Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky

Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.


Archiv vydání

2024 | 2023 | 2022 | 2021 | 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2006 | 2005 | 2004 | 2003 | 2002 | 2001










































Filmový turismus – po stopách nejúspěšnější reklamy světa

Nejoceňovanější reklamní spot roku 2012 se natáčel v Česku. Podle statistik Gunn Reportu je reklama na francouzskou televizní stanici Canal+ nejúspěšnějším spotem za posledních 14 let.

Gunn Report vychází ze sčítání ocenění na festivalech reklamy. Sám klip získal mnoho cen a režisér spotu Matthijs van Heijningen je zároveň nejoceňovanějším režisérem roku 2012.
„Čím víc se díváte na stanici Canal+, tím víc milujete film,“ zní slogan reklamy na francouzský satelitní kanál. Celé natáčení spotu se odehrávalo v Česku, konkrétně na hradě Kost, na Barrandově, v symfonickém studiu v Hostivaři a také v kancelářích české firmy Unit+Sofa, která natáčení zajistila. Také Český Krumlov se stal dějištěm výpravné reklamy: režisér Peter Thwaites si toto jihočeské město vybral pro svou novou kampaň na pivo Guinness, konkrétně druhý spot ze série „Made of More“. Ten vypráví příběh neobyčejných magických hodin, které se rozhodnou samy řídit čas tak, aby vylepšily osudy města i místních lidí. Děj černobílé reklamy se odehrává na konci 19. století a pozorní diváci v ní poznají známá místa Českého Krumlova, například náměstí Svornosti s barokní kašnou, Lazebnický most či bývalý kostel sv. Jošta na Latráně. Spot byl natočen v průběhu pěti říjnových dní minulého roku. Ve Velké Británii se vysílá od 24. ledna.
„Agentura CzechTourism podporuje jako jedno z mnoha odvětví regionálního turismu filmový turismus. Institut turismu ČR, který se tomuto specifickému typu cestovního ruchu věnuje, pracuje na projektu Filmový turismus – produkt cestovního ruchu, jehož cílem je vytvořit na národní a regionální úrovni inovativní a ucelený produkt cestovního ruchu zaměřený na filmový turismus,“ říká generální ředitel agentury CzechTourism, Rostislav Vondruška. Hlavní motivací návštěvníků je v tomto případě touha zhlédnout natáčecí nebo filmová místa – ať už v průběhu natáčení či po distribuci hraného filmu do kin nebo do televizního vysílání.
Jakub Hlaváček, ředitel Institutu cestovního ruchu ČR, doplňuje: „V rámci projektu počítá agentura se zapojením nových technologií. Vznikne mimo jiné mobilní aplikace, která bude turistu provázet po místech známých z filmů. Využijeme také videosekvence a fotografie z tuzemských filmů, kde jsou české lokace, chceme přizpůsobit nabídku regionu pro filmového turistu a podobně.“
Agentura CzechTourism podporuje regiony, aby mohly tento specifický druh cestovního ruchu naplno rozvinout.
Mgr. Eva Gregorová, tiskové oddělení CzechTourism