Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky
Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.
Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.
Strategickým spojencem leteckých dopravců je celosvětová síť
cestovních agentur. Ta s nimi v oblasti distribuce letenek komunikuje
prostřednictvím globálních distribučních systémů. 75 % agentur
v Česku využívá jeden z největších – Amadeus, který je zde od r.
1993 zastoupen společností Amadeus Marketing CSA, s.r.o. Obchodního
ředitele této společnosti Ing. Jana Bartáka jsem požádal o stručné
vyjádření, jak globální distribuční systém funguje.
Amadeus je dominantním systémem v Evropě. Jeho strategií je být
spolehlivým partnerem subjektů v cestovním ruchu. Na jedné straně
poskytovatelů služeb, jako jsou letecké společnosti, hotelové řetězce,
půjčovny automobilů, pojišťovny, poskytující cestovní pojištění, a na
druhé těch, kteří jejich služby pomáhají prodávat konečným
uživatelům – cestovní agentury.
Ty ale bývají různě orientované a velké.
Pochopitelně. Naším úkolem je nabídnout jim v Česku i na Slovensku
technologie a připojení do systému Amadeus, které odpovídají jejich
potřebám. Nejjednodušší forma je prostřednictvím produktu Pro Web, který
umožňuje připojit se do systému Amadeus v prostředí internetového
prohlížeče. Pokud jeho uživatel zaregistruje určitý objem letenek za
kvartál, užívá systém zdarma. Dnes může mít do Amadea přístup každý,
kdo má internet.
Vyšší forma připojení je pevnou linkou SITA X.25 s využitím produktu
Pro Tempo nebo přes TCP/IP protokol, což je naše novinka. Ve spolupráci
s telekomunikační firmou GTS nabízíme cestovním agenturám možnost se
nejen připojit pevnou digitální linkou s minimální kapacitou 64 kb/s do
systému Amadeus, ale i na internet, a vytvořit si i soukromou počítačovou
síť mezi pobočkami tak, aby mohly on-line sdílet svá data
o zákaznících apod.
Rád bych, coby druhdy profesionální muzikant, podotkl, že
i z mistrovského nástroje, není-li zvládnut, poleze „velké kulové“.
Naopak virtuos, jako např. pan Stivín, zahraje mistrovsky i na rouru od
záchodu. Špičkoví letenkáři jsou elitní kastou bez nadsázky
k nezaplacení.
Ano, velmi důležitou věcí je umět systém obsluhovat. Vychovat kvalitního
letenkáře, naučit jej letenkářské řemeslo není jednoduché. To je
další oblast, s níž agenturám rovněž pomáháme. Součástí naší
nabídky je vícestupňový systém školení. Pro začínající letenkáře
pořádáme základní osmidenní. Pro ty, kteří již vystavují letenky
v IATA agenturách, čtyřdenní ticketingové atd.
V úvodu jste zmínil, že strategií Amadea je partnerství.
Naší silnou stránkou je koncept „System User“, kdy agentury pracují se
stejnou databází jako pracovníci leteckých společností. Tento koncept
vychází z toho, že 113 leteckých společností po celém světě je
uživatelem systému Amadeus. Jsou jimi i hlavní hráči na českém trhu jako
ČSA, Lufthansa, Air France či British Airways ad. Díky tomu se na
obrazovkách Amadea cestovním kancelářím okamžitě on-line zobrazuje
nejaktuálnější situace knihování jednotlivých linek a
knihovacích tříd.