Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky
Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.
Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.
Hotel Cristal Palace****
Byl do provozu uveden v roce 1996. Nachází se v centru města, na okraji
lázeňské pěší zóny. Je snadno přístupný vlastním dopravním
prostředkem i městskou dopravou. Je plně klimatizován. Hotelovým hostům
je k dispozici 45 parkovacích míst v podzemní hotelové garáži.
Disponuje 94 pokoji s celkovou kapacitou 188 lůžek, restaurací a kavárnou
ve dvou podlažích s venkovní terasou.
Moderně technicky vybavený kongresový sál s kapacitou 120 až 250 míst
umožňuje instalaci zařízení pro simultánní překlad. Jednoduchou úpravou
pohyblivými stěnami jej lze rozdělit na menší sály, koncertní či
taneční sál. K dispozici jsou i dva salonky s kapacitou 60 a 40 míst a
Cafe gallery s 35 místy.
Hotel San Remo***/*
Zajišťuje vysoký standard ubytování v tichém prostředí, nedaleko
lázeňského parku, blízko centra města s vlastním balneoprovozem, krytým
parkovištěm a hotelovým lesoparkem. Do provozu byl uveden v roce 1992. Na
podzim roku 2001 se započalo s rekonstrukcí vedlejší budovy a jejich
následným propojením doznal hotel San Remo dnešní podoby. Hotel je snadno
dostupný. K dispozici má 6 garážových stání a 6 parkovacích míst ve
vlastním areálu. Disponuje 48 pokoji s celkovou kapacitou 104 lůžek.
Nabízí příjemné posezení v klimatizovaných prostorách restaurace
(52 míst), salonku (20 míst) a lobby baru s krbem (30 míst). V zimních
měsících se v prostorách haly pořádají odpolední čaje, v letních
hudební večery.
Rekondičně rehabilitační střediska
Oba hotely disponují bazénem, saunou, whirlpoolem, masážemi a soláriem.
Mají vlastní rekondičně rehabilitační středisko, kromě lékařské
prohlídky poskytuje fyziatrii, balneologii, léčebnou rehabilitaci a laser
terapii.
Čtvrté vydání Všudybylu 2003 uveřejnilo dvojstranu (20–21) ze
slavnostního vyhlášení v Grandhotelu Pupp v Karlových Varech nazvaného
„Nejúspěšnější v Karlovarském kraji“. Informovalo, že hoteliérem
Karlovarského kraje byl za rok 2002 krajskou sekcí Národní federace hotelů
a restaurací České republiky vyhlášen Ing. Jan Jokl, generální ředitel
hotelů San Remo a Cristal Palace v Mariánských Lázních, kterého jsem při
příležitosti zahájení mariánskolázeňské lázeňské sezony požádal
o rozhovor. Pane řediteli, říká se, že v zdravém těle zdravý duch,
takže jaké jsou koníčky a sportovní aktivity Hoteliéra Karlovarského
kraje roku 2002? Podílely se vaše „mimopracovní aktivity“ na získání
tohoto prestižního ocenění?
Pravděpodobně ano. Těch koníčků je sice celá řada, ale, bohužel,
prostor pro jejich provozování je striktně limitován. Jsem velmi vytížený
pracovně. Přesto i na ně občas najdu čas. Pokud začnu zimou, pak mou
velkou zálibou zůstává sjezdové lyžování, které jsem dělal svého
času i závodně. K lyžím jsem odmalička vedl i své dcery, a je pro mne
velkým potěšením, mohu-li s nimi během zimní sezony vyjet na rodinné
lyžování. Dalším velkým koníčkem je motorismus. Dnes preferuji jízdu na
motorce. Před několika lety jsem si koupil silnou čtrnáctistovku, a pokud je
trochu času a příznivé počasí, jezdím po překrásném okolí
Mariánských Lázní a po Karlovarském kraji. Máme příjemnou partu
vrstevníků, takže mnohdy spojujeme příjemné s užitečným, a když se
setkáme, děláme i byznys. Dalším velkým koníčkem je golf. Tak jako
řada lidí v Mariánských Lázních, i já propadl golfu. Golf je sám
o sobě příjemnou a krásnou hrou. Každému doporučuji, kdo jej ještě
nezkusil. Na golfu potkáte mnoho užitečných a zajímavých lidí, s nimiž
lze rovněž dělat byznys. Řekl bych, že často je zde navozena atmosféra,
která by se v kanceláři u stolu nikdy navodit nedala. Takže i golf
pomáhá v tom, být úspěšný. Dalším koníčkem je letectví. Vlastním
pilotní licenci. Zřídka kdy, ale přesto se stává, že navštívím
mariánskolázeňské letiště a např. prolétám trasy, které jsem sjezdil
na motorce. Velkým koníčkem je i cyklistika. Rovněž jsem kdysi jezdil
krátce závodně. Ačkoliv mám stále ještě závodní silniční, preferuji
horské kolo, protože okolí Mariánských Lázní je bohaté na krásné
cyklotrasy. Doporučuji všem. Dalším velkým koníčkem je literatura. Rád
chodím do divadla, a knihy, o tom ani nemluvím… Ale jak jsem řekl,
všechno to jsou koníčky, na které je prostor, až pokud práce dovolí.
