Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky
Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.
Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.
Projekt je zaměřen
na propojení hlavních cyklistických tras na obou stranách hranice
(Krušnohorské magistrály a Radfernweg Sächsische Mittelgebirge) a zároveň
české sítě menších cyklotras se saskou strukturou. V jeho rámci vznikne
struktura podobná žebříku, spojující hlavní cyklotrasy na obou stranách
hranice mnoha „příčkami“. V některých místech se plánují nové
značené přechody hranice pro pěší a cykloturisty. Česká část projektu
bude věnována zlepšení infrastruktury. V současnosti neexistují
vyznačená propojení a vzájemné odkazy na cyklistické trasy na sousední
straně hranice a potenciál obou cyklomagistrál tak i z těchto důvodů
není pro přeshraniční cykloturismus plně využit.
Krušnohorská magistrála
je na české straně nejdůležitější cyklistickou linií podél
česko-německé hranice. Ústecký kraj zadal vypracování dokumentace, která
upravuje některé úseky Krušnohorské magistrály, resp. je překládá do
nové polohy mimo silniční síť. Obsahem projektu jsou také dva úseky,
které sice nejsou přímo součástí hlavního tahu Krušnohorské
magistrály, avšak mají významné vazby na sousední Sasko. Jsou to odbočky
Sněžník – Rosenthal a Mikuláška – Moldava. Oba úseky jsou již
zahrnuty do výhledové koncepce propojení přezdívané „žebřík“.
Krušnohorská magistrála má celkovou délku – tj. včetně úseků
vedených po stávajících zpevněných komunikacích a silnicích bez
jakýchkoliv úprav s výjimkou dopravního značení – asi 136,5 km.
V celé délce je vyznačena a cyklisté ji hojně využívají. Některé
dílčí úseky jsou nevyhovující, zejména z pohledu možného střetu
cyklistů s motorovou dopravou, nevhodného vedení nebo technického stavu. Ty
je nutné zrekonstruovat nebo přeložit, aby vyhovovaly bezpečnostním a
dalším požadavkům na parametry páteřní trasy.
Na saské straně
je paralelní cyklotrasou ke Krušnohorské magistrále dálková Sächsische
Mittelgebirge I-6, která je jednou z nejvýznamnějších v Sasku. Začíná
v Plauen a po 490 km končí v Žitavě. Umožňuje napojení na Elsterradweg
I-10 nebo na cyklostezku Odra-Nisa I-4. Dále na území Mittelgebirge
Vogtland, Elstergebirge, Erzgebirge, Elbsandsteingebirge, Lausitzer Bergland
und Zittauer Gebirge des Freistaates Sachsen kříží trasa „Sächsische
Mittelgebirge“ I-6 dálkové cyklotrasy „Mulderadweg“ I-2,
Zschopautalradweg“ I-5, „Labskou stezku“ I-1 a „Spreeradweg“
I-3. Napojení nejen saské, ale i české cyklomagistrály na Labskou stezku,
která byla již poosmé v řadě vyhlášena nejoblíbenější dálkovou
cyklotrasou v Německu, otevírá možnost směřovat její početné
uživatele do sousedních lokalit.