Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky
Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.
Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.
Inteco Eurotrend je tradiční českou firmou, která úspěšně
působí v oblasti hotelových doplňků a potřeb pro hosty. Nabízí
hotelovou kosmetiku, toaletní potřeby, restaurační doplňky a potřeby pro
provoz, hotelovou a gastro polygrafii a hotelový textil. Majitelů firmy Inteco
Eurotrend Evy a Petra Procházkových jsem se zeptal, co je klíčem
k úspěchu počtem lidí nevelké české firmy v konkurenci zahraničních
společností a mezinárodních řetězců.
Seriózní obeznámení se se situací na obou stranách konkurenčního
„bojiště“. Důvěrné znalosti domácího prostředí a aktuální
přehled o situaci venku, v jejímž rámci kooperujeme. Řada tzv. velkých
firem (a netýká se to pouze našeho oboru) když ne přímo podceňuje
schopnosti a znalosti našinců, tak je nedoceňuje. Volí taktiku biblického
Goliáše – uspět převahou většího. Nezřídka se pak snaží v Česku
uplatnit to, s čím se již na své domácí trhy neodvažují. Samozřejmě,
ne každá zahraniční konkurence upřednostňuje sílu před kvalitou. Trvale
proto musíme prokazovat, že jsme kvalitou a cenou zboží srovnatelní a
zároveň podstatně lepší ve vztahové oblasti a v servisu. Naše firma
může nabídnout ucelenost hotelových doplňků tak, aby umocňovaly
atmosféru hotelu a tvořily kompletní soubor vkusných a praktických věcí.
U řady klientů jsme sice vázáni manuály řetězců, ale i u nich
zpravidla bývá prostor pro nové nápady. Jsou hotely, pro něž vytváříme
kompletní sestavu doplňků, včetně začlenění loga, spolu s věcmi, jako
jsou například koupelnové doplňky (kosmetické sety, dávkovače,
odličovací tampony, sprchovací čepice, hřebeny, koupelnové pantofle,
župany); pokojové doplňky (kartáče na oděv a obuv, polische, obouvací
lžíce, minišitíčka, saky na prádlo, visačky, víčka a celofánové
sáčky na sklo, kompletní informační servis pro hosta). Zkrátka veškerý
sortiment, který hotel potřebuje. Svým obchodním partnerům garantujeme
spolehlivost služeb, serióznost a podnikatelskou etiku. Tj. včasné dodávky
kvalitativně i cenově shodné s nabídkou, dohodou a odsouhlasenými
referenčními vzorky.
Česko je půldruhého roku součástí Evropské unie. Zato vaše
firma? Ta už je desetkrát tak dlouho Eurotrendem. Proč?
Inteco Eurotrend opravdu vznikl v roce 1990 a se slovem „eurotrend“
v názvu firmy jsme v republice zřejmě tenkrát byli jedni z prvních.
Název jsme použili jako výraz svých snah včlenit se do západoevropských a
světových trendů. Vůbec jsme tehdy netušili, že se Evropská unie tak
rychle rozšíří. Dnes už má „euro“ v názvu skoro každý. Jako
Eurotrend jsme ale zavedení a nechceme značku měnit. Nicméně to, že jsme
někdy spojováni s Evropskou unií, může být i určitým handicapem . Mezi
našimi klienty jsou totiž lidé, kteří jsou jejími příznivci, i ti,
kteří jsou euroskeptiky. Já osobně jsem v tomto směru dvojího názoru.
Jsem příznivcem z důvodu uvolnění trhu. Toho, že se v rámci Evropské
unie dá obchodovat bez problému se všemi členskými státy. Co mi vadí, to
jsou vstupy zahraničních firem, jež k nám přicházejí s ne moc
kvalitním sortimentem zboží a díky tomu konkurují cenami. Ochrana českého
trhu před nekvalitou nefunguje. A co rovněž nefunguje, je hájení
společného evropského trhu. Domníval jsme se, že Evropská unie bude
protiváhou Spojeným státům americkým a hlavně dálně východním
uskupením, která exportují lacinou práci. Podpora českého středního
stavu, a to i prostřednictvím podpory domácích výrobků, což je běžné
např. v Rakousku nebo Německu, rovněž nefunguje.
Jaké jsou vaše poznatky o situaci v aktivním cestovním ruchu
v České republice a jaké jsou trendy ve vašem oboru?
V našem byznysu, jež je s incomingem úzce spjat, se velmi pozitivně
projevují investice do hotelového průmyslu. A netýkají se pouze hlavního
města České republiky. Incoming má vzestupnou tendenci na celém našem
území. Výraznou měrou se na tom podílí podnikatelská sféra a její
oborové asociace, jako např. Národní federace hotelů a restaurací ČR.
Co se týče hotelových doplňků, ty jsou souborem neustále se
obměňujících věcí. Každý rozumný hoteliér či restauratér jejich
prostřednictvím odhaluje tvář a prestiž svého podniku. Opakovaný host tak
i díky nim vnímá, zda jeho hotel či restaurant na sobě pozitivně pracuje.
Řadu doplňků si hosté odnášejí jako suvenýry. Právě tato forma
propagace bývá velmi účinnou reklamou a způsobem šíření referencí.
Současný trend v hotelových doplňcích tkví v jednoduchém, lehkém,
čistém designu. V této oblasti spolupracujeme i s Vysokou školou
hotelovou v Praze 8. Instalovali jsme tam stálou expozici našich výrobků
s informačními materiály. Průběžně ji aktualizujeme, aby studenti měli
možnost konfrontace s aktuálními trendy. Novinkou je např. trend kovových
uzávěrů flakonů. Hliníkový uzávěr je dnes hitem. Trendy se projevují
zejména v lehčích designech a v jednodušších geometrických tvarech.
Co se týče trendů, které nám vadí, patří mezi ně „umělá identita“
některých podniků. Kvalita se totiž pozná podle detailů. U nedotažených
věcí to klient zpravidla vnímá, jako že dotyčný podnik cosi předstírá
nebo zastírá. Že je bez tváře, není svůj, že to není doopravdy. Abychom
byli konkrétnější. V restauraci či hotelu prodávají veškeré věci. Ať
už to jsou restaurační doplňky od rozetky přes pokojový set až po
poslední informativní lísteček na recepci. Vše by mělo mít jednotný
charakter a sdělovat hostovi: toto je hotel či restaurant ten a ten. Bohužel,
i u podniků tzv. vyšší kategorie se lze někdy setkat s nadužíváním
reklamních předmětů s logy dodavatelů. To v myslích hostů může
vyvolávat smíšené pocity, někdy až takové, že jsou „na druhé
koleji“. Že středobodem zájmu restaurace či hotelu není host, péče
o něj a tím pádem i jeho přízeň, ale přízeň a zájmy sponzorů.
Uvažujete o členství v Národní federaci hotelů a restaurací
České republiky?
Ano, uvažujeme, protože je třeba, aby i v Česku fungovala silná profesní
organizace, schopná hájit zájmy hotelového průmyslu a pohostinství. Tedy
i zájmy nás, kteří sice nejsme hoteliéry ani hospodskými, avšak s touto
oblastí úzce souvisíme. Bude-li se dařit českým restauracím a hotelům,
bude dost práce i pro nás, jejich dodavatelské firmy.