Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky
Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.
Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.
V roce 1994 dochází ke spojení americké Carlson Companies a Wagonlit Travel a vzniká Carslon Wagonlit Travel. Následuje rychlá expanze do Asie (1995) a Austrálie (1996). V roce 2006 pak i vstup na latinskoamerický trh. Dnes Carlson Wagonlit Travel působí ve více než sto padesáti pěti zemích světa. Zaměstnává přes třiadvacet tisíc osob. Mezi jeho klienty se řadí i čtyřiapadesát firem z Fortune Global Top 100. V roce 2007 obrat Carlson Wagonlit Travel dosáhl více než 21 miliard USD. Počet uskutečněných obchodních transakcí se v témže roce vyšplhal nad 41 milionů. V posledních třech letech se velikost firmy více než zdvojnásobila. Rokem 2007 se Carlson Wagonlit Travel celosvětově stává jedničkou ve svém oboru a toto postavení si udržel i v roce 2008.
Po roce jsem v souvislosti s hlavním tématem druhého vydání
Všudybylu 2009 opět navštívil ředitele Carlson Wagonlit Travel Praha pana
Jiřího Homolku, abych se ho zeptal, jaký byl první rok jeho působení
u této společnosti.
Musím přiznat že to prozatím bylo nejrychlejších dvanáct měsíců mého
života. K firmě jsem nastoupil v době, kdy corporate travel surfoval na
vrcholu mohutné vlny. Jak se uplynulý rok přehoupl do druhé poloviny, vlna
postupně začala opadávat. Co je ale pro Carlson Wagonlit Travel důležité,
držíme si market share a stále jsme jedničkou na trhu ve svém segmentu, jak
celosvětově, tak v České republice. Personálně jsem mezitím mírně
posílil finanční oddělení a hlavně MICE (meetings, incentives, congresses
& exhibitions industry) oddělení a ovoce sklízíme v podobě
padesátiprocentního nárůstu obratu v této oblasti. A stále ještě máme
prostor v této sféře expandovat. V porovnání s předchozím rokem byly
naše celkové tržby v ČR ještě do září 2008 o 15 % nad rokem
2007. Nakonec díky slabšímu poslednímu čtvrtletí roku 2008, kdy začaly
firmy šetřit na nákladech, jsme rok 2008 skončili s nárůstem 5 %.
Celkový počet uskutečněných transakcí se však zvýšil o 21 %, což
napovídá, jak očividně se snižuje průměrná cena prodané letenky. Co se
týká našich klientů, portfolio zůstává v podstatě stejné. Většina
z tradičně největších kontraktů byla podepsána i na tento rok či
delší období. A to mne velmi těší, samozřejmě.
Jaký lze z hlediska corporate travel očekávat průběh
letošního roku?
Prognóza je obtížná. Tady záleží, jak se budou nadnárodní firmy
(většina našich klientů) v současné ekonomické situaci chovat.
Upřímně řečeno, bral bych, kdybychom letos dosáhli stejného obratu jako
loni. Procentíčko dvě navíc by byl skvělý bonus. Rok 2010 již vidím
standardní, s mírným růstem.
Carlson Wagonlit Travel
Americká 41, Praha 2
Tel: 225 376 777
Olomoucká 7/9, 618 00 Brno
Tel: 545 549 999