Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky
Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.
Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.
S ředitelem marketingu největší české cestovní kanceláře
specializované na letecké zájezdy EXIM tours Ing. Stanislavem Zímou se
potkáváme 27. března 2013.
Pane řediteli, co přináší vaše spojení s německou investiční
skupinou REWE?
Pro EXIM tours a celý holding EXIM je to začlenění do silné evropské
skupiny, nové zkušenosti a možnosti z tohoto plynoucí, významné
posílení pozic vůči hoteliérům, leteckým společnostem a dalším
dodavatelům po celém světě. Samotným zaměstnancům a managementu otevírá
začlenění do struktur REWE nové příležitosti k pracovnímu postupu a
získání pracovní zkušenosti ve velké korporaci. Klientům pak toto
spojení nabízí další posílení jistot, které koupí zájezdu od EXIM
tours získávají. Výhodou je i širší nabídka destinací a ubytovacích
kapacit a servis na evropské úrovni. Náš produkt tak bude brzy mnohem
komplexnější. Pro obchodní partnery – provizní prodejce změna znamená
také posílení jistot plynoucích ze spolupráce s námi.
V tuto chvíli spouštíte další fázi udělování vaší
franšízy.
V první pilotní fázi jsme si její životaschopnost ověřovali ve
spolupráci se zhruba dvaceti partnery. Výsledky nás utvrdily v rozhodnutí,
že tento koncept budeme podporovat. Naši franšízanti dosahují velmi
dobrých výsledků – zaznamenávají nárůst prodeje ve výši desítek
procent. Ti nejúspěšnější z nich pak prodej zájezdů EXIM tours
dokázali zvednout o sto třicet procent.
Jaký je rozdíl mezi provizním prodejcem a vaším franšízantem?
Co je podstatou franšízy EXIM tours?
Využití síly značky a marketingová podpora. Náš franšízant – EXIM
partner – se od agenturního prodejce už na první pohled liší tím, že
jeho provozovna vypadá jako provozovna EXIM tours. Má stejné firemní barvy,
stejná označení, loga (samozřejmě po schválení naším grafickým
oddělením). EXIM partneři jsou zařazeni i do systému inzerce. Dostává se
jim stejné podpory jako vlastním prodejnám EXIM tours, ať už v televizi,
v tištěných a elektronických mediích, v rádiích či na billboardech.
Mají výhodnější podmínky i pokud jde o výši provizí. Mají přednost
při zásobování reklamními a podpůrnými materiály, od katalogů po
reklamní předměty. K některým z nich mají přístup exkluzivně.
Účastní se pravidelných konzultací s top managementem EXIM tours a
pomáhají formovat naši obchodní politiku.
Nyní jste se rozhodli zpřístupnit svoji franšízu daleko
většímu množství subjektů.
Ano. EXIM partneři už nebudou limitováni např. tím, že musí působit
v krajském městě, minimální velikostí lokace ani minimálním obratem.
Každou žádost o tento typ spolupráce budeme posuzovat individuálně.
Vždy je něco za něco. Jaká omezení vyplývají pro franšízanty
z franšízy EXIM partner?
Všichni franšízanti samozřejmě musí nabízet přednostně naše zájezdy,
na druhou stranu přicházíme se třemi úrovněmi franšízy s různou mírou
výhod a omezení. Pro ilustraci si dovolím schematicky uvést, jak to zhruba
funguje. Franšízanti nejvyšší úrovně si mohou sáhnout k jinému
touroperátorovi pro produkt, který my coby touroperátor nevytváříme,
případně jej vytvořit sami. Jestliže tedy EXIM tours nepokrývá nějakou
destinaci, např. Aljašku, tak si ji franšízant nejvyšší úrovně může
zajistit u jiného touroperátora. Střední kategorie je omezena ještě
méně. Může souběžně nabízet i obdobné produkty jako my, pokud má EXIM
tours na daný termín vyprodáno. Nejnižší kategorie franšízy má omezení
nejméně, ale také daleko méně výhod. Franšízové marže jsou
nejvýhodnější v nejvyšší kategorii.
Pro všechny kategorie ale platí, že společně uděláme daleko větší
byznys. U kvalitních franšíz totiž funguje princip, že když se
franšízant drží silného partnera, stává se i on posléze silnějším.
Ostatně, zatím každý, kdo se stal EXIM partnerem, razantně zlepšil své
výsledky.
Letos EXIM tours a jeho partneři zaznamenali velké posílení
poptávky u prodejů first minute.
Tento trend je pro cestovní kanceláře obecně velmi příznivý. Výhody při
včasném nákupu zájezdů klienty výrazně motivují. Nejde jen o slevy, ale
i o možnost vybírat z nepřebrané nabídky zájezdů a termínů. Spousta
lidí se naučila plánovat. Pro cestovní kanceláře je to dobré. Pro EXIM
tours vypadá léto z hlediska prodejů a rezervací velmi slibně. Vyzdvihnout
musím zklidnění a stabilizaci poptávky po Egyptu. Turisté si ověřili, že
v letoviscích u Rudého moře je po celou dobu demokratizace egyptské
společnosti klid, a že to, co se občas děje v Káhiře, nemá na tamní
cestovní ruch žádný vliv. Dalším příjemným trendem je velký návrat
klientů do Řecka. Jako každým rokem pak roste Turecko, což je dáno nejen
atraktivitou tamního prostředí, ale i výbornou kvalitou služeb. Za
„skokana roku“ se dá označit Maroko, kde zaznamenáváme vysoké nárůsty
poptávky. Další náš úspěšný počin je, že Kapverdy – nebližší
exotiku – létáme celoročně. Už druhým rokem pokračuje trend návratů
Čechů do tuniských přímořských letovisek, kde je bezkonkurenční poměr
kvality a ceny. Je tam výborná kuchyně a stabilizovaný turistický
byznys.
Pokud jde o agenturní spolupráci, má EXIM tours mezi velkými
touroperátory, kteří působící na území Česka, nejvyšší objem
agenturních prodejů.
Je to jeden z našich strategických distribučních kanálů a zůstane jím
i do budoucna. Prodejci prodají zhruba polovinu všech našich zájezdů, a
proto bych jim i prostřednictvím Všudybylu rád poděkoval. Z tohoto
směřování pramení i další kultivace vzájemně výhodné
spolupráce – zmiňovaný franšízový koncept EXIM partner.