Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky
Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.
Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.
Ve dnech 8.–12. března 2017 proběhl v Německu jeden z největších veletrhů cestovního ruchu světa, ITB Berlin. O vyjádření jsem požádal několik vystavovatelů na stáncích Slovenska a Česka.
Na ITB
Berlin jezdím rád, protože je jedním z nejvýznamnějších veletrhů
cestovního ruchu na světě. Prezentujeme tu Letiště České Budějovice,
které po dokončení modernizace bude mít šanci rozšířit rodinu
veřejných mezinárodních letišť České republiky. Pevně věřím, že ten
poslední stavební krok zahájíme už v tomto roce. Čeká nás dobudování
příletového/odletového terminálu, osazení světelného i rádiového
naváděcího systému tak, aby u nás mohla bez problémů v jakémkoli
počasí přistávat velká dopravní letadla. S naším velvyslancem
v Německu panem Podivínským jsem tu měl možnost hovořit o případném
propojení jihu Čech s některým z německých letišť. Konečně velké
množství německých cestovatelů směruje do Jihočeského kraje, ať už
z nostalgie, či za pohostinností a krásou jižních Čech. A v opačném
směru by propojení Letiště České Budějovice s některým z větších
německých letišť Jihočechům víc otevřelo možnost létat do celého
světa.
Předseda představenstva a ředitel Jihočeského letiště České
Budějovice, a. s.,
Ing. Ladislav Ondřich
Co se
týká hotelu Imperial a Spa Resortu Sanssouci, těžíme z toho, že lidé
chtějí cestovat tam, kde je to zajímavé. Karlovým Varům na ITB Berlin
nahrává i fakt, že expozice agentury CzechTourism je zajímavější než
v uplynulých letech, takže návštěvníci, kteří přicházejí ke stánku
České republiky, tu snadno nacházejí to své. Jak jsem již naznačil,
ptají se i na hotely v západočeských lázních. Jsem rád, že zájem
německé klientely o Karlovy Vary roste. Veletrh je časově rozdělen na
část pro odbornou veřejnost a na část pro veřejnost laickou –
cestovatele. ITB Berlin tak vnímám jako zajímavou platformu nejen z hlediska
kontaktu s německými hosty, ale i z hlediska navazování nových
obchodních kontaktů a udržování a rozšiřování stávajících. Víc než
měsíc předem si proto s obchodními partnery domlouváme veletržní
setkání.
Miloslav Smrž, Sales & Marketing Manager Imperial Karlovy Vary,
a. s.
Ráda
bych vzpomenula vaše vyjádření, pane Kainci, před osmnácti lety, kdy jste
řekl, že vám Slovensko připadá větší a rozmanitější než Česká
republika. Určitě jste nechtěl ublížit vaší úžasné zemi. V té době
ještě Slovensko nemělo žádné dálnice, a tak dopravní cesty kopírovaly
ty historické, jejichž trasování umožnila horská údolí a krajinný
reliéf. Konstatoval jste, že za každou další dolinou se vám otevírá
jiný podmanivý obraz. Tak to vnímáme my, kteří milujeme Slovensko. Chceme
je ale nejen pro sebe, proto je prezentujeme potenciálním hostům. ITB Berlin
není klasický veletrh cestovního ruchu na německém trhu. Je globální
platformou, na níž se jako nikde jinde na světě prezentuje většina zemí a
turistických destinací a potkávají se profesionálové cestovního ruchu
z celého světa. Setkáváme se tu s partnery a navazujeme nové kontakty.
O víkendu pak berlínské výstaviště patří německým cestovatelům, tedy
pro Slovensko nesmírně významné cílové skupině.
Ing. Beata Lukáčová, odbor vzťahov so zahraničnými trhmi Ministerstva
dopravy a výstavby Slovenskej republiky
Generálního ředitele Čedoku JUDr. Jana Koláčného jsem se
zeptal, které destinace se letos nejlépe prodávají.
Na prvním místě Řecko a cenově a i jinak velice atraktivní Albánie.
Infrastruktura albánských přímořských letovisek, vybudovaná
v posledních letech, už je na standardní evropské úrovni. Tradičně
velký zájem je o Chorvatsko a Bulharsko. Svoji popularitu si udržují
Španělsko a Itálie. V meziročním srovnání rychle roste zájem o Egypt.
V souvislosti s tím, že Čedoku výrazně vzrostly prodeje na letní sezonu,
si poděkování zaslouží nejenom naše a franšízové prodejny, ale
i agenturní prodejci. Viditelně je zajímá a dobře se jim prodává
rozšířená nabídka Čedoku, a tak i u nich zaznamenáváme výrazné
nárůsty prodejů.