Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky
Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.
Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.
S Petrem Kovaříkem se potkáváme 14. března 2017. Poslední
rozhovor jsem s ním dělal v době, kdy v České republice pracoval jako
obchodní ředitel pro nezávislý trh společnosti Pivovary
Staropramen.
Petře, kam jsi pak zmizel?
Nezmizel. Přestěhoval jsem se do Maďarska. Přijal jsem nabídku pracovat
v sesterské firmě Borsodi Sörgyár. Borsodi je nejoblíbenější maďarská
značka piva a Borsodi Sörgyár Kft je sesterským pivovarem Pivovarů
Staropramen. Strávil jsem tam úspěšných čtyři a půl roku. Mimochodem,
během té doby se v Maďarsku prodej piva značky Staropramen zpětinásobil.
Takže i to, že se nám tam, stejně jako v ostatních středoevropských
zemích, podařilo vybudovat silnou značku, považuji za fantastický úspěch.
Maďaři mají české pivo rádi. Vnímají je jako to nejlepší
na světě.
Nyní jsi zpátky v Česku a generálním ředitelem Pivovarů
Staropramen.
Když jsem se vrátil, zaznamenal jsem několik věcí, které mi udělaly
velkou radost. Trh se dramaticky proměnil. Spotřebitele daleko víc zajímá
kvalita piva. To, jak se vyrábí. Příběhy jednotlivých značek. Z piva se
stalo mnohem větší společenské téma, než jakým bylo před deseti lety.
Dnes je sofistikovanější, zajímavější a to dává nám pivovarům
možnost komunikovat pivo dalšími způsoby.
Nedávno jsem se jednomu brněnskému novináři snažil popsat
výčepní systém, v pražské O2 aréně, kde jste během pár minut schopni
napojit tisíce hostů.
Mimo jiné proto, že se v podstatě jedná o kus detašovaného pivovaru
Staropramen, umístěného do O2 arény. Technologie skladování a distribuce
piva je obdobná jako v Praze na Smíchově. Pivo tam dopravujeme
v cisternách, a ačkoli se jedná o třináct let starou instalaci, je to
klenot. Perfektní práce! Dodneška skvěle funguje a návštěvníkům arény
zajišťuje úžasné zážitky.
Mohu potvrdit. Půllitr výborně ošetřeného staropramenu mi tam
natočili za půl vteřiny.
To umožňují speciální výčepní zařízení, která pracují s teplotou a
tlakem, takže i při extrémní rychlosti čepování se zachovávají
vynikající vlastnosti piva.
Petře, jak na tebe zapůsobilo Česko po tvém návratu?
Nevím, jak bych to popsal… Jsme fantastickou zemí! Když jsem se na Česko
díval zvenčí, uvědomil jsem si, jak jsme skvělí. Jaké máme silné
stránky. Jak moc jsme zemí technicky zdatných lidí se schopností podnikat.
Že máme smysl pro to, dělat věci správně a pořádně. To mi tak dřív
nepřišlo. Uvědomil jsem si, jak hodně nás naše česká nespokojenost
pohání kupředu. Že máme neustále potřebu něco vylepšovat, vyvíjet a
vymýšlet. Když se podíváme do historie, zemím Koruny české se v období
míru a stability vždycky dařilo, protože okolnosti umožnily uplatnit naše
vědomosti a zručnost na evropském a světovém trhu. A to se děje i teď.
Pokud se svět bude vyvíjet normálním způsobem, má Česko před sebou
skvělou budoucnost.
Důkazem toho, že se Moravanům, Slezanům a Čechům daří, je i to, jak
úspěšně vyvážíme slávu českého piva. Hodně jezdím po zahraničí, a
mohu tak konstatovat, že české pivo si vytvořilo svůj vlastní segment.
Jestli je nějaké odvětví, které zhodnocuje schopnosti obyvatel Česka a
naší země, tak je to pivovarství a Staropramen je jednou
z nejpřednějších značek, která nejen doma, ale i na zahraničních
trzích neustále roste. Takže mám radost i z toho, nakolik sami exportujeme
naše češství.