Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky
Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.
Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.
Obhájení diplomové práce patří mezi nezapomenutelné okamžiky každého studenta, který úspěšně zakončuje studium na vysoké škole. Mezi čerstvými absolventy Vysoké školy obchodní v Praze letos zazářila Martina Lancingerová, která zúročila nabyté vědomosti a zaměřila se v diplomové práci na gastronomický potenciál jižní Moravy. „Přidanou hodnotu závěrečných prací našich studentů často tvoří inspirativní a prakticky zaměřené návrhy,“ komentuje Iveta Hamarneh, vedoucí katedry ekonomiky cestovního ruchu na VŠO.
Na cestách lidé hledají
především autentické zážitky vycházející z místní identity
a kultury. Nachází je často v gastronomii, která ztělesňuje všechny
tradiční hodnoty spojené s novými trendy v oblasti cestovního ruchu.
K rostoucímu zájmu dnes navíc přispívá i snaha objevovat zdravé
způsoby stravování. Absolventka Vysoké školy obchodní Martina
Lancingerová tohoto trendu využila a představila ve své diplomové práci
zvané Potenciál Jihomoravského kraje pro gastronomický cestovní
ruch příležitosti, které mají přispět k těsnějšímu propojení
vinařských produktů s místními akcemi. Cílem práce bylo představit
možnosti, jak přilákat do kraje ještě více návštěvníků.
Za vínem nemusíte jen do sklípku
Jelikož se pěstování vinné révy těší na jižní Moravě dlouholeté
tradici, není divu, že se většina místních společenských akcí pojí
s ochutnáváním tohoto královského moku. Mezi konkrétními opatřeními na
podporu regionální gastronomie uvedla absolventka VŠO například zavedení
menu, jež by se inspirovalo krajskými specialitami. Podle Lancingerové by
restaurace, které by speciální menu servírovaly, turisté našli
v unikátním průvodci zvaném Tak chutná jižní Morava. Kvůli
zvýšení atraktivity pro mladší generaci by se menu společně
s fotografiemi pokrmů zveřejnila i na sociálních sítích.
Jako další příležitosti jmenovala Lancingerová exkurze, kam by lidé
chodili ochutnat tradiční speciality kraje, mezi něž patří například
pálenka, sýry, pečivo a v neposlední řadě také víno. Za prohlídku by
návštěvník zaplatil přibližně 200 korun. Výnos by se rozdělil mezi
majitele výrobny a organizaci destinačního managementu. Ta by výnos vložila
zpět do podpory gastronomického cestovního ruchu. Další oživení
cestovního ruchu by pomohly zajistit tematické plavby přes Baťův kanál,
workshopy ve vinařstvích a na statcích nebo muzea starých řemesel se
speciálními akcemi Udělej si sám.