Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky
Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.
Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.
EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. – největší česká hotelová společnost – provozuje 46 hotelů a 13 gastronomických zařízení. Své podniky má v Karlových Varech, Mariánských Lázních, Lánech, Hradci Králové, Jihlavě, Frýdku-Místku, na Božím Daru, Lipně, v Jeseníkách, Krkonoších a na Šumavě a v Bratislavě.
Incomingová agentura EuroAgentur Hotels & Travel jen loni do Česka přivezla přes tři sta padesát tisíc turistů.
Kongresové oddělení EuroAgentur Hotels & Travel se zabývá zabezpečením kompletních služeb pro kongresy, konference a incentivní akce. Mezi jeho nejvýznačnější realizace patří organizace kongresu EASL s tři a půl tisíci účastníky, tradiční organizace Evropského týdne jakosti, zajištění ubytování pro Mistrovství světa v ledním hokeji, Mistrovství světa v basketbalu 2009 apod.
EuroAgentur Culinary Team má bohaté zkušenosti se zajišťováním prestižních akcí jak ve vlastních gastronomických zařízeních, tak i v dalších atraktivních prostorách, jako je např. Španělský sál Pražského hradu. Jeho nejvýznamnější realizací roku 2008 bylo zabezpečení gastronomického provozu Českého domu na Letních olympijských hrách 2008 v Pekingu.
EuroAgentur Hotels & Travel je nositelem značky Czech Made za jakost a kvalitu služeb poskytovaných v cestovním ruchu a je držitelem certifikátu ISO 9001:2001. Předseda představenstva a generální ředitel EuroAgentur Hotels & Travel pan Viliam Sivek byl mj. několikrát vyhlášen Hoteliérem roku v kategorii hotelových řetězců, Podnikatelem roku, Osobností cestovního ruchu a finalistou soutěže Manažer roku České republiky.
Mezi stálé klienty EuroAgentur Hotels & Travel patří renomované nadnárodní cestovní kanceláře: TUI, Neckermann, Thomas Cook, Wolff, Best Western International aj., významné české a zahraniční firmy a instituce: T-Mobile, Siemens, Unilever, Pfizer, Česká spořitelna, ČSOB, Komerční banka, Český olympijský výbor, Český svaz ledního hokeje aj.
Hlavní téma mne opět zavedlo za předsedou představenstva a
generálním ředitelem EuroAgentur Hotels & Travel a někdejším dávným
kolegou Viliamem Sivekem.Vildo, znám se s majiteli několika rodinných
hotelových řetězců. Ne všechny ale mají (pokud vůbec mají) takovou
perspektivu rodinné kontinuity. V tomto směru lze konstatovat, že budování
vaší rodinné podnikatelské tradice značně posílil i tvůj syn Michal,
který do firmy vstoupil na víc než plný pracovní úvazek.
Jsem rád, že se k Vildovi už přidal i můj druhý syn Michal. Synům jsem
v mládí věnoval moc času, a oba se svou vůlí, dovednostmi a znalostmi
vypracovali na špičkové sportovce. Co se Michala týče, byl nucen ze
zdravotních důvodů skončit s profesionálním hokejem. A kam jinam by měl
jít než k tátovi do firmy? O to víc, když peníze, které vydělal
v zámoří, investoval právě do ní. Už před ukončením své sportovní
kariéry byl totiž mým společníkem. Nyní pro nás oba nastává těžké
období. Já už jsem se odnaučil učit, ale vím, že musím. A pro Michala
to bude rovněž složité, poslouchat v sedmadvaceti letech.
A co dalšího nového u EuroAgentur Hotels &
Travel?
Dnes už s vysokou mírou jistoty mohu prohlásit: přežili jsme letošní
rok. Rok 2008 je hodně krutý. Jak díky daňovému zatížení, tak zejména
v souvislosti s vývojem kurzu české koruny, výrazně nepříznivým všem
exportním aktivitám. A v neposlední řadě také díky bezbřehému
voluntarismu a nekoordinovanosti při výstavbě hotelů. Projeďte v Praze
Legerovou ulicí a zjistíte, že je tam jeden hotel vedle druhého, ale že se
před nimi nedá parkovat a nemají autobusová stání. To všechno se
odráží v příjezdové turistice. Takové špatné zkušenosti brzdí
dynamiku příjezdů.
Ale Praha si oproti většině evropských metropolí stále drží
nadstandardní nárůst příjezdů a v oblasti hotelnictví ziskovost.
Pozitivní vývoj lze vysledovat i u ostatních regionů České republiky,
byť ve většině z nich stále není dosahováno takové míry zhodnocování
investic jako v Praze.
Svoji hotelovou síť se snažíme rozvíjet už osmnáct let, a to i do
mimopražských regionů. V současné době v nich stavíme tři hotely.
