Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky

Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.


Archiv vydání

2024 | 2023 | 2022 | 2021 | 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2006 | 2005 | 2004 | 2003 | 2002 | 2001










































Historicky nejvíc turistů směřujících do Česka

Historicky nejvyšší počet zahraničních turistů, kteří směřovali do České republiky, z roku 2013, má být podle prognóz v roce 2014 překonán. Vyšší návštěvnost všech, i méně známých destinací Česka podpoří připravovaná marketingová kampaň agentury CzechTourism.

Do Česka v roce 2013
přijelo celkem 7,3 milionu zahraničních turistů, což představuje meziroční nárůst o 2 % a historický rekord v návštěvnosti. Podle předběžných odhadů by měl příjezdový cestovní ruch v roce 2014 zlomit další historický rekord a zvednout příjmy na 140 mld. Kč.

Agentura CzechTourism,
příspěvková organizace Ministerstva pro místní rozvoj ČR, se chystá významně vylepšit povědomí o České republice jako o zajímavé turistické destinaci, a to především na vzdálených trzích, kterými jsou USA, Čína či Rusko. Incomingovou kampaň zacílí i na Evropu, zejména na Německo. Právě z těchto destinací v posledních letech přijíždí, a dle predikčního modelu agentury CzechTourism bude i nadále přijíždět, bonitní klientela. Turisté z těchto čtyř zemí se v loňském roce podíleli ze 46 % na celkovém objemu všech přenocování zahraničních turistů v Česku. Propagační kampaň doplní v rámci marketingového mixu i vysílání televizních spotů.
 
Ministryně Věra Jourová
to okomentovala: „Do České republiky přijelo vloni 7,3 miliónů zahraničních turistů, což je zatím historický rekord v návštěvnosti. Příjmy z příjezdového cestovního ruchu dosáhly 137,9 miliard korun, což bylo o sto milionů více než loni. Máme radost, že se potvrzuje trend, že nejen Praha, ale i další místa České republiky se začínají těšit většímu zájmu turistů. V letošním roce bychom byli rádi, kdyby se podařilo počet turistů ještě navýšit a přinést prostřednictvím cestovního ruchu do sektoru ekonomiky až 140 miliard korun,“ Na marketing a propagaci České republiky jsou podle ministryně Věry Jourové využívány hojně dotace z fondů Evropské unie. „I v cestovním ruchu doháníme čerpání z fondů. Chceme čerpat maximum, ale ne na nesmyslné projekty. Máme připraven projekt, v jehož rámci bychom rádi spolupracovali se všemi kraji, které budou mít zájem. Mluvit o něm budeme na společném jednání 27. března.“
 
Rostislav Vondruška,
generální ředitel agentury CzechTourism, řekl: „Připravovaná televizní kampaň, která je součástí projektu Rebranding a marketingová podpora příjezdového cestovního ruchu, bude emotivní a moderní formou vyprávět příběhy zahraničních turistů v České republice. Jednotlivé spoty na podporu příjezdového cestovního ruchu jsme diverzifikovali na základě specifických očekávání, která turisté z jednotlivých zemí ve vztahu k pobytu v Česku mají. Na ruském trhu se proto budeme prezentovat jako země vhodná k nákupům s nadstandartní nabídkou lázeňských a wellness aktivit, ale v Číně např. jako země s bohatým kulturním dědictvím. Právě toto přesné zacílení nám umožní efektivní prezentaci na jednotlivých zahraničních trzích.“