![](/data/clanek/4109_59354_vtextu.jpg)
Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky
Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.
Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.
Ministr pro místní rozvoj Jiří Čunek 11. ledna otevřel
17. Mezinárodní veletrh průmyslu cestovního ruchu GO a 16. Mezinárodní
veletrh turistických možností v regionech Regiontour poté, co se společně
s předsedou Asociace krajů Evženem Tošenovským, dalšími krajskými
hejtmany, ředitelem CzechTourism Rostislavem Vondruškou a generálním
ředitelem akciové společnosti Veletrhy Brno Jiřím Škrlou zúčastnil
úvodní tiskové konference. K dominantním tématům letošních veletrhů
určitě patřila golfová turistika – budování turistické golfové
destinace Česká republika, k čemuž odbornou panelovou diskusí na téma
„Propagace České republiky jako golfové destinace v zahraničí“
výrazně přispěl její iniciátor agentura CzechTourism. Exkluzivní kumulace
zahraničních touroperátorů a českých poskytovatelů služeb cestovního
ruchu vyústila v intenzivně vedená obchodní jednání v rámci „Meeting
Point“. Budoucnost českého průmyslu cestovního ruchu a její prioritu –
sféru lidských zdrojů (profesní osvětu hrou, výchovu a vzdělávání
dětí a mládeže) demonstrovala vyhlášení výsledků projektu České
centrály cestovního ruchu „Turisté vítáni“ i „ProfiGO“ a „Region
Regina“ organizovaných brněnskou agenturou EfektMediA za účasti náměstka
ministra pro místní rozvoj Miroslava Kalouse, ředitele CzechTourism
Rostislava Vondrušky, obchodního náměstka generálního ředitele Veletrhů
Brno Jaroslava Hlouška, vedoucího projektu GO a Regiontour Miloně Mlčáka a
dalších významných osobností. Kraje České republiky, v den zahájení GO
a Regiontouru osobně reprezentované svými nejvyššími představiteli –
hejtmany, koncipovaly své expozice s erudovanou invencí. S jistotou lze
konstatovat, že by Českou republiku důstojně a úspěšně prezentovaly
i v nejostřejší konkurenci na nejprestižnějších zahraničních
globálních veletrzích průmyslu cestovního ruchu. A to nejen
architektonickým pojetím, ale i prezentovanými produkty, vstřícností a
profesionální způsobilostí svých osazenstev. I ony byly ohnisky
intenzivních jednání, už proto, že cestovní ruch je byznys s lidmi a
o lidech. Velcí i menší touroperátoři v rámci GO první dny svým
prodejcům a následně veřejnosti vyskladnili a rozdali statisíce katalogů.
A co říci na nářky tzv. „zasvěcených pamětníků“, kteří u GO už
sedmnáctým rokem a šestnáctým u Regiontouru prohlašují, jak to jde
s nimi z kopce? Že mají pravdu. Že to s nimi jde z kopce. Zřejmě
i proto, že toho „hodně pamatují“, jako v jedné z bajek vysokánský
starý strom, který dává rozumy mladému: Teď už to stojí za prdlačku.
„Jo, to dřív, za mých mladých let. To ti byla tak vysoká tráva, že jsem
se v ní celý schoval. Ale teď? Už to není, co to bývalo…“