Velmi krásný „Tereziánský dvůr“ vzniká v Hradci Králové. Bude
špičkou našeho řetězce. Jdeme tak daleko, že jeho velké pokoje vybavujeme
samostatnými wellness. Tereziánský dvůr by měl být otevřen v závěru
příštího roku. Další architektonicky krásný stavíme v Otrokovicích.
Víme, že tenhle kraj nemá pořádný hotel. Ani v krajské metropoli ve
Zlíně, odkud pochází spousta vysoce úspěšných podnikatelů a manažerů,
nemají kvalitní velký hotel. Pokud jedeme do Zlína hrát se Spartou a
potřebujeme tam spát, máme problémy sehnat pro „mančaft“ kvalitní
ubytování. Aby měli soukromí. Aby to tam bylo čisté, podávali kvalitní
jídlo atd.
No jo, Sparta – láska tvá. Jak si v předchozích ročnících
hokejové extraligy předvedl, řízení akciové společnosti EuroAgentur
Hotels & Travel i hokejového klubu je hodně hodně moc záležitostí
manažerských schopností.
Jaromíre, ono Sparta – láska má, EuroAgentour – láska má. To jsou
dvě velké lásky – a doma mám ještě větší. Čili, ono se to trošku
tluče. A vždycky někdo musí vyhrát. Navíc jsem letos nebyl docela fit, a
někde se to projevilo. Co se týče hokejové Sparty, její tým manažerů,
vedený Petrem Břízou, to zvládl skvěle. Jsem strašně rád, že se mi do
vedení Sparty, do funkce generálního manažera, podařilo prosadit právě
takový typ člověka. Protože je to o čistotě a jasných cílech.
V řídících funkcích jsem pětatřicet let a Petr Bříza teprve dva roky,
takže někde mohou být rozdíly. Ale Petr je super! Systematicky budujeme
hokejový tým a vše nasvědčuje tomu, že splníme, co jsme slíbili, že
Sparta na přelomu tohoto desetiletí bude hrát hlavní roli v českém
i v evropském hokeji. A co se týče EuroAgentur? Sice stále vstávám brzy
a jedu do práce, avšak z práce jezdím podstatně dřív než před dvěma
třemi lety a večery trávím doma s rodinou.
Kam se podle tebe bude český hotelový průmysl a incoming
vyvíjet?
Hodně do mimopražských regionů. Pakliže se v nich podaří zkvalitnit
infrastrukturu, která v mnohých z nich stále chybí. Pokud budou kvalitní
pozemní komunikace, bazény, plochy pro in-line bruslení, cyklostezky, tedy
to, co je samozřejmostí často jen o pár kilometrů dál, např. na druhé
straně hranic, tak dnes opomíjené regiony díky incomingu zažijí
hospodářský rozkvět. Česká republika je přeci nádherná! Pokud
projíždíš někde nějakou plackou-zemí, tak si to uvědomíš, jak je
u nás krásně. Ať je to jaro, léto, podzim nebo zima.
Myslím, že v Praze asi dojde k úbytku hotelů. Už proto, že tak, jak to
je teď, hotelový byznys existovat nemůže. Kdy se dvoulůžkový pokoj ve
čtyřhvězdičkovém hotelu prodává za padesát euro na den. To zkrátka
dlouhodobě nejde. Ačkoliv i já, který to před necelým rokem na konferenci
veřejně odsuzoval, díky technice, kterou naše epocha disponuje (že lze
v jeden okamžik změnit ceny v celém hotelovém řetězci), musím jít na
konkurenční ceny. Naši hosté by totiž odešli do Hiltonu nebo jinam.
A ptáš-li se mě, jak bude, tak odpovídám: bude ještě hůř. Krize kupní
síly ze zahraničí dolehne i na nás. Měli bychom se na tuto situaci rychle
připravit a udělat společně s Ministerstvem pro místní rozvoj ČR
i Magistrátem hl.m. Prahy maximum pro to, abychom tu příchozí krizi
ustáli.
Vildo, v osmém vydání Všudybylu 2008 je fotografie EuroAgentur
Culinary Teamu ze „spanilé jízdy“ z Čech až na konec světa po
Transsibiřské magistrále. A do Číny to možná měl ještě
dál…
Ano, vařili jsme několik tisíc kilometrů po trase legendární
Transsibiřské magistrály z Moskvy do Vladivostoku. Na velké vlakové
roadshow, která představila Českou republiku významným touroperátorům
tamních gubernií. Vzhledem ke strategickému významu ruských turistů pro
český zahraniční obchod a naši ekonomiku vůbec s námi část roadshow
absolvoval i ministr pro místní rozvoj Ing. Jiří Čunek. A co se týče
Země Středu? V Číně EuroAgentur Culinary Team vařil českým
olympionikům včetně fenomenálních olympijských vítězů Báry
Špotákové, Kateřiny Emmons a Davida Kosteleckého a VIP hostům v Českém
domě a v Gloria Plaza Hotelu v Pekingu. A také zde EuroAgentur Culinary
Team dostal zlatou medaili.