realizuje podstatnou část prodeje prostřednictvím
husté sítě cestovních agentur. V roce 1997 s ním cestovalo na 14 tisíc
zákazníků. V roce 2001 přes 30 tisíc. V roce 2004 na 155 tisíc. Od
roku 2002 je počtem přepravených osob nejvýznamnějším partnerem letecké
společnosti Travel Service. Intenzivně využívá přepravní kapacity ČSA a
dalších renomovaných společností. Od podzimu 2004 je jeho exkluzivním
partnerem český národní letecký dopravce – České aerolinie. V roce
2005 využilo služeb EXIM TOURS 204 tisíc klientů. V roce
2006 236 tisíc. V roce 2007 překonal magickou hranici jednoho milionu
klientů od roku 1993.
Od roku 2001 je akciovou společností se základním jměním 12 milionů Kč. Je jednou z prvních cestovních kanceláří, která získala koncesní listinu podle Zákona 159/1999 Sb. Je členem Asociace cestovních kanceláří České republiky a RDA Internationaler Bustouristik Verband e.V. Účastní se mezinárodních i místních veletrhů cestovního ruchu. Aktivní obchodní politiku EXIM TOURS lze doložit zakládáním dceřiných cestovních kanceláří v Polsku – EXIM TOURS Poland, na Slovensku – Kartago Tours Slovakia, v Maďarsku – Kartago Tours Hungary a v Rumunsku – Kartago Tours Romania, které na tamních trzích zaujímají významné postavení a jejichž společný obrat je od roku 2001 vyšší než obrat mateřské cestovní kanceláře v Praze. Od roku 2000 prostřednictvím incomingového oddělení (www.eximtours.com) zajišťuje služby pro zahraniční turisty a partnery v České republice. K jeho stěžejním obchodním partnerům patří: České aerolinie; Česká podnikatelská pojišťovna, a.s. – Vienna Insurance Group; Tunisair; Nouvelair; Travel Service.
Některá ocenění: Českých 100 nejlepších" v letech 2002, 2003, 2005, 2006, 2007. Czech Travel Awards 2003, Travel Service 1.místo. TTG – Nejlepší touroperátor pro Afriku a Střední východ 2006. Sirius ČSA 2004 – 1. místo a Zlatý diplom ČSA, 2005 3. místo v kategorii nonIATA a 1. místo v kategorii charterové přepravy, 2006 a 2007 1. místo v kategorii charterové přepravy.
Destinace EXIM TOURS v roce 2008:
Egypt; Tunisko;Turecko; Řecko – Korfu, Kos, Kréta, Lefkáda, Lesbos,
Rhodos, Samos, Zakynthos; Španělsko, Mallorca; Bulharsko. Z exotiky: Kuba,
Dominikánská republika, Kapverdské ostrovy; Brazílie; Spojené arabské
emiráty; Venezuela – Isla Margareta a středoevropská novinka –
latinskoamerický El Salvador. Ve většině svých destinací realizuje
zajímavé poznávací okruhy a výlety.
V souvislosti s hlavním tématem jsem o rozhovor požádal
ředitele marketingu největší české cestovní kanceláře Ing. Stanislava
Zímu. Pane řediteli, co EXIM tours přichystal pro rok 2008?
Naši nabídku lze pomyslně rozdělit do dvou skupin. V první jsou zájezdy
do „Středomoří“, k Rudému a Černému moři. Tedy do čtyř hodin letu
z letišť České republiky. Druhou skupinu představují tzv. exotické
destinace, které jsou dosažitelné přímými dálkovými lety vypravovanými
z Prahy.
Lidé od nás v době české zimy čím dál víc cestují za
létem, sluncem a koupáním v teplých oceánech a mořích. Dokládá to
i obrovská poptávka po vašich zájezdech, což je dáno jejich vysoce
konkurenčními proporcemi. Zřejmě nevyšší kvalitou v poměru
k nejzajímavějším cenám na českém trhu.
