Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky
Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.
Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.
Lázeňství je dlouhodobě jedním z národních marketingových produktů agentury CzechTourism. Spolu s propagací medical tourism (cestování za zdravotnickými zákroky do zahraničí) tak tvoří dva základní pilíře „Cest pro zdraví“, na které se snaží nalákat domácí i zahraniční klienty.
CzechTourism cílí především na bonitní klientelu – ženy a muže
starší 35 let i páry ve středním a pokročilejším věku. Kromě
domácího trhu, který je považován za jeden z klíčových, směřují
propagační aktivity zejména na zahraniční trhy, z nichž do českých
lázní jezdí nejvíce turistů – Německo, Rusko a rusky hovořící země,
Ukrajina, arabské státy, Izrael, Francie a sousední státy České republiky.
Podle Ivety Jakoubkové, produktové specialistky lázeňství CzechTourism, je
lázeňství jedním z hlavních komunikačních témat zejména na ruském a
ukrajinském trhu, a to s ohledem na solventnost a průměrnou dobu pobytu
pohybující se okolo 11–12 dnů. Bohužel příjezdy do lázní z těchto
trhů byly výrazně zasaženy rusko-ukrajinskou krizí a poklesly v loňském
roce u Ruska téměř o 11 %, u Ukrajiny o 24 %. CzechTourism proto
v letošním roce zintenzivnil propagaci na arabském trhu, odkud klienti do
českých a moravských lázní přijíždějí na 3 týdny i více.
V únoru proběhla ve Spojených arabských emirátech (Dubaj, Abú Dhabí)
v gesci odboru zahraničních zastoupení agentury CzechTourism velmi
úspěšná roadshow Czech Republic – Land of Stories: „Luxury, Leisure,
Health & MICE“. Cílem destinační prezentace bylo představení novinek
a turistických produktů letošního roku asi 150 zástupcům místních
cestovních kanceláří a médií. Důležitou novinkou pro incoming je též
nedávné zavedení bezvízového styku pro občany SAE do schengenských zemí.
„Potenciálně zajímavý se jeví i Izrael, kde došlo k navýšení
počtu přenocování o 17,5 % a průměrná doba pobytu je též jedna
z delších, v průměru až 11 dní. Hledají se však i nové trhy,
atraktivní je zejména čínský. Nelze očekávat, že by čínská klientela
v lázních v pobytových dnech nahradila ruskou, nicméně se jedná o velmi
bonitní trh, který má do budoucna obecně velký potenciál,“
přibližuje Iveta Jakoubková.
Za
významný krok je považováno loňské navázání spolupráce
s Ministerstvem zdravotnictví ČR, které se týká zejména propagace
segmentu medical tourism. S odbornou záštitou Ministerstva zdravotnictví ČR
byla letos vydána brožura Medical Tourism v pěti jazykových mutacích
(angličtina, němčina, ruština, čínština a arabština) a vznikla
samostatná sekce na webu www.czechtourism.com. Nově byla vydána
i publikace Lázně v České republice, mapující všechna lázeňská
místa ČR, historicky poprvé obsahově diverzifikované pro jednotlivé trhy
(německý, ruský, polský, arabský). V letošním roce CzechTourism
připravuje ještě její anglickou a českou verzi.
CzechTourism intenzivně spolupracuje s oběma lázeňskými asociacemi –
Svazem léčebných lázní ČR a Sdružením lázeňských míst ČR, jehož
každoroční konference je dlouholetým generálním partnerem. Agentura
podporuje akce konané v lázeňských místech i zajímavé lázeňské
projekty. V loňském roce například Rok lázeňské architektury a vydání
publikace Slavné lázně Čech, Moravy a Slezska. Od roku 2009 proběhlo
několik marketingových kampaní, které se věnovaly českým lázním
výhradně nebo jako jednomu z produktů, a to v celkové hodnotě
přibližně 47 milionů Kč. Media mixy zahrnující nejvýznamnější
tisková o online media včetně soutěže, rádia, outdoor a TV spot cílily
na domácí i zahraniční turisty z evropských i vzdálených trhů
(Německo, Rakousko, Polsko, Slovensko, Skandinávie, Francie, Velká Británie,
Itálie, Španělsko, Rusko, Čína, Korea, Brazílie, USA, Blízký
východ).
„Prevence, zdravý životní styl, péče o svůj zevnějšek
i tělesnou schránku jsou celosvětovými trendy a Česká republika v tomto
ohledu rozhodně nezůstává stranou. Oba segmenty, lázeňský i medical
tourism, se navíc mohou ideálně doplňovat – klienti přijíždějící za
zdravotnickým zákrokem mohou svůj pobyt v ČR navázat na lázeňskou péči
před (třeba u asistované reprodukce) nebo po plánovaném zákroku,
například ortopedickém, následovaném špičkovou rehabilitací
v lázních,“ dodává Iveta Jakoubková.