Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky
Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.
Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.
Allianz pojišťovna, a. s. je stoprocentní dceřinou společností
předního pojišťovacího koncernu Allianz AG Mnichov. Svou činnost na
českém pojistném trhu zahájila 1. ledna 1993. Dnes patří mezi tři
největší univerzální pojišťovací ústavy v Česku. Její produkty jsou
oblíbené i v letecké dopravě. Dovolil jsem si proto předsedu
představenstva a generálního ředitele Allianz pojišťovny pana Miroslava
Tacla požádat o rozhovor.
Pane předsedo, jak vnímáte cestovní ruch?
Jako úspěšné hospodářské odvětví, které zemím s aktivní turistickou
politikou přináší příliv turistů, a tím i ekonomickou prosperitu.
A jako manažer jednoho z největších cestovních pojistitelů v České
republice se také samozřejmě zajímám o jeho přínos pro naši
pojišťovnu. Když se řekne Allianz, většina lidí působících
v cestovním ruchu řekne: „To je pojišťovna, kterou známe. Pojišťovna,
která nabízí velice kvalitní produkty.“ To je pro Allianz důležité.
Našimi klienty je i řada významných subjektů působících v turistickém
ruchu, například lázně, hotely, restaurace, dopravci, cestovní kanceláře
i agentury aj. Allianz také nabízí velmi kvalitní cestovní pojištění.
V loňském roce jsme byli největším pojistitelem rizik spojených
s cestováním. To je jeden pohled. Druhý je můj privátní. Velice rád
cestuji. Sjezdil jsem téměř celý svět – není kontinent, na němž bych
nestanul. V současné době k cestování využívám služeb cestovních
kanceláří. Dříve jsem si všechno organizoval sám, dnes ale nemám tolik
času na přípravy a zároveň jsem si zvykl na určitý komfort a kvalitní
servis.
V pátém vydání letošního Všudybylu (str. 25) ředitel pražského
hotelu Ametyst pan Wolfgang Teufl skládá Allianz poklonu. Nedaleko
česko-německých hranic na území Česko-saského Švýcarska v Kurort
Rathenu se totiž nachází hotel " Elbschlosschen", patřící stejným
majitelům jako hotel Ametyst. Pan Teufel přímo říká: „Náš nádherný
lázeňský hotel " Elbschlosschen“ je umístěn v malebné krajině
v bezprostřední blízkosti Labe. Bohužel, 13. srpna loňského roku byl
postižen povodní. Díky perfektní součinnosti s pojišťovnou Allianz jsme
jej kompletně zrekonstruovali a navíc rozšířili prostory pro wellness. Od
poloviny dubna je již opět plný hostů." Allianz ale i zde, v Česku,
v onom roce hodně pomohla lidem a institucím. Řadě z nich vysoce nad
rámec smluvních závazků.
Rok 2002 se pro Allianz pojišťovnu stal díky katastrofálním povodním
nejhorším rokem jejího působení na českém trhu. Na likvidaci škod po
loňských povodních jsme vyplatili tři a půl miliardy korun. Přesto, že
naše hospodaření skončilo za rok 2002 ztrátou v řádu několika set
milionů korun, snažili jsme se pomoci i těm, kteří neměli potřebné
pojištění, např. proto, že na něj neměli peníze. Každá úspěšná
firma nese určitou společenskou zodpovědnost a my v Allianz pojišťovně
jsme si toho plně vědomi. Proto jsme věnovali více než 8 milionů korun na
nápravu povodňových škod a obnovu prostor a aktivit více než dvaceti
subjektům, převážně dětským domovům, školám, školkám a sportovním a
sociálním zařízením.
Toto inetrview jsme si domluvili v Teplicích na zahájení tamní
849. lázeňské sezony. Hlavním tématem Všudybylu je ale letecká doprava.
Mezi naše klienty samozřejmě patří i lázeňská zařízení. Allianz má
v Česku již téměř milion klientů. Ale jak už jsem se v úvodu našeho
rozhovoru zmínil, jednou z oblastí, kde se cítíme velmi silní, je
pojištění leteckých společností. Allianz je celosvětově velkým
leteckým pojistitelem. V Česku jsou naším klientem také České aerolinie.
Jsme na to patřičně hrdí. Pojišťovat národního vlajkového dopravce, a
navíc flotilu ČSA, která patří ke světové špičce, to je čest. České
aerolinie dnes v leteckém byznysu hrají první ligu a vybraly si k tomu
pojistitele, který ji ve svém oboru hraje také. Opravdu, vážíme si všech
klientů, ale mít ve svém portfoliu ČSA, to je pro každého velký
kompliment.
V současném těžkém období celosvětové stagnace letecké dopravy
jsou ČSA jednou z mála klasických leteckých společností poskytujících
komplexní služby, které mají pozitivní růstovou dynamiku. Proč tomu tak
podle vás je?
Jsem přesvědčen, že je tomu tak proto, že mají velmi dobrý management a
strategii. Strategie ČSA není momentální, krátkodobou záležitostí.
Naopak. Realizuje se již řadu let. V tom tkví jejich úspěch. Velmi
promyšlená strategie, propracovaná obchodní politika a kvalitní
management.
Dotkl jste se managingu. Jste člověkem, který úspěšně řídí
velkou společnost. Podle mne je organizace největším zázrakem existence.
Nejen vesmíru či živé hmoty, ale i mezilidských procesů. Od firmy,
v níž vládne chaos, se žádné zázraky čekat nedají. Zázrakem vesmíru
ale je, že všechno funguje jakoby samo sebou, že se nesrážejí planety
apod. To samé platí, pokud se to podaří u organizace a řízení lidí.
To je pravda. Ale i planety se někdy srážejí. U lidí to však bývá
podstatně častěji. Ale dobré řízení lidí dokáže využít i takových
srážek. Možná i z toho důvodu dnes Allianz patří ke špičce
pojišťovacího trhu. Ve vedení Allianz pojišťovny jsem již třetím rokem.
Předtím jsem působil na vysokých postech několika dalších pojišťoven.
Pokud se podíváte na Allianz pojišťovnu, mám pocit, že je to podobné jako
u ČSA. Allianz pojišťovna není firmou, která zazáří jako supernova a
zhasne. Jsme společností, která běží na dlouhou trať. Jsme pojišťovnou,
která si v Česku buduje silnou pozici a tato pozice se stále zlepšuje.
Všechno je to o nás, o budoucnosti, o dlouhodobé strategii, a ta se
skládá z jakoby maličkých kamínků, z nichž nakonec vyroste na pevných
základech nedobytný hrad. To si myslím, že je správné.