Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky
Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.
Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.
V době rostoucího zájmu domácích i zahraničních turistů
o české a moravské regiony na brněnském výstavišti vrcholí přípravy
tradičních veletrhů GO a REGIONTOUR. Pořadatelé zdůrazňují, že nejde
pouze o atraktivní přehlídku turistických možností a pozvánku do
různých destinací, ale také o jedinečnou příležitost vybrat si přímo
na místě konkrétní produkt. Veletrhy proběhnou v termínu 14. až
17. ledna 2016.
Česká republika se těší nejvyššímu zájmu turistů za několik
posledních let. Ve třetím čtvrtletí se meziročně zvýšil počet hostů
v ubytovacích zařízeních téměř o 14 %, přičemž nárůst byl patrný
ve všech regionech. Výrazně přibylo návštěvníků z Německa, Slovenska,
USA, Velké Británie, ale zejména z Číny a Izraele. A ještě rychleji
než příjezdová letos rostla domácí turistika. Jde o dlouhodobý trend,
který vzhledem k napjaté bezpečnostní situaci pravděpodobně bude
pokračovat i do budoucna. * „V rostoucím zájmu o české a moravské
regiony jistě hrají roli různé faktory včetně aktivit agentury
CzechTourism a krajů v podpoře cestovního ruchu. Ale je zřejmé, že lidé
dnes více než dříve přemýšlejí o bezpečnosti. Chtějí trávit
dovolenou v zajímavé a zároveň bezpečné destinaci, což splňuje nejen
Česká republika, ale i další země visegrádské čtyřky,“* říká
ředitel veletrhů GO a REGIONTOUR Miloň Mlčák.
Právě na země V4 se dlouhodobě zaměřuje veletrh REGIONTOUR jako
největší středoevropská prezentace průmyslu cestovního ruchu s akcentem
na regiony. V situaci rostoucího zájmu českých turistů o tyto blízké
cíle se postupně mění jeho charakter, kdy stále větší plochu obsazují
komerční subjekty, které na rozdíl od krajských úřadů mohou nabízet a
také přímo na místě prodávat své produkty – pobyty na horách nebo
v lázních, poznávací zájezdy, prodloužené víkendy na Slovensku či
v Maďarsku, návštěvy zábavních parků, sportovních areálů, restaurací
aj. „Tento komerční model již několik let úspěšně funguje na
veletrhu GO, kde si úspěšnost v prodeji koncovým klientům pochvalují
zejména malé a střední cestovní kanceláře. Postupně na něj chceme
přejít i na veletrhu REGIONTOUR, kde komerčním subjektům nabízíme
zajímavé cenové podmínky účasti. Samozřejmě zde i nadále vystavují
kraje jako zastřešující organizace udávající směr v regionálním
cestovním ruchu, ale nabídka se postupně rozšiřuje o poskytovatele
služeb, kterým se vyplatí oslovovat přímo koncové klienty,“ míní
Miloň Mlčák.
Ani na
veletrhu REGIONTOUR 2016 tedy nebudou chybět velké stánky krajských
úřadů, mezi nimi nově také rozsáhlá expozice Královéhradeckého a
Pardubického kraje, která pozve mj. na vzpomínkové akce ke 150. výročí
bitvy u Chlumu v roce 1866, největší a nejkrvavější bitvy
prusko-rakouské války. Jihočeský kraj se představí jako ráj sportu a
dějiště Olympijského parku Rio–Lipno 2016. Agentura CzechTourism spolu
s církevními a dalšími vystavovateli pozve návštěvníky na velkolepé
oslavy 700 let od narození Karla IV., které k nám v příštím roce mají
přivést ještě více zahraničních turistů. K nováčkům ročníku bude
patřit třeba Spolek pro obnovu venkova nebo národní expozice Ukrajina
turistická. Ze Slovenska poprvé přijede vystavovat Žilinský kraj a spolu
s ním například organizace cestovního ruchu Malá Fatra, Rajecké Teplice,
Kysuce, Klaster Orava nebo Region Liptov. Podobně jako ze Slovenska přibývá
také vystavovatelů z Maďarska. Vedle tradičního oficiálního stánku
Maďarské turistiky se očekává neméně rozsáhlá expozice města Debrecín
a prezentace maďarského lázeňství, folkloru i gastronomie.
Prostřednictvím chuťového smyslu a gastronomických lahůdek se chystá
představit také Švýcarská centrála cestovního ruchu, která se na
veletrhy GO a REGIONTOUR vrací po řadě let. V pavilonu F ukáže mj. na
výstavě fotografií turisticky atraktivní místa a v pavilonu P se aktivně
zapojí do gastronomického festivalu RegFoodFest s nabídkou sýrů, čokolád
a dalších specialit. Ještě výrazněji pak vzroste účast Slovinska a
Rakouska. Tradiční rakouští vystavovatelé na veletrhu GO rozšiřují
plochy a nově k nim přibude třeba centrum vinařské turistiky Loisium nebo
zážitková botanická zahrada Kittenberger. Z pravidelných účastníků na
veletrhu GO nebudou chybět například cestovní kanceláře America Tours,
EUROPA TRIP – QUALITY TRAVEL, Kovotour plus, Livingstone, NIKAL, Pangeo
tours, Santini Tour, Thomas Cook, Victoria a další.
Veletrhy GO a REGIONTOUR jsou spojeny také s předáváním Velké ceny
cestovního ruchu. V již devátém ročníku bude odborná komise hodnotit
v několika kategoriích nejlepší počiny segmentu cestovního ruchu za rok
2015. O účast však nebude ochuzena ani veřejnost, která bude mít
jedinečnou možnost udělit hlas své oblíbené cestovní kanceláři.
V pátek v rámci veletrhů proběhnou studentské soutěže o královnu
regionů REGION REGINA 2016 a o nejlepší turistický produkt PROFI GO
2016.
Zcela nevšední cestovatelské zážitky pak nabídne 19. ročník festivalu
GO Kamera, jenž se v Kongresovém centru brněnského výstaviště koná po
celé čtyři veletržní dny a jehož hlavním tématem bude Návrat do
Nepálu.