Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky

Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.


Archiv vydání

2024 | 2023 | 2022 | 2021 | 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2006 | 2005 | 2004 | 2003 | 2002 | 2001










































Franšíza EXIM partner

S ředitelem marketingu největší české cestovní kanceláře specializované na letecké zájezdy EXIM tours Ing. Stanislavem Zímou se potkáváme 27. března 2013.
Pane řediteli, co přináší vaše spojení s německou investiční skupinou REWE?
Pro EXIM tours a celý holding EXIM je to začlenění do silné evropské skupiny, nové zkušenosti a možnosti z tohoto plynoucí, významné posílení pozic vůči hoteliérům, leteckým společnostem a dalším dodavatelům po celém světě. Samotným zaměstnancům a managementu otevírá začlenění do struktur REWE nové příležitosti k pracovnímu postupu a získání pracovní zkušenosti ve velké korporaci. Klientům pak toto spojení nabízí další posílení jistot, které koupí zájezdu od EXIM tours získávají. Výhodou je i širší nabídka destinací a ubytovacích kapacit a servis na evropské úrovni. Náš produkt tak bude brzy mnohem komplexnější. Pro obchodní partnery – provizní prodejce změna znamená také posílení jistot plynoucích ze spolupráce s námi.

V tuto chvíli spouštíte další fázi udělování vaší franšízy.
V první pilotní fázi jsme si její životaschopnost ověřovali ve spolupráci se zhruba dvaceti partnery. Výsledky nás utvrdily v rozhodnutí, že tento koncept budeme podporovat. Naši franšízanti dosahují velmi dobrých výsledků – zaznamenávají nárůst prodeje ve výši desítek procent. Ti nejúspěšnější z nich pak prodej zájezdů EXIM tours dokázali zvednout o sto třicet procent.

Jaký je rozdíl mezi provizním prodejcem a vaším franšízantem? Co je podstatou franšízy EXIM tours?
Využití síly značky a marketingová podpora. Náš franšízant – EXIM partner – se od agenturního prodejce už na první pohled liší tím, že jeho provozovna vypadá jako provozovna EXIM tours. Má stejné firemní barvy, stejná označení, loga (samozřejmě po schválení naším grafickým oddělením). EXIM partneři jsou zařazeni i do systému inzerce. Dostává se jim stejné podpory jako vlastním prodejnám EXIM tours, ať už v televizi, v tištěných a elektronických mediích, v rádiích či na billboardech. Mají výhodnější podmínky i pokud jde o výši provizí. Mají přednost při zásobování reklamními a podpůrnými materiály, od katalogů po reklamní předměty. K některým z nich mají přístup exkluzivně. Účastní se pravidelných konzultací s top managementem EXIM tours a pomáhají formovat naši obchodní politiku.

Nyní jste se rozhodli zpřístupnit svoji franšízu daleko většímu množství subjektů.
Ano. EXIM partneři už nebudou limitováni např. tím, že musí působit v krajském městě, minimální velikostí lokace ani minimálním obratem. Každou žádost o tento typ spolupráce budeme posuzovat individuálně.

Vždy je něco za něco. Jaká omezení vyplývají pro franšízanty z franšízy EXIM partner?
Všichni franšízanti samozřejmě musí nabízet přednostně naše zájezdy, na druhou stranu přicházíme se třemi úrovněmi franšízy s různou mírou výhod a omezení. Pro ilustraci si dovolím schematicky uvést, jak to zhruba funguje. Franšízanti nejvyšší úrovně si mohou sáhnout k jinému touroperátorovi pro produkt, který my coby touroperátor nevytváříme, případně jej vytvořit sami. Jestliže tedy EXIM tours nepokrývá nějakou destinaci, např. Aljašku, tak si ji franšízant nejvyšší úrovně může zajistit u jiného touroperátora. Střední kategorie je omezena ještě méně. Může souběžně nabízet i obdobné produkty jako my, pokud má EXIM tours na daný termín vyprodáno. Nejnižší kategorie franšízy má omezení nejméně, ale také daleko méně výhod. Franšízové marže jsou nejvýhodnější v nejvyšší kategorii.
Pro všechny kategorie ale platí, že společně uděláme daleko větší byznys. U kvalitních franšíz totiž funguje princip, že když se franšízant drží silného partnera, stává se i on posléze silnějším. Ostatně, zatím každý, kdo se stal EXIM partnerem, razantně zlepšil své výsledky.

Letos EXIM tours a jeho partneři zaznamenali velké posílení poptávky u prodejů first minute.
Tento trend je pro cestovní kanceláře obecně velmi příznivý. Výhody při včasném nákupu zájezdů klienty výrazně motivují. Nejde jen o slevy, ale i o možnost vybírat z nepřebrané nabídky zájezdů a termínů. Spousta lidí se naučila plánovat. Pro cestovní kanceláře je to dobré. Pro EXIM tours vypadá léto z hlediska prodejů a rezervací velmi slibně. Vyzdvihnout musím zklidnění a stabilizaci poptávky po Egyptu. Turisté si ověřili, že v letoviscích u Rudého moře je po celou dobu demokratizace egyptské společnosti klid, a že to, co se občas děje v Káhiře, nemá na tamní cestovní ruch žádný vliv. Dalším příjemným trendem je velký návrat klientů do Řecka. Jako každým rokem pak roste Turecko, což je dáno nejen atraktivitou tamního prostředí, ale i výbornou kvalitou služeb. Za „skokana roku“ se dá označit Maroko, kde zaznamenáváme vysoké nárůsty poptávky. Další náš úspěšný počin je, že Kapverdy – nebližší exotiku – létáme celoročně. Už druhým rokem pokračuje trend návratů Čechů do tuniských přímořských letovisek, kde je bezkonkurenční poměr kvality a ceny. Je tam výborná kuchyně a stabilizovaný turistický byznys.

Pokud jde o agenturní spolupráci, má EXIM tours mezi velkými touroperátory, kteří působící na území Česka, nejvyšší objem agenturních prodejů.
Je to jeden z našich strategických distribučních kanálů a zůstane jím i do budoucna. Prodejci prodají zhruba polovinu všech našich zájezdů, a proto bych jim i prostřednictvím Všudybylu rád poděkoval. Z tohoto směřování pramení i další kultivace vzájemně výhodné spolupráce – zmiňovaný franšízový koncept EXIM partner.