Být fit, mít spoustu přátel a seznamovat se s dalšími lidmi je
pro byznys i pro vedení firmy užitečné. Ostatně samy vaše hotely, San
Remo i Cristal Palace, jsou příjemným a vhodným místem pro setkávání
lidí, pro konání firemních akcí v atraktivním prostředí v pomyslném
předpolí chráněné krajinné oblasti Slavkovský les.
Mariánské Lázně jsou ideálním pobytovým místem. Neustále si udržují
punc i ducha renomovaného lázeňského letoviska. Děláme vše pro to,
abychom službami našich hotelů San Remo a Cristal Palace přispěli k celé
této atmosféře formující spokojenost hostů. Orientujeme se na několik
stěžejních oblastí. Patří mezi ně kongresová turistika, už proto, že
hotel Cristal Palace disponuje solidním kongresovým zázemím, technikou
i mobiliářem s kapacitou až 250 míst při banketovém uspořádání.
Další oblastí jsou léčebné rekondiční a rehabilitační pobyty. Tento
produkt je vyhledáván zejména zahraniční klientelou. Neposlední sféru
tvoří aktivní turistické a rekreační pobyty orientované na incentivní
turistiku spojenou s balneem a wellness, na golf a tenis.
Do Mariánských Lázní jezdím od roku 1978. Půldruhé desítky
let jsem zde každým rokem trávil čtyři týdny mému psychickému
i fyzickému zdraví prospěšného pobytu. Jakou cestu podle vás Mariánské
Lázně za ono čtvrtstoletí vykonaly?
Za tu dobu se zde událo skutečně mnoho, a často pozitivního. Konstatují to
i stálí hosté, kteří do Mariánek jezdí po mnoho let pravidelně.
Pochopitelně sdělují nejen pozitivní, ale i své negativní postřehy.
I já, jako starousedlík, mám k mnohému kritické připomínky, ale je
pravda, že se mnohé věci lepší. Zejména za posledních třináct let jsme
udělali obrovský kus práce. Infrastruktura, čistota města a upravenost se
v Mariánských Lázních výrazně zlepšila. Co vnímám méně pozitivně,
je to, že v porovnání se situací před dvaceti lety zde jakoby ochladla
zábava, večerní život apod. Celá řada kdysi oblíbených podniků, např.
Corso, Karkulka, Kamzík a další zmizely. Bohužel, jejich novým majitelům
se nepodařilo sanovat tento prostor na trhu. To je moment, který řada lidí,
stejně jako já, vnímá negativně, jako handicap dnešní doby. Na druhé
straně, co se týče sportovního vyžití, pak v tomto směru Mariánské
Lázně udělaly velký kus práce. Je tu plavecký bazén, krásný zimní
stadion, golfové hřiště, tenisové kurty, nádherné cyklotrasy. Kvalita
sportovní infrastruktury se jednoznačně zlepšila. V rámci
mariánskolázeňského okolí je možné navštívit znovuobnovená velmi
zajímavá místa.
Ve třetím vydání loňského Všudybylu (str. 10) starosta
Mariánských Lázní Dr. Luděk Nosek řekl: „Vnímání lidských zdrojů
jako oblasti potenciálního bohatství České republiky je v dnešní době
výslednicí střetávání názorů formovaných předchozím režimem a
vývojem po nástupu tržního hospodářství. V oblasti hotelnictví nás
současná doba nutí akceptovat vysoké nároky hostů. Proto si ceníme
kvalitního personálu, schopného a ochotného vycházet jim vstříc.
Vytváříme podmínky pro profesní růst svých zaměstnanců. Bohužel
u nás v oblasti hotelnictví i pohostinství na trhu pracovních sil vysoce
převažuje poptávka nad nabídkou. O kvalitní lidi je zkrátka nouze. Často
se tak může zdát, že získávání personálu a práce s lidskými zdroji
je jakýmsi bludným kruhem, kdy poté, co někoho vychováte, odchází jinam.
Mnozí z hoteliérů si často lámou hlavu, jak z tohoto kruhu ven…“
Mohu-li se vrátit k Hoteliérovi Karlovarského kraje, pak klíč
k získání tohoto titulu je především v rukou zaměstnanců. Národní
federace hotelů a restaurací České republiky, jejímž jsem zakládajícím
členem, klade od samého prvopočátku veliký důraz na metodickou činnost,
výchovu a vzdělávání lidských zdrojů, protože ve službách hotelového
průmyslu se bez dobrého týmu lidí nezvládne nic. V obou našich hotelích,
v San Remu i Cristal Palace, se podařilo dát dohromady kompaktní týmy.
Naše akciová společnost tak má jednu z nejmenších fluktuací
v Mariánských Lázních. Každému z našich zaměstnanců, kdo se chce dál
profesně vzdělávat, dáváme šanci. V současné době jsou u nás
zaměstnanci, kteří při práci studují, dokonce i vysokou školu. Snažíme
se lidi motivovat a oni vědí, že u akciové společnosti Cristal Palace
mají perspektivu. Není u nás profese, o niž by nebyl další zájemce na
tzv. čekací listině. To svědčí o tom, jaký je o práci v našich
provozech zájem, zejména pak, jaká osobní svědectví o ní podávají sami
zaměstnanci.