Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky
Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.
Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.
fitprogram – potápění – plavání – turistika – relax –
teambulding – incentiva
S majitelem cestovní kanceláře AGM TRAVEL spol. s r.o. Ing.
Vladimírem Novotným jsem začátkem devadesátých let minulého století
sdílel obdobný úděl ředitele cestovní kanceláře. On u tohoto řemesla
vydržel, a tak jsem si s ním přišel popovídat o programových pobytech.
I když v případě AGM TRAVEL se spíš jedná o kombinované cyklisticko
lodní cruisy kolem dalmatských ostrovů.
Od té doby, co jsme se neviděli, prošla firma zajímavým vývojem. Díky
iniciativě francouzské spisovatelky a kritičky Isabelle Foret došlo ke
společné organizaci Maratonu Paříž – Praha (LA COURSE POUR LA VIE). Pak
jsme navázali na vzniklé kontakty a uspořádali velkou premiéru vítání
nového BEAUJOLAIS ve východní Evropě. V tuzemské spolupráci šlo zejména
o komplexní přípravu a realizaci Mezinárodního festivalu filmů a
televizních pořadů o životním prostředí EKOFILM v Ostravě. Mimo
běžných aktivit v cestovním ruchu jsme ve spolupráci s CK KOMPAS pro
představitele parlamentu a zástupce masmédií v Chorvatsku organizovali
ISTRA CUP a v dalším roce DALMÁCIA CUP.
V posledních letech se rovněž orientujeme na organizaci konferencí,
seminářů a školení, firemní události a prezentace. Naším hlavním
produktem ale je nabídka aktivní dovolené a cesty motorovou jachtou po
ostrovech Dalmácie. Nabízíme dvě kategorie lodí A – kajuty hotelového
typu vč. klimatizace a koupelny a B – menší kajuty, sprchy a WC
společné, klimatizace v chodbě u kajut. Protože jde o velké lodě (
šířka okolo 6 a délka cca 30 m) a přesuny mezi ostrovy probíhají pouze
při vhodném počasí na klidném moři, není třeba se obávat vln a
houpání.
Chorvatské ostrovy i pevninské pobřeží Jadranu jsou nejen
malebné, ale i úžasně členité. Svalům náruživých koloušů dávají
zabrat strmá stoupání. Jaká kola preferují?
S klienty se scházíme ještě před tím, než odjíždí do Chorvatska.
Snažíme se stanovit program tak, aby neomezoval žádné účastníky a
umožnil účast všem. Důraz je na společném jídle a hlavně na
dodržování stanoveného času odplutí. Pokud jedou rodiny s dětmi,
bývají cyklistické přejezdy koncipovány zpravidla tak, že pro maminky
s dětmi je vytýčena dopolední trasa cca 20 km podél vody (loď obeplouvá
ostrov do místa jejich nalodění) a chlapi vyrazí na celodenní výlet.
Potkávají se až večer. Na ostrovech máme zmapováno, kolik a jak zhruba
komu dlouho trvá přejezd po silnici či po makadamu. Kolik je to různými
přibližkami mezi vinicemi apod. Většinou mají klienti horská a treková
kola, kdo má rád silnici, kombinuje silniční s horským, někdo si horské
kolo „přezouvá“. Ráno před další etapou je vždy briefing, v jehož
rámci se dohodneme podle počasí a aktuální formy, kdo jak pojede.
Rozdělíme se na skupiny. Pro „nadupané“ klienty máme např. trasu dva
vrcholy. Jeden je na Makarské riviéře v pohoří Biokovo, Sveti Jure
1762 m. Vzdušnou čarou je od moře vzdálen jen 3 km. Druhý je na ostrově
BRAČ. Jde o Vidovu Goru 780 m. Pro „pohodáře“ máme nenáročnou
střední trasu, která vede po ostrovech, Brač, Hvar, Vis, Biševo
a Šolta.
Na takovéhle akce lidé jezdí (zpravidla opakovaně) nejen kvůli
aktivnímu pohybu a kochání se krajinou, ale hlavně kvůli sobě navzájem.
Kvůli partě stmelené společnými zážitky.
Vždy před odjezdem doporučujeme, aby spolu jeli aspoň malé skupinky
vzájemně známých lidí. Na lodi vládne tak trochu režim sportovních
soustředění. Každé ráno mezi osmou a devátou je snídaně. Po snídani
krátká instruktáž a jde se na kola. Samozřejmě, jsou tací, kteří spí
do jedenácti. Pro ně je připraven jiný program. Loď zpravidla zakotví
u některé z lagun, k níž je přístup pouze z moře. Tam se tři hodiny
koupou, potápí či šnorchlují. Pak se loď přesune na místo setkání
s ostatními účastníky. Lodě mívají vrchní paluby i sto dvacet metrů
čtverečních, kde je dostatek prostoru ke slunění, jsou tam sprchy se
sladkou vodou. Po celý den je k dispozici bar s točeným pivem a dalším
občerstvením i lodní kuchař, který připraví na přání osvěžující
salát či oběd. Už vzhledem k přejezdům je v základní ceně pobytového
zájezdu „jen“ polopenze. Vůbec není výjimkou, že si s námi lidé
jezdí užívat relax bez kol a sportovních aktivit.
Proč jsi se rozhodl pro Chorvatsko?
Chorvatsko mám rád, protože je blízko, má čisté moře a je romanticky
členité. Ostrovy jsou nádherné a často nedotčené turistikou. Oplývají
přírodními i kulturně-historickými zajímavostmi. Jsou až překvapivě
různorodé a voňavé. Na jaře, kdy kvete levandule, jsou svěže zelené.
Moře už mívá 20°C. Na konci září dozrává víno a teploty moře jsou
okolo 23°C. Naše lodě kotví vždy přímo v centrech měst – neboť ta
jsou tvořena přístavy. Klienti AGM TRAVEL tak mají hotelový pokoj přímo
u městské promenády. Druhý den je plovoucí hotel převeze do jiného
města. Odpadá každodenní balení a přesouvání zavazadel. Trajektové
spojení z pevniny není levné, a pokud si k tomu připočtete náklady za
ubytování, stravování a ceny výletů mezi ostrovy, dostanete se na cenu,
která dalece převyšuje tu naši za sedmidenní pobyt (sobota – sobota) a
návštěvu minimálně 5 ostrovů.