Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky
Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.
Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.
Druhý den veletrhu cestovního ruchu Holiday World 17. února 2017 se na
Výstavišti v Praze-Holešovicích uskutečnila prezentace analýzy počtu a
struktury domácích a zahraničních návštěvníků v Jihočeském kraji.
V součinnosti s Jihočeskou hospodářskou komorou ji pro Jihočeský kraj
zpracovala společnost KPMG Česká republika ve spolupráci se společností
T-Mobile, která k analýze poskytla geolokační data. Ta oproti datům
Českého statistického úřadu (ČSÚ), která vycházejí ze statistiky
přenocování, zachycují i návštěvníky, kteří nejsou ubytováni
v hromadných ubytovacích zařízeních. Metoda, kterou v tomto případě
KPMG použila, umožňuje určit, zda subjektem cestovního ruchu byl v dané
lokalitě a čase turista, jednodenní návštěvník, chatař, chalupář,
rezident, případně jiný subjekt do dané lokality pouze dojíždějící,
například do zaměstnání nebo na návštěvu příbuzných a známých.
Díky geolokačním datům bylo zjištěno, že celková návštěvnost
Jihočeského kraje v roce 2015 dosáhla 20 milionů návštěvníků
(administrativní data ČSÚ vycházející z počtu přenocování udávají
za stejné období 3,6 milionu návštěvníků). Metodika KPMG rozlišuje dvě
základní skupiny – turisty, kteří se v regionu zdržují více dní, a
jednodenní návštěvníky. Podle ní počet turistů ve sledovaném období
dosáhl 10,6 milionu, z toho bylo 86 % z tuzemska a 14 % ze zahraničí.
Počet jednodenních návštěvníků se vyšplhal na 9,4 milionu a poměr
domácích a zahraničních činil 58 % ku 42 %. U obou skupin byla
největší návštěvnost zaznamenána ve 3. čtvrtletí, tj. v období
letních prázdnin. Analýza také ukázala, že se turisté v Jihočeském
kraji zdrží v průměru 1,86 noci, z čehož tuzemci 1,98 noci a cizinci
1,36 noci. Nejvíc tuzemských návštěvníků do Jihočeského kraje
přijíždí z Prahy (31 %), z okresů Praha-východ a Praha-západ,
z Plzně a Brna. Jihočeský kraj je populární i mezi lidmi z okresů
Středočeského kraje, Plzeňského, Karlovarského, Ústeckého, Libereckého
a Jihomoravského. Nejnavštěvovanějšími regiony Jihočeského kraje podle
podílu turistodnů jsou Česká Kanada a Třeboňsko, Českobudějovicko a
Toulava. Podle podílu celých dnů (24 h) strávených v dané oblasti je pak
pořadí Česká Kanada a Třeboňsko, Lipensko a Šumava.
Připravil Ivo Půr