Právě díky obsahu našich zájezdů a cenové dostupnosti kvalitních služeb
se EXIM tours v České republice stal průkopníkem masového cestování
letadly v zimě za létem a koupáním v teplých mořích. Předseda
představenstva naší akciové společnosti Ing. Ferid Nasr má velké zásluhy
v tom, že svými rozhodnutími tato místa zdostupnil širokému spektru
obyvatel České republiky. Zejména pak zájezdy do Egypta a Tuniska, kam
létáme celoročně. K Rudému moři do Hurghady, Šarm al Šejchu a Taby.
Ostatně produkt (egyptskou Hurghadu), který jste v rámci oslav
15. výročí naší cestovní kanceláře mohl v listopadu loňského roku
otestovat i vy, považujeme za základní stavební kámen nabídky
EXIM tours.
Nabídka EXIM tours je letos, kromě internetu, prezentována ve
třech hlavních tištěných katalozích.
Ano. Jedním je „Léto 2008“, v němž nabízíme Egypt, Tunisko, Turecko a
řecké ostrovy, Španělsko, Mallorku a Bulharsko, kde jsme proti předchozím
rokům podstatně posílili nabídku. To je portfolio našich hlavních
produktů pro (českou) letní sezonu 2008. Pokračováním léta je katalog
„V zimě k moři“, kde je oblíbený Egypt a Tunisko. Posledním katalogem
je „Exotika“, v němž nabízíme Kubu, Dominikánskou republiku,
venezuelskou Isla Margaritu, Dubai ve Spojených arabských emirátech,
Kapverdské ostrovy, Brazílii a El Salvador – absolutní novinku roku
2007 nejen na českém, ale i na středoevropském trhu.
Spolu s prodejem vašich produktů prostřednictvím vlastních
prodejen a přes internet trvale stoupá prodej vašich zájezdů
prostřednictvím rozsáhlé sítě provizních prodejců.
Budování vlastní sítě prodejen v Česku se již chýlí ke konci.
Počítám, že v tomto kalendářním roce budeme mít Českou republiku
pokrytu podle našich záměrů. Prodej prostřednictvím internetu má svůj
vlastní (velmi pozitivní) vývoj, a proto se letos budeme více věnovat
proviznímu prodeji. Máme uzavřeny cca dva tisíce provizních smluv. Ve
spoustě případů se jedná o dlouhodobé obchodní partnery EXIM tours.
Velice si této spolupráce vážíme a počítáme s ní jako se stěžejním
prvkem naší obchodní strategie. Uvědomujeme si, jaký význam mají prodejci
typu tzv. „kamenných obchodů“ s často rozhodujícím vlivem ve městech
a regionech, kde působí. Nadále budeme tuto spolupráci rozvíjet a chceme do
ní vnést nové prvky ve formě užšího a intenzivnějšího obchodního a
marketingového vztahu s vybranými partnery. Věřím, že do budoucna bude
ještě více platit, že spolu s tím, jak poroste EXIM tours, porostou
i jeho obchodní partneři.
Jedním z největších partnerů EXIM tours je český národní
letecký dopravce.
Velmi si exkluzivní smlouvy s Českými aeroliniemi vážíme. Tuto
spolupráci považujeme za nesmírně prospěšnou pro obě strany. Flotila
letadel ČSA nám umožňuje dosahovat přímými lety exotické destinace na
druhé straně Atlantiku a na pobřeží Pacifiku, a to s takovým komfortem
přepravy, jako nikdo další z českých touroperátorů. Mám tím na mysli
charterové šňůry operované dálkovými stroji Airbus A-310. Dnes už
spousta klientů ví, jaký je rozdíl absolvovat takovouto vzdálenost
dálkovým letadlem, nebo střednětraťovým strojem určeným pro
vnitroevropské, maximálně „středomořské“ vzdálenosti. V této
oblasti máme díky ČSA jasnou konkurenční výhodu.