Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky
Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.
Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.
Co je tandemový seskok?
Nejlepší cesta, jak bezpečně prožít volný pád.
Adrenalin a radost z pocitu volnosti.
Jak probíhají tandemové seskoky?
Jsou určeny pro klienty ve věku od 8 do 108 let a hmotnosti do 90 kg, po
dohodě až do 115 kg. Nepotřebujete žádný výcvik a zkušenosti. Stačí
krátká instruktáž. K tandemovému seskoku potřebujete sportovní obuv pod
kotníky, ne „kanady“. Ochranné brýle a sportovní oděv pro seskok
zapůjčíme. K tandemovému seskoku nepotřebujete žádné lékařské
potvrzení. Celý seskok je možné dokumentovat na video nebo foto.
Volný pád
trvá okolo 50 vteřin a následný let padákem 5 až 10 minut.
Při něm si můžete vyzkoušet řízení padáku.
Nejčastěji využívaná letiště
Tandemové seskoky provádíme na letištích Kolín, Kunovice, Jaroměř,
Prostějov, Jihlava, Bohuňovice a dle požadavků po celé České
republice.
Dárkový poukaz a certifikát
Tandemový poukaz je ideálním dárkem k narozeninám nebo k významné
události. Klienti po seskoku obdrží certifikát o provedeném seskoku, DVD
s dokumentací seskoku a etiketou, na které bude jejich foto, jméno a datum
seskoku. Tuto službu nabízíme jako jediní v oboru tandemových
seskoků.
S majitelem firmy Tandemové seskoky Ivo Plzákem jsem se
seznámil díky kamarádům z agentury SBA Expert, kteří mi předloni
k padesátinám věnovali poukaz na seskok. Ivo, co předcházelo tomu, než
jsi začal podnikat jako instruktor a pilot tandemových seskoků? Nebo
tandemového létání?
Spíš skákání, protože létání se odehrává ze svahu na paraglidových
padácích, které lze spatřit na Rané nebo někde na horách. Parašutismus
je o volném pádu. U tandemového skákání volný pád trvá zhruba
padesát vteřin až minutu a potom následuje tzv. létání na otevřeném
padáku. Ale toto létání na padáku už může na svahu zažít kdekdo.
Parašutismu se věnuji už sedmadvacet let. Začal jsem s ním před vojnou a
pokračoval na vojně, kde jsem jej dělal profesionálně. Mj. i jako
instruktor jedné speciální jednotky. A protože mne parašutismus stále
bavil, pokračoval jsem po odchodu z armády se sportovním skákáním, se
závody na přesnost přistání a skupinovou akrobacií, tzv. RW – relative
work. Pak jsem si uvědomil, že by mne mohly bavit a živit tandemové seskoky.
Koukal jsem, jak se to kde ve světě dělá, a přihlásil se do kurzu na
letišti v Kunovicích u tandemového examinera pana Vlastimila Bláhy. Dostat
se do tohoto kurzu ale vůbec není snadné. Člověk musí mít za sebou
minimálně tisíc seskoků a v součtu osm hodin volného pádu. Když si
uvědomíš, že jeden volný pád z výšky 2200 m trvá dvacet vteřin, asi
dojdeš k závěru, že nashromáždit čistých osm hodin volného pádu není
jen tak, a to se do kurzu počítají jen seskoky s výdrží nad 40 sekund.,
tj. z výšky minimálně 4000 metrů. K tomu musíš být instruktorem
nejvyšší kvalifikace a musíš být fyzicky schopný a psychicky způsobilý
činnost tandemového instruktora vykonávat. Examiner hodnotí i tvoji
schopnost vyučovat. Během deseti minut přípravy totiž musíš klientovi
vysvětlit, co se od něj očekává. A hlavně jej dostat do psychické
pohody, aby ti plně důvěřoval a ve vzduchu nezmatkoval.
A co když přijde někdo, u koho se dá čekat, že bude
zmatkovat?
Pokud si nejsem jistý, že to klient zvládne, a to se mi za kariéru stalo jen
jednou, tak seskok odmítnu. Tandemový seskok je o pohodě. O tom, že se má
klientovi líbit, a ne aby byl od začátku do konce ve stresu. Skáčou se mnou
lidé nad osmdesát let, i klienti s kardiostimulátory a po transplantacích
orgánů, takže, musí to být v pohodě. Pilot tandemového padáku musí
zvládat i takové dovednosti, aby klienta dostal do klidu.
Takže když jsem měl tu čest, vlát pod tebou, kurzem u pana
Bláhy v Kunovicích jsi prošel úspěšně.
Prošel a zakoupil padák, jehož cena se pohybuje od tři sta třiceti do tři
sta sedmdesáti tisíc korun. Než se tato investice vrátí, trvá to
minimálně pět let. Padák musíš udržovat, neustále na něj dokupovat
náhradní díly.
Jsou firmy, které kladou velký důraz na motivaci zaměstnanců
a jejich soudržnost.
Těm vycházíme vstříc komplexním servisem při zabezpečování
incentivních akcí. Zpravidla je realizujeme na jednom místě, aniž by museli
někam přejíždět. Pokud si zákazník naším prostřednictvím udělá
firemní letecký den, např. pro sto účastníků, tak pro něj zajistíme
vyhlídkové lety balonem, paintballovou střelnici přímo na ploše, seskoky
tandemovými padáky, program pro děti, catering atd. Mým krédem je, aby po
absolvování námi organizovaných akcí od nás klienti odcházeli spokojení
a rádi se vraceli. V tomto duchu jsem začal budovat svoji klientelu. Sázím
na kvalitu, ne na kvantitu. Já osobně nestihnu za den deset až dvanáct
zákazníků, stihnu jich šest až sedm, ale plně se jim věnuji. A totéž
moji kolegové další instruktoři, které pro firemní akce angažuji. Byť
tandemové seskoky realizuji na letištích po celém Česku, zejména
v Kunovicích, Jaroměři, Prostějově, Jihlavě a Bohuňovicích, za své
mateřské letiště považuji letiště v Kolíně.
A čo Slovensko?
Tam chodím naozaj rád, lebo sú tam dobrí ľudia. Chodievam do Dubnice nad
Váhom, kde mám veľa kamarátov. Robím tam skúšobného výsadkára pre
firmu Stratos 07.
To si teda naozaj odvážny.
Nie až tak. Predtým, ako na padák zavesíme živého človeka, skúšajú ho
figuríny. No predovšetkým robíme záchranné padákové systémy Magnum pre
lietadlá. Na Slovensko nedám dopustiť.
Tandemové seskoky – Ivo Plzák
Katusická 694, 197 00 Praha 9 Kbely
e-mail: info@tandem-seskoky.com
mobil: 721 247 997, 604 680 140, 776 823 890