Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky
Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.
Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.
Agency FITCLUB-TOUR s.r.o., podnikající pod obchodní značkou Agency FCT, je ryze českou firmou založenou v roce 1990. Navazuje na širokou škálu předchozích, ve své době průkopnických aktivit z oblasti kongresové a incentivní turistiky svého zakladatele pana Josefa Matouška a jeho partnerů, mezi nimiž figurují špičkoví psychologové, lékaři, fyzioterapeuti, kosmetologové, dietologové, grafologové, herci, zpěváci, muzikanti, sportovci, sportovní instruktoři, baviči atd. atd. Není proto divu, že se Agency FCT od svého založení orientuje na firemní akce, motivační a zážitkové programy, produkce kulturních pořadů, organizaci kongresů, sympozií, školení atd. a podniká v oblasti incentivní a kongresové turistiky. Nejen díky kreativitě svého jednatele, unikátním nápadům, rozsáhlé databázi odzkoušených interaktivních her, znalostem a zkušenostem, ale i díky vzornému organizačnímu zabezpečení jsou její služby každoročně využívány (nezřídka formou outsourcingu) řadou tuzemských i zahraničních firem a institucí. K nosným projektům Agency FCT patří klientská a společenská setkání, firemní prezentace, motivační programy, konferenční a cateringové události. Už záhy po svém založení byla Agency FCT jedním z těch, kdo participovali při zajištění Výročního zasedání Mezinárodního měnového fondu a Skupiny světové banky konaného v září 2000 v Praze, když se podílela na koncipování a realizaci doprovodného programu pro guvernéry bank a doprovázející osoby. Od roku 1993 Agency FCT zastupuje společnost Menuhin Live Music Now Czech Republic. Podniká a je aktivní v řadě oborů a oblastí ze sféry MICE (Meetings, Incentives, Conferences & Exhibitions/Events). Funguje jako umělecká agentura, taneční škola a outdoorová agentura. Zajišťuje technický a cateringový servis, sportovní a vzdělávací aktivity a hotelové služby ve vlastním rekreačním areálu v romantické oblasti Slapské přehrady na poloostrově Ždáň, 35 km od Prahy. Mezi jejími klienty figurují nejpřednější firmy a instituce operující na území České republiky, např. Aliatel, Bayer, Compaq, Cisco, Česká pojišťovna, Česká spořitelna, ČSOB, Český rozhlas, ČEZ, Fakultní nemocnice v Motole, Hochtief, Hypo-Bank, Jysk, Ministerstvo financí ČR, Ministerstvo kultury ČR, Techo, Veletrhy Brno, Zentiva.aj.
Hlavní téma Všudybylu mne přivedlo za panem Josefem Matouškem,
ředitelem cestovní kanceláře Agency FCT. Právě díky jemu jsem prožil
spoustu legrace, úžasných akcí a programů a osmělil se figurovat coby
instruktor v báječně koncipovaných programových pobytech, víkendových a
happeningových akcích a poznal spoustu vynikajících lidí. Takže Pepo, co
tvoje cestovní kancelář?
Agency FCT není jen cestovní kanceláří. Z cestovní kanceláře zbyla
část, která se zabývá incomingem – programy pro (zpravidla) velké
nadnárodní společnosti. Zhodnocujeme to, co jsme si, téměř proti všem,
vydobyli v osmdesátých letech minulého století – zkušenosti
s alternativními programovými pobyty.
Neodpustím si zabloudit do (díky tobě) světlé temné minulosti,
kdy to, že jsme byli téměř všichni ekonomicky nivelizováni, nás
stmelovalo a motivovalo seberealizovat se v až neskutečných recesích, jež
byly o opravdovosti. O podstatě člověčenství. Čtenářům, jimž by má
slova mohla znít nabubřele, bych se rád zmínil, že mezi tvé partnery
z té doby patří renomovaný psycholog Dr. Eduard Bakalář, autor proslulé
publikace „I dospělí si mohou hrát…“ nebo další osobnost téměř
z této branže, Hradečák, karikaturista, ilustrátor, kreslíř a
scenárista a režisér animovaných filmů Dr. Vladimír Jiránek, po němž od
roku 1997 nese jméno planetka 1997 ET1 (17694). A že jsem byl u toho,
když ti kreslil obrázek, jež je logem tvé cestovní kanceláře.
Jsem rád, že jsi vzpomněl Vláďu Jiránka a Edu Bakaláře. Hry, kvízy,
hlavolamy apod. pro tehdy připravovanou publikaci „I dospělí si mohou
hrát…“ se předehrávaly na mých akcích. O nadčasovosti díla Dr.
Bakaláře svědčí, že Agency FCT dodnes slaví velké úspěchy se
zařazováním jím zaznamenaných her v současných incentivách. Když už
jsme u vzpomínání, rád bych připomněl další vynikající osobnosti,
jako byl psycholog Dr. Ivo Sedláček, šéfka Katedry psychologie Univerzity
Karlovy Dr. Jůnová, v té době všeobecně známá pod pseudonymem Sally,
pod nímž publikovala v dnes již starém Mladém světě. Psychologové Ivan
Douda, Andrej Ďurič. Řada herců, právníků, lékařů, sportovců
atd. atd.
Byla-li to tenkrát, za oněch dob, kdy jsme si „byli všichni rovni
a někteří rovnější“ příprava na současnou upodnikanou (jak pro koho)
epochu (což jsi nemohl vědět), pak lze spolu s vojevůdcem, který první na
světě dokázal vyzrát na Napoleona Bonaparta, konstatovat: „Těžko na
cvičišti, lehko na bojišti.“
Asi ano. Ona „báječná léta pod psa“ jsme krapet zhodnotili tím, že
jsme se orientovali na trochu jinou formu absolutních hodnot, vycházejících
z toho, že člověk je tvor hravý. Tak, jak jsme tenkrát začínali
s prázdninovými projekty zaměřenými na rozvíjení všestrannosti,
zahrnující umění, sport, vědomostní a kombinační dovednosti apod., tak
nyní (jak v minulém Všudybylu apeloval předseda Asociace krajů a
moravskoslezský hejtman a někdejší aktivní sportovec Ing. Evžen
Tošenovský) vše zhodnocujeme, a to zejména ve sféře zážitkové
turistiky. A to mne velmi baví, protože v době, kdy v Československu
nikdo snad ani netušil, co to je, jsme už se svými klienty vyváděli až
neskutečné věci včetně např. dnes populárních adrenalinových jízd
vojenskými tanky po tankodromech.
Asi je to skutečně o opravdovosti. Dokládá to, že si Agency FCT
za svého partnera v oblasti incentiv vybraly takové firmy, jako např.
Zentiva, American Express, ČSOB, Aliatel, Veletrhy Brno aj.
S tebou jmenovanými a dalšími společnostmi dělá Agency FCT velmi dlouhou
dobu. Zřejmě proto, že jsme stále schopni přicházet s novými nápady a
koncepty. Každá z námi zajištěných akcí je jedinečná. To není
klišé. Ostatně, i ty (asi) trpíš tím, že se nedokážeš opakovat a jsi
až nevypočitatelně kreativní sám sobě, což ti dává náskok před tvými
epigony. Nám také! A navíc do podrobností víme, o čem tento obor je. Ať
děláme, co děláme, pokaždé je to originál.
Máme společného kamaráda, „MUDr. Petra Třísku“, druhdy
prázdninového lékaře tady na Slapech na Živohošti, známého i pod
pseudonymem „Šílený felčar“. Ten za minulého režimu přes
zastupotechnu vyjel sloužit jako chirurg do tuniského Kasserinu. Ve svých
dopisech mne nabádal, ať si vážíme toho, že máme čas na kamarády, na
sázení stromků, čundry, rýžování zlata a spousty recesí. Že se venku
takové věci moc nepěstují, že tam jsou lidé víc uzavřeni do sebe.
Nicméně, dnes už jsem zase přesvědčen, že doba pro tvé interaktivní
stmelovací koncepty, jako byly „Oáza nezadaných duší“, „Škola
dokonalých milenek“ nebo „Víkendy moderní ženy“ iniciující víru
účastnic a účastníků kurzů v sebe sama, je v naší slibně se
rozvíjející, teď kapitalistické, společnosti zpátky.
Jednou z takových akcí, s nimiž jsme začínali, je „Prázdninová škola
tance“, která vznikla na Hračovském rybníku v roce 1980. Letos se bude
konat už její osmadvacátý ročník. Byly to koncepty, které svým
charakterem navazovaly na „Lipnici“, a dnes už zase populární outdoorové
programy. Jsem přesvědčen, že jsme tenkrát předběhli dobu.
Tys ji předběhl. My jsme ti (a neříkám pouze) sekundovali…
A to samé vyvádíš i po revoluci. Už vzhledem k tomu, že jsem utrpěl
hudební vzdělání včetně maturity z trumpety, jsou pro mne jedním
z nevětších porevolučních zážitků tvé „Čarovné tóny
Macochy“…
To je projekt, který vznikl před šestnácti roky, kdy Agency FCT začala
spolupracovat s BVV. Samotný hudební festival „Čarovné tóny Macochy“
zahájil před jedenácti lety, během nichž už v podzemí Moravského krasu
účinkovaly stovky umělců různých žánrů. Od klasické symfonické hudby
po jazzovou a písničkáře. Projekt je zajímavý spojením unikátního
prostředí, akustiky a světelné animace. Zkrátka cosi, čemu se dnes říká
zážitková turistika. Nejen umělecký dojem z koncertu, ale i trochu
adrenalinu z plavby po podzemní říčce Punkvě. Děláme rozmanitá
aranžmá. Např., že se do jeskyní na koncert jede vláčkem. Tam
účastníkům rozdáme čelové svítilny a na chvíli zhasneme. Pak vyjedeme
lanovkou nad Macochu, kde na ně čeká raut a další program včetně
ohňostroje odpalovaného mimo území parku.
…no a abys nějak smysluplně naložil s volným časem, tak sis na
Ždáni pořídil hotel, v němž se nachází klubová restaurace s krbem,
u něhož teď rozmlouváme.
Hotel, to je „opravdu velká zábava“. Koupili jsme budovu, která byla
letním rekreačním objektem. Během čtrnácti let jsme ji uvedli do stavu
kvalitního tříhvězdičkového hotelu s minigolfovým areálem, wellness
zázemím včetně whirlpoolu, sauny, posilovny atd. Vzhledem k tomu, že
Slapská přehrada láká hlavně v létě a hotel Petra je nejvíc
vytěžován od března do října, jsme si k naší špičkově vybavené
kuchyni pořídili další cateringový mobiliář a rozjeli „Petra
Catering“. Cateringový servis zvládáme do dvou set padesáti lidí.
U větších akcí, jako je CISCO EXPO nebo programy pro Československou
obchodní banku, kde bývají rauty až pro tři tisíce lidí, kooperujeme
s velkými renomovanými cateringovými firmami.
Párkrát se mi zadařilo využít tvého pozvání a být účasten
koncertu v odsvěceném kostele sv. Šimona a Judy v Praze.
Umělecká agentura, to je další z oblastí, do níž zasahujeme.
Povětšinou na zakázku pro incomingové cestovní kanceláře, pro firemní
klientelu a v rámci doprovodných programů kongresů a konferencí. Máme
i své vlastní festivalové projekty jako jsou „Svátky hudby – Václav
Hudeček a jeho hosté“, a to jednou měsíčně, jež čas od času
navštěvuje i první dáma paní Livia Klausová, právě v kostele sv.
Šimona a Judy. Vše máme pod kontrolou. Od produkce po zvučení a světla.
Další z částí Agency FCT totiž tvoří divize audiovizuální kongresové
techniky. Disponujeme rozsáhlým světelným parkem a další technikou tak,
abychom při produkci programů mohli stoprocentně garantovat kvalitu, tzn.,
byli soběstační.