Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky
Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.
Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.
Maďarská farmaceutická společnost Gedeon Richter působí na našem území od roku 1956. Její současné české zastoupení, Gedeon Richter Marketing ČR, patří mezi středně velké společnosti s více než stovkou zaměstnanců a ročním obratem kolem 650 mil Kč. Obchoduje s přípravky výhradně na lékařský předpis. Ročně na trh uvede sedm až devět nových. Má dominantní postavení v segmentu hormonální a pohotovostní antikoncepce (Postinor, Escapelle), v segmentu neurologie je známá přípravky pocházejícími z originálního výzkumu – nootropika, centrální myorelanxancia. Svoji pozici firma posiluje také v segmentu kardiovaskulárních léčiv (především na léčbu hypertenze a dyslipidemie) a psychiatrických onemocnění (antidepresiva, antiepileptika). Nejnovějším segmentem, do kterého Gedeon Richter vstoupila, je onkologie, kde se podílí především na terapii chronických i průlomových bolestí spojených s nádorovým onemocněním. Celkem má v Česku registrováno na šedesát léčivých přípravků ve zhruba dvou stech provedeních. Za důležitou považuje sociální zodpovědnost. Kromě vzdělávání ve zdravotnictví proto podporuje i akce cílící na posilování společenské odpovědnosti zdravotníků a veřejnosti.
S generálním ředitelem společnosti Gedeon Richter Marketing
ČR PharmDr. Františkem Gyürüsi a jejím obchodním ředitelem PharmDr.
Josefem Roušalem se potkávám 23. dubna 2014.
Pane Gyürüsi, právě pracuji na vydání, jehož hlavním tématem je
MICE – meetings, incentives, congresses & exhibitions industry. Vaše
společnost je, na rozdíl od většiny ostatních, které se v tomto vydání
prezentují, na straně příjemců těchto služeb.
Je to tak. Zaměstnanci naší firmy se třikrát ročně scházejí na
výjezdních seminářích, jejichž cílem je i upevnění vztahů ve
společnosti. Během roku totiž naši lidé většinou pracují samostatně
v terénu. Na těchto akcích se jim dostává odborného školení,
informujeme je o novinkách a kampaních na následující období. Setkání
mají také společenskou část, kde je prostor pro volnočasové aktivity a
stmelování týmu.
Jaké parametry očekáváte od zařízení, v nichž se tato
setkání odehrávají?
Máme kolem stovky zaměstnanců. Hotel nebo resort tedy musí disponovat
potřebnou ubytovací kapacitou – cca 35 jednolůžkových pokojů a
dalších 40 dvoulůžkových. Máme vysoké nároky na kvalitu služeb,
konferenčních prostor a technického zázemí i na vstřícné proklientské
chování personálu. Potřebujeme konferenční sál pro sto lidí, dále tři
menší sály pro zhruba pětatřicet osob a pak sedm jednacích místností pro
patnáct až dvacet osob. Preferujeme zařízení mimo velká města nebo
nanejvýš na jejich periferii. Ideální je odloučené místo, aby
zaměstnance motivovalo držet se pohromadě a společně sdílet program.
Vítáme zázemí pro teambuilding, pro integrační programy, večerní zábavu
s grilováním apod., pro sportovní aktivity, jako je třeba tenis, a ještě
raději pro kolektivní sporty.
Pane Roušale, jak vnímáte cestovní ruch?
Jako zaměstnanec farmaceutické společnosti jako užitečnou oblast. Máme
totiž řadu příležitostí využívat jeho aktivit – už proto, že
organizujeme hodně akcí v oblasti MICE. Nejen celofiremních, ale
i místních setkání. V Česku totiž působí několik našich
samostatných týmů s odlišným zaměřením.
Jako občan pak v rámci dovolených a víkendů platformy cestovního ruchu
využívám nejen k tomu, abych si odpočinul, ale i k cestám za zážitky a
poznáváním.
Pane Gyürüsi, seznámili jsme se na maďarské ambasádě.
Takže co cestovní ruch, Česko a Maďarská republika?
Oba moje rodiče jsou Maďaři. Prarodiče totiž, obdobně jako nejspíš i ti
vaši, pocházeli z Rakouska-Uherska. Po jeho rozbití část naší rodiny
zůstala na jižním Slovensku, větší část v Maďarsku. Hranice nás sice
rozdělily, ale jako rodina stále držíme při sobě. Cestovní ruch má
i dnes, v době globalizace, velký význam, protože umožňuje poznávat
regionální specifika. Proto je důležité, aby se zachovávaly místní
zvyklosti, kultura, kuchyně atp. a aby právě na nich, na těchto lokálních
atraktivitách a cílech, cestovní ruch stavěl. A to se týká asi každé
turistické destinace, včetně českých a maďarských. Geograficky je
Maďarsko Česku blízkou zemí. Kulturně je ale jiné, a to i v oblasti
gastronomie. Pro obyvatele Česka je proto hodně zajímavé, což ilustruje
skutečnost, že jej navštěvuje čím dál víc českých turistů. Je tomu
tak i proto, že obdobně jako Česko, i Maďarsko dělá svému cestovnímu
ruchu dobrou reklamu. Česko své rozmanitosti a příběhům a Maďarsko
termálním lázním, gastronomii a skvělým vínům.