Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky
Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.
Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.
Historicky nejvyšší počet zahraničních turistů, kteří směřovali do České republiky, z roku 2013, má být podle prognóz v roce 2014 překonán. Vyšší návštěvnost všech, i méně známých destinací Česka podpoří připravovaná marketingová kampaň agentury CzechTourism.
Do Česka v roce 2013
přijelo celkem 7,3 milionu zahraničních turistů, což představuje
meziroční nárůst o 2 % a historický rekord v návštěvnosti. Podle
předběžných odhadů by měl příjezdový cestovní ruch v roce
2014 zlomit další historický rekord a zvednout příjmy na
140 mld. Kč.
Agentura CzechTourism,
příspěvková organizace Ministerstva pro místní rozvoj ČR, se chystá
významně vylepšit povědomí o České republice jako o zajímavé
turistické destinaci, a to především na vzdálených trzích, kterými jsou
USA, Čína či Rusko. Incomingovou kampaň zacílí i na Evropu, zejména na
Německo. Právě z těchto destinací v posledních letech přijíždí, a
dle predikčního modelu agentury CzechTourism bude i nadále přijíždět,
bonitní klientela. Turisté z těchto čtyř zemí se v loňském roce
podíleli ze 46 % na celkovém objemu všech přenocování zahraničních
turistů v Česku. Propagační kampaň doplní v rámci marketingového mixu
i vysílání televizních spotů.
Ministryně Věra Jourová
to okomentovala: „Do České republiky přijelo vloni 7,3 miliónů
zahraničních turistů, což je zatím historický rekord v návštěvnosti.
Příjmy z příjezdového cestovního ruchu dosáhly 137,9 miliard korun,
což bylo o sto milionů více než loni. Máme radost, že se potvrzuje trend,
že nejen Praha, ale i další místa České republiky se začínají těšit
většímu zájmu turistů. V letošním roce bychom byli rádi, kdyby se
podařilo počet turistů ještě navýšit a přinést prostřednictvím
cestovního ruchu do sektoru ekonomiky až 140 miliard korun,“ Na
marketing a propagaci České republiky jsou podle ministryně Věry Jourové
využívány hojně dotace z fondů Evropské unie. „I v cestovním
ruchu doháníme čerpání z fondů. Chceme čerpat maximum, ale ne na
nesmyslné projekty. Máme připraven projekt, v jehož rámci bychom rádi
spolupracovali se všemi kraji, které budou mít zájem. Mluvit o něm budeme
na společném jednání 27. března.“
Rostislav Vondruška,
generální ředitel agentury CzechTourism, řekl: „Připravovaná
televizní kampaň, která je součástí projektu Rebranding a marketingová
podpora příjezdového cestovního ruchu, bude emotivní a moderní formou
vyprávět příběhy zahraničních turistů v České republice. Jednotlivé
spoty na podporu příjezdového cestovního ruchu jsme diverzifikovali na
základě specifických očekávání, která turisté z jednotlivých zemí ve
vztahu k pobytu v Česku mají. Na ruském trhu se proto budeme prezentovat
jako země vhodná k nákupům s nadstandartní nabídkou lázeňských a
wellness aktivit, ale v Číně např. jako země s bohatým kulturním
dědictvím. Právě toto přesné zacílení nám umožní efektivní
prezentaci na jednotlivých zahraničních trzích.“