Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky
Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.
Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.
Společnost Neumanna dodává od roku 2003 ložní, froté a
stolní prádlo do průmyslových prádelen, hotelů, nemocnic a velkoobchodů
v České republice. Díky vysoké kvalitě prádla spojené s trvanlivostí,
ekonomikou údržby a zajímavými cenami se záhy stala důležitým partnerem
řady zákazníků. S jejím jednatelem, Ing. Mirkem Neumannem, se potkáváme
14. května 2013.
Mirku, v čem je přednost vašeho zboží?
Ložní prádlo, froté zboží, ubrusy apod. jsou vyvíjeny tak, aby měly
optimální vlastnosti pro použití v hotelnictví. Detailně specifikujeme
kvalitu materiálů, z nichž se textilie vyrábějí. Počínaje bavlnou,
přízí, délkou vlasu, četnosti zákrutů na deset milimetrů atd. Látky pro
nás vyrábějí textilky v Asii. Stejné továrny dodávají také naší
západoevropské konkurenci pro nejšpičkovější světové hotelové
řetězce. Metráž pak dovážíme do Česka, kde z ní šijeme. V našem
skladu v Hradci Králové je uloženo kolem dvou set až čtyř set kilometrů
látek a na padesát tisíc kusů froté zboží.
Vámi dodávané textilie jsou konstruovány tak, aby byly
optimální pro průmyslové praní.
Ano, prvních pět let jsme se zaměřovali pouze na průmyslové prádelny.
Prádelna, které naše zboží pere, totiž daleko snáze rozpozná jeho
kvalitu, protože vidí, jak se chová v pracím procesu. Když se prádlo
předčasně opotřebuje, hotel nemá schopnost posoudit, zda je na vině
nekvalitní prádlo, nebo způsob praní. (Jak známo, chlor je nejlevnější,
ale zároveň nejagresivnější prací prostředek…) Prádelna ví, jak
prádlo pere a jak se prádlo chová. Ještě loni prádelny, které
pronajímají prádlo lázním, hotelům, nemocnicím apod., reprezentovaly
pětasedmdesát procent našeho obratu. Přímí zákazníci tvořili pouze
pětadvacet procent. V minulém roce jsme však výrazně expandovali, zejména
do segmentu hotelnictví.
Hotelové prádlo musí být příjemné na omak. Hezké na pohled a
ekonomické, aby dlouho vydrželo ve špičkové kvalitě. Základním
požadavkem proto je, aby se ekonomicky pralo. Ilustroval bych to na
standardním prostěradle, které stojí sto korun a vydrží sto pracích
cyklů. Prádelna jej vypere za devět korun, takže náklady na jednu otočku
u konečného uživatele – hosta – jsou deset korun. Avšak existují
prostěradla a vůbec ložní prádlo, které se dá kvalitně vyprat
o patnáct procent levněji. U našich může úspora činit až třicet
procent. Praní pak stojí pouze šest korun, což se rozhodně vyplatí.
Ložní prádlo šijete v Česku pro koncové zákazníky na
míru.
Komponent šití tvoří zhruba deset procent ceny. Šití na míru je přitom
velká výhoda, protože už jen postelové matrace zákazníků mají různé
rozměry – včetně tloušťky. Na prostěradla máme na skladě látky
v šířce 150 cm až 305 cm.
V čem je podstata úspěchu firmy Neumanna?
V tom, že máme na zřeteli spokojenost zákazníků. Přemýšlíme o tom,
co potřebují, co by jim ulehčilo život. Daří se nám získávat ty,
kteří jsou dobrými hospodáři, kteří sledují celkové náklady. Právě
pro ně je Neumanna zajímavý